Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN 1802-4785. Provozuje.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN 1802-4785. Provozuje."— Transkript prezentace:

1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Průvodce CR a skupiny návštěvníků

2 Pozorování a hodnocení návštěvníků CR metoda pozorování: – záměrné vnímání účastníků – získání informací o jednotlivých členech skupiny sledování: – držení těla – úprava zevnějšku – oblečení – výraz tváře – oblečení

3 Turisté Turisté pod Eiffelovou věží – Paříž Turisté na Karlově mostě – Praha

4 Styl práce průvodce CR podle přístupu k návštěvníkům autokratický přístup: negativní typ průvodce průvodce: – rozhoduje sám – neumožňuje spoluúčast kolektivu – nezajímá se o názory klientů – distancuje se od návštěvníků – je panovačný

5 Styl práce průvodce CR podle přístupu k návštěvníkům liberální přístup způsobuje dezorganizaci a chaos průvodce – nespolupracuje se skupinou – kontakt se skupinou pouze při zajišťování závazného programu – nechává skupině úplnou volnost – nestačí na práci průvodce – má minimální podíl na úspěchu zájezdu

6 Styl práce průvodce CR podle přístupu k návštěvníkům demokratický přístup: průvodce: – spolupracuje se skupinou – respektuje názory a náměty klientů – využívá motivaci – kázeň skupiny – dosáhne podřízení zájmů členů zájmům skupiny

7 Průvodce ve vztahu s klienty nesmí projevovat nadřazenost spolupracuje se všemi členy skupiny, vytváří přátelskou atmosféru nebrání vzniku menších skupin (4–6 členů), které lidé upřednostňují menší skupiny ulehčují průvodci práci

8 Skupiny návštěvníků CR

9 Dělení skupin návštěvníků CR podle vzniku formální skupiny: – vznik za nějakým účelem – platí v nich pravidla – kompaktní – neosobní charakter – pracoviště, školy – pro práci průvodce lepší skupina z jednoho podniku, ale nebezpečí „ponorkové nemoci“

10 Dělení skupin návštěvníků CR podle vzniku smíšené: – z jednotlivců přihlášených na zájezd – vysoký stupeň anonymity – někteří účastníci ztrácejí zábrany – přístup průvodce k účastníkům, kteří ztrácejí zábrany: diferencovaný a individuální, snaha o zmírnění jejich negativního vlivu na ostatní

11 Dělení skupin návštěvníků CR podle vzniku neformální: – spontánní vznik na základě zájmových, citových vazeb – vznik při zájezdech zaměřených na turistiku a na aktivní využívání volného času – emocionální, společenské, kulturní zážitky

12 Kontrolní otázky: Jaký přístup k návštěvníkům uplatňuje negativní typ průvodce? autokratický přístup Co způsobuje ve skupině liberální přístup průvodce? dezorganizaci a chaos Jaký přístup průvodce ke skupině je nejvhodnější? demokratický

13 Jak se dělí skupiny návštěvníků podle vzniku? formální, neformální, smíšené Jakou metodu užívá průvodce pro získání informací o jednotlivých členech skupiny? metodu pozorování

14 Zdroje: ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. 6. přepracované a doplněné vydání. Praha: Idea servis, ISBN LASZAY, Björn. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: C3%BCcke.jpg MOONSOLEIL. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: FUNDACIOESPLAIGIRONA. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: ci%C3%B3_Esplai_Girona.JPG?uselang=cs

15 JOXEMAI. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: uselang=cs BÖHRINGER. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: KRIPLOZOIK. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW:


Stáhnout ppt "Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN 1802-4785. Provozuje."

Podobné prezentace


Reklamy Google