Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Dělitelnost deseti, pěti a dvěma Autor: Mgr.Ivana Popelková VY_32_INOVACE_5_2_3

2 2 VY_32_INOVACE_5_2_3 Zpracovala : Mgr.Ivana Popelková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Ivana Popelková

3 3 Z čísel 340, 234, 5 605, 30, 44 409, 8 700, 1 200 304, 2 000, 76 660 vyber čísla, která lze vydělit deseti beze zbytku: 34030 8 7002 00076 660 Jakou vlastnost mají tato čísla? Čísla dělitelná deseti jsou přirozená čísla, která mají na místě jednotek číslici 0

4 4 Urči: 1.Největší dvojciferné číslo dělitelné deseti. 2. Nejmenší trojciferné číslo dělitelné deseti. 3. Největší pěticiferné číslo dělitelné deseti. 4. Všechny násobky deseti mezi čísly 1200 až 1250 5. Nejbližší násobek deseti, který následuje po roce tvého narození. 90 100 99 990 1210,1220,1230,1240

5 5 Sestav z číslic 2,3,5,0 všechna trojciferná čísla, která jsou násobky deseti a/ tak, aby se žádná číslice neopakovala. 230250 320 520 350 530 b/ číslice se mohou opakovat 200, 220, 300, 330, 500, 550, +viz a Doplň číslici tak, aby dané číslo bylo dělitelné 10 1 27.5 6. 8 7 3. 0

6 6 Z čísel 540, 235, 5 665, 80, 77 409, 9 700, 2 108 304, 4000, 76 665 vyber čísla, která lze beze zbytku vydělit pěti: Jakou vlastnost mají tato čísla? Čísla dělitelná pěti jsou přirozená čísla, která mají na místě jednotek číslici 0 nebo 5 540 235 5 665 80 9 700 4000 76 665

7 7 1.Největší trojciferné číslo dělitelné pěti. 2. Nejmenší čtyřciferné číslo dělitelné pěti. 3. Nejmenší pěticiferné číslo dělitelné deseti. 4. Všechny násobky pěti mezi čísly 200 až 220 5. Nejbližší násobek pěti, který následuje po současném letopočtu. Urči: 995 1 000 10 000 205,210,215

8 8 Sestav z číslic 1,2,4,5,0 všechna dvojciferná čísla,která jsou násobky pěti tak, aby se žádná číslice neopakovala. 10 Doplň číslici tak, aby dané číslo bylo dělitelné 5 2 46. 8.56 8.27.6. 15 20 25 40 45 50

9 9 Z čísel 170, 432, 6 505, 17, 99 338, 22 461, 56 788, 3 000, 60 443 vyber čísla, která lze vydělit dvěma beze zbytku: 170, 432, 99 338, 56 788, 3 000 Jakou vlastnost mají tato čísla? Čísla dělitelná dvěma jsou přirozená čísla, která mají na místě jednotek číslici 0, 2, 4, 6, 8. Říkáme jim čísla sudá.

10 10 1.Nejmenší trojciferné číslo dělitelné dvěma. 2. Největší čtyřciferné číslo dělitelné dvěma. 3. Nejmenší dvojciferné číslo dělitelné dvěma. 4. Všechny násobky dvou mezi čísly 180 až 190. 5. Nejbližší násobek dvou, který následuje po dnešním datumu. Urči: 100 9 998 10 182,184, 186,188

11 11 45135900986114 67887033553225 200666660335552 891543122400610 700080122211201000 V následující tabulce zaškrtni modrou barvou násobky 10, červenou násobky pěti a zelenou násobky dvou. Co jste zjistili?

12 12 nejsou zaškrtnuta vůbec. jsou zaškrtnuta právě jednou barvou. Čísla jsou zaškrtnuta třikrát. 33, 553, 335, 891, 543, 221 45, 135, 986, 114, 678, 225, 666, 335, 552, 122, 8012 900, 870, 200, 660, 400, 610, 7 000, 120, 1 000

13 13 Co platí pro čísla zaškrtnutá třikrát? Rozhodni, zda je dané tvrzení pravdivé. Je-li číslo dělitelné 10, pak je dělitelné i 2. Je-li číslo dělitelné 5, pak je dělitelné i 10. Je-li číslo dělitelné 2, pak je dělitelné i 5. Je-li číslo dělitelné 10, pak je dělitelné i 5. Je-li číslo dělitelné 10, pak je dělitelné 2 i 5. Je-li číslo dělitelné 2 a 5, pak je dělitelné 10. N A N A A A

14 14 Téma sady: Dělitelnost přirozených čísel Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Znaky dělitelnosti Anotace: Jedná se o materiál zaměřený na výklad nového učiva. Autorka:Ivana Popelková Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Dělitelnost 10, 5 a 2 Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Žák odvodí na základě svých předchozích dovedností znaky dělitelnosti uvedenými čísly a používá je v různých úlohách. Speciální vzděl. potřeby: žádné Klíčová slova: znaky dělitelnosti, číslo sudé, dělitel, násobek, podíl beze zbytku, se zbytkem. Druh učebního materiálu:prezentace Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:II.stupeň ZŠ, nižší gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina:11 let Pokyny pro práci s materiálem: Pracovní materiál je určen pro žáky primy gymnázia v délce cca 1- 2 vyučovacích hodin. Lze jej využít pro chybějící žáky. Řešení úloh se objeví stisknutím klávesy enter.


Stáhnout ppt "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."

Podobné prezentace


Reklamy Google