Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 5 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 5 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 5 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Finanční gramotnost Vzdělávací obor: Směnný obchod Tematický okruh: Finanční gramotnost VII. – IX. třída Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov

2 Metodika: Na prvních dvou listech je vysvětleno, co je to barterový obchod a jaká je jeho podstata. Na dalších listech jsou uvedeny výhody a nevýhody barterového obchodu. Na konci je test na kontrolu, zda bylo téma žáky správně pochopeno.

3 FINANČNÍ GRAMOTNOST SMĚNNÝ OBCHOD

4 Směnný neboli Barterový obchod je výměna zboží nebo služeb za jiné zboží nebo služby bez použití peněz, nebo při alespoň částečném započtení hodnoty zboží nebo služby jiným zbožím nebo službou. Barterové obchody jsou považovány za nejzákladnější formu kompenzačních obchodů. Před vynálezem peněz jako univerzálního prostředku směny bylo barterové obchodování jedinou možností, jak uskutečnit obchod.

5 Podstata barteru Barterový obchod je druh obchodu, při němž se zboží nebo služby vyměňují za určité množství jiného zboží nebo služeb. Jde o přímou směnu bez zapojení některého všeobecného prostředku směny (např. peněz či zlata). Barterový obchod a peníze představují různé prostředky k vyvážení hospodářské směny. Ke směnným obchodům nejčastěji docházelo a dochází ve společnostech, v nichž neexistuje peněžní systém, nebo v ekonomikách s nestálou měnou (např. v době vysoké inflace), avšak může být veden snahou ušetřit náklady spojené s placením penězi.

6 Výhody a nevýhody barteru Výhody a) „ nakupování“ bez cash flow, b) vyskladnění skladů, c) vstup na nové trhy, d) řešení kolapsu finančních trhů, e) odbyt dalších výrobků, f) předcházení druhotné platební neschopnosti, g) ušetření nákladů, h) směna nepotřebného zboží.

7 Nevýhody a) podnikatelská neznalost možnosti barterování, b) nalezení oboustranné shody v poptávaných a nabízených službách a zboží, c) neznalost účtování barterů, d) problém, kolik kusů mého zboží za kus tvého zboží, e) skutečné nalezení obchodního partnera, který má zboží, o něž mám já zájem, a on se zajímá o mé zboží, f) nadhodnocení barterů.

8 Historie barterového obchodování Barterový způsob obchodování byl široce využíván v koloniální éře, např. vícestranná směna byla používána v 18.století v tzv.trojúhelníkovém obchodě mezi britskými koloniemi v Americe, Afrikou a Evropou při obchodu s otroky, cukrem a rumem. Budoucnost Internet otvírá novou dimenzi a budoucnost barterovým obchodům v podobě nových aplikací elektronického tržiště e-change.

9 Kontrolní test: 1)Co je to směnný obchod 2) Uveď nejméně 3 výhody barterového obchodu 3) Uveď nejméně 3 nevýhody barterového obchodu 4) Co je to e-change – v souvislosti s barterovým obchodem

10 Řešení: 1)je výměna zboží nebo služeb za jiné zboží nebo služby bez použití peněz, nebo při alespoň částečném započtení hodnoty zboží nebo služby jiným zbožím nebo službou. 2) „nakupování“ bez cash flow, vyskladnění skladů, vstup na nové trhy, řešení kolapsu finančních trhů, odbyt dalších výrobků, předcházení druhotné platební neschopnosti, ušetření nákladů, směna nepotřebného zboží. 3) podnikatelská neznalost možnosti barterování, nalezení oboustranné shody v poptávaných a nabízených službách a zboží, neznalost účtování barterů, problém, kolik kusů mého zboží za kus tvého zboží, skutečné nalezení obchodního partnera, který má zboží, o něž mám já zájem, a on se zajímá o mé zboží, nadhodnocení barterů.

11 Zdroj: 1)


Stáhnout ppt "III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 5 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google