Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

UR10 stejnosměrný rychlovypínač pro kolejová vozidla.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "UR10 stejnosměrný rychlovypínač pro kolejová vozidla."— Transkript prezentace:

1 UR10 stejnosměrný rychlovypínač pro kolejová vozidla

2 Co bylo důvodem konstrukce rychlovypínače UR10? UR6 (již 30 let) a UR15 (7 let) chrání elektrické obvody metra i lehkých kolejových vozidel po celém světě V současnosti narůstá dopravní zatížení, hustota provozu a frekvence na zastávkách, tzn. zrychlení a rychlost vozidel; rekuperace Rychlovypínač – vyšší průměrný proud, vzrůst proudového přetížení a počtů vypnutí

3 UR10 – konstrukce prověřená na UR6 a UR15 UR10 je kombinací součástí a podsestav, jejichž funkčnost a spolehlivost byla již prověřena na typech UR6 / UR15 Kontakty hlavního obvodu – modifikované UR6 Zapínací zařízení UR6 (I th = 1000 A) Kontakty neobsahují Cd Flexibilní připojení UR15 (větší přetížitelnost) Zhášecí komora UR15 Upravené opalovací rohy UR15

4 Tlumič vypínání UR15 Nový kontakt UR10 Vymezovací podložka standard UR15 Opalovací roh standard UR15

5

6 Hlavní výhody UR10 Větší zatížitelnost oproti UR6 Kontakty neobsahující Cd Lepší odvod tepla kontaktní části Mechanická a elektrická životnost stejná nebo vyšší, než u UR6 Plná zaměnitelnost UR6 / UR10 (stejné připojovací rozměry pro upevnění a HV vývody)

7 Modul ECO-Drive pro stejnosměrné rychlovypínače UR6/10/15

8 Hlavní výhody ECO-Drive 8 Stejnosměrné rychlovypínače typu UR6, 10, 15 jsou používány hlavně pro vozidlové instalace. Většina těchto rychlovypínačů je vybavena elektromagnetickým zapínáním a elektrickým držením cívky. Doposud byla konstrukce a dodávka ovládacího obvodu sekvence zapínání / držení rychlovypínače věcí výrobce vozidla nebo dodavatele trakčních obvodů, což vedlo k dodatečným pracím (konstrukce, nákup, logistika, montáž, test + instalace). Tento způsob ovládání vyžadoval instalaci odporů pro snížení proudu po sepnutí, jejíž důsledkem rozptyl (ztráty) v odporech, nárůst okolní teploty, jakož i potřeba prostoru pro instalaci odporů a relé. Současná situace Výhody ECO-Drive Modul ECO-Drive je přímo integrován na rychlovypínačích UR6, 10, 15. Modul ECO-Drive kontroluje proud ve spínací / přidržovací cívce rychlovypínače a řídí sekvenci spínání / držení. Výrobce vozidla se nadále nemusí starat o ovládací obvod, což mu přináší tyto výhody: méně konstrukční práce snížení nákladů na nákup a logistiku menší náklady na instalaci (UR6, 10, 15 je jednotkou ‘’plug & play’’) Menší požadavky na prostor ve vozidle (u provedení RV v ochranném boxu může – TDP / TDS bez jakéhokoliv navýšení prostoru) a nižší hmotnost nižší spotřeba (8W místo 45W), jejíž výsledkem jsou nižší provozní náklady nižší rozptyl tepla a tudíž menší nárůst okolní teploty Odstranění rizika poškození cívky z důvodu poškození kontaktů relé Spotřeba pro ovládání rychlovypínače je proti řešení s odporem snížena o 80%.

9 Schéma nn obvodu bez ECO-Drive 9 Vysvětlivky F, G: Ovládací relé S: Jistič nn obvodu rychlovypínače R1: Odpor, jenž musí být vsazen do obvodu pro držení typu E; při výběru odporu je nutno počítat s výkonem 220 W (4x55 W) Dodávka zákazníka Zapínací cívka rychlovypínače (dodávka Sécheron) Elektrické držení: zapínací zařízení typu E Ovládací napětí U n 24 - 110 V DC Rozsah ovládacího napětí0,7 - 1,25 U n Příkon (sepnutí) při 20°C & U n  835 W / 1s Příkon (držení) při 20°C & U n  45 W (1) Příkon pro vypnutí při 20°C  0 W Okolní provozní teplota (2) - 40 až +70°C Vypnutí: vypnutím F dojde k přerušení napájení. Zapnutí napájení z baterie: S sepnut Zapínání: F a G sepnuty Držení: G se vypíná 1 sek. po zapnutí signálu Držení: odpor R1 omezuje přidržovací proud na hodnotě 5% zapínacího proudu. Sekvence zapnutí / vypnutí (1)2,5W (přidržovací cívka) + 42,5W (odpor) (2)Pro T amb < 25°C musí být použito zvláštní provedení rychlovypínače

10 10 Schéma nn obvodu s ECO-Drive Svorkovnice WAGO na ECO-DriveDodávka Sécheron Dodávka zákazníka S Ovládací napětí U n 24 - 110 V DC Rozsah ovládacího napětí0,7 - 1,25 U n Příkon (sepnutí) při 20°C & U n  835 W / 0,35 s Příkon (držení) při 20°C & U n  8 W Příkon pro vypnutí při 20°C  0 W Okolní provozní teplota (1) -40 až +70°C Vysvětlivky U n : Napájení z baterie U EF : Ovládací napětí k 0 : Vypínač napájení (ON/OFF) K 1 : Vypínač ovládání (zapnout/vypnout) S: jistič nn obvodu rychlovypínače Zapnutí napájení z baterie: spíná S, poté k 0 Zapínání: spíná k 1, min. 3 sek. po k 0 Držení: automaticky po 350 ms Vypnutí: rozepnutí k 1 Sekvence zapnutí / vypnutí (1)Pro T amb < 25°C musí být použito zvláštní provedení rychlovypínače

11 Hlavní funkce ECO-Drive 11 Sepnutí: Na cívku přivedeno bateriové napětí Držení: Cívka je napájena modulovaným bateriovým napětím (modulace šířky impulsu ) pro snížení proudu Vypnutí: Na cívce je generováno opačné napětí U cívky I cívky Princip Ochrana proti nesprávné funkci Zelená a červená LED (blikání oznamuje poruchu) Indikace chybových stavů -příliš vysoká / nízká teplota -nadproud -příliš vysoké / nízké bateriové napětí -opačná polarita

12 Validace 12 Části typového testuStav Provozní limity -40°C až +70°C v kombinaci s U min, U nom, U max Dielektrické vlastnosti 1, 5kV rms /50Hz/1min Životnost 500’000 cyklů Zkratová odolnost bez citlivosti ke zkratům při spínání / vypínání Vibrace a rázy v souladu s IEC61373 Chladné podmínky -40°C / 12 hod. v souladu s IEC 60068-2-1 Podmínky suchého tepla +70°C / 4 hod. v souladu s IEC 60068-2-2 Testy EMC IEC 62292-3-2 ≡ EN 50121-3-2 EN 50155: § 5.1.1.2: krátká přerušení třída S2 § 5.1.1.3: poklesy / změny napětí třída C1 


Stáhnout ppt "UR10 stejnosměrný rychlovypínač pro kolejová vozidla."

Podobné prezentace


Reklamy Google