Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

OPAKOVÁNÍ UČIVA 7. ROČNÍKU Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "OPAKOVÁNÍ UČIVA 7. ROČNÍKU Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního."— Transkript prezentace:

1

2 OPAKOVÁNÍ UČIVA 7. ROČNÍKU Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický list:ne Anotace: Pomocí hry Riskuj opakování učiva 7.ročníku. Žáci se rozdělí na dvě skupiny. Kliknutím na číslo v políčku se zobrazí otázka. Žáci odpovídají, body si sčítají. Po odkrytí všech polí se zobrazí téma přírodopisu v 8.ročníku. Pokud tuto hru použijete na začátku školního roku pro 8.ročník, tak vyměňte text. Ověřeno ve třídě: VII.A

3 Opakování učiva 7.ročníku

4 V osmém ročníku na vás čekají druhy savců, včetně člověka PARYBY RYBY ČELEDI ROSTLIN VÝTRUSNÉ ROSLTINY OBOJŽIVELNÍCI PLAZI ROSTLINY OBECNĚ PTÁCI

5 PARYBY RYBY 1000 Řekni, čím dýchají paryby. ZPĚT ODPOVĚĎ žábrami

6 PARYBY RYBY 2000 Řekni, k čemu slouží rybám plynový měchýř. ZPĚT ODPOVĚĎ K nadnášení a pohybu nahoru a dolů.

7 PARYBY RYBY 3000 Vysvětli pojem „plůdek“. ZPĚT ODPOVĚĎ Plůdek je malá rybka.

8 PARYBY RYBY 4000 Řekni, z jaké tkáně jsou rybí šupiny. ZPĚT ODPOVĚĎ z kostěné tkáně

9 PARYBY RYBY 5000 Řekni, v čem se liší paryby od ryb. ZPĚT ODPOVĚĎ Paryby mají v těle chrupavky a nemají skřele. Ryby mají kosti a žábry kryty skřelemi.

10 ČELEDI ROSTLIN 1000 Řekni, jak se jmenuje čeleď rostlin, kam patří rajče jedlé. ZPĚT ODPOVĚĎ lilkovité

11 ČELEDI ROSTLIN 2000 Řekni, jaké květenství je typické pro hvězdnicovité rostliny. ZPĚT ODPOVĚĎ úbor

12 ČELEDI ROSTLIN 3000 Řekni, jaký plod je typický pro kulturní trávy. ZPĚT ODPOVĚĎ obilka

13 ČELEDI ROSTLIN 4000 Jmenuj tři čeledi dvouděložných rostlin. ZPĚT ODPOVĚĎ Pryskyřníkovité, hluchavkovité, hvězdnicovité, bobovité, růžovité…

14 ČELEDI ROSTLIN 5000 Vysvětli pojem – zelené hnojivo. ZPĚT ODPOVĚĎ Zelené hnojivo jsou rostliny z čeledi bobovité, protože na jejich kořenech žijí hlízkovité bakterie, které váží na sebe vzdušný dusík.

15 VÝTRUSNÉ ROSTLINY 1000 Jmenuj tři skupiny výtrusných rostlin. ZPĚT ODPOVĚĎ Mechy, kapradiny, plavuně, přesličky

16 VÝTRUSNÉ ROSTLINY 2000 Řekni, jak se rozmnožují mechorosty. ZPĚT ODPOVĚĎ Rodozměnou – střídání pohlavního a nepohlavního rozmnožování.

17 VÝTRUSNÉ ROSTLINY 3000 Popiš stavbu mechové rostlinky. ZPĚT ODPOVĚĎ Příchytné vlákno, lodyžka s lístky, štět a tobolka.

18 VÝTRUSNÉ ROSTLINY 4000 Vysvětli pojem „oddenek“ a uveď příklad rostliny, která jej má. ZPĚT ODPOVĚĎ Podzemní stonek, kapradiny.

19 VÝTRUSNÉ ROSTLINY 5000 Vzpomeň si, kterým rostlinám vděčíme za vznik černého uhlí. ZPĚT ODPOVĚĎ Stromovitým kapradinám, přesličkám a plavuním.

20 OBOJŽIVELNÍCI, PLAZI 1000 Řekni, z koho se vyvinuli obojživelníci. ZPĚT ODPOVĚĎ z ryb

21 OBOJŽIVELNÍCI, PLAZI 2000 Řekni, k jakému oplození dochází u obojživelníků. ZPĚT ODPOVĚĎ K vnějšímu.

22 OBOJŽIVELNÍCI, PLAZI 3000 Řekni, z jakého materiálu jsou plazí a ptačí vajíčka. ZPĚT ODPOVĚĎ kožovitá a vápenitá

23 OBOJŽIVELNÍCI, PLAZI 4000 Jmenuj tři druhy našich obojživelníků. ZPĚT ODPOVĚĎ skokan hnědý a zelený, ropucha obecná, rosnička obecná

24 OBOJŽIVELNÍCI, PLAZI 5000 Řekni, která kost chybí hadům (v souvislosti s TS). ZPĚT ODPOVĚĎ kost hrudní

25 ROSTLINY OBECNĚ 1000 Popiš vnější stavbu listu. ZPĚT ODPOVĚĎ řapík, čepel, žilnatina

26 ROSTLINY OBECNĚ 2000 Vysvětli pojem „opylení“. ZPĚT ODPOVĚĎ Přenos pylového zrna z tyčinek na bliznu pestíku.

27 ROSTLINY OBECNĚ 3000 Jmenuj po dvou druzích suché a dužnaté plody. ZPĚT ODPOVĚĎ Lusk, obilka, tvrdka, tobolka, nažka. Malvice, peckovice, bobule.

28 ROSTLINY OBECNĚ 4000 Vysvětli hlavní rozdíl mezi nahosemennou a krytosemennou rostlinou. ZPĚT ODPOVĚĎ Nahosemenné rostliny nemají plody, semena volně leží na šupinách šištic.

29 ROSTLINY OBECNĚ 5000 Uveď dva příklady vegetativního rozmnožování. ZPĚT ODPOVĚĎ Pomocí šlahounů, oddenků, hlíz, cibulí, listů.

30 PTÁCI 1000 Řekni, k jakému oplození dochází u ptáků. ZPĚT ODPOVĚĎ vnitřnímu

31 PTÁCI 2000 Řekni, jak jsou přizpůsobeny kosti ptáků k létání. ZPĚT ODPOVĚĎ Kosti ptáků jsou pneumatizované = duté.

32 PTÁCI 3000 Popiš vnější stavbu obrysového pera. ZPĚT ODPOVĚĎ brk, prapor, osten

33 PTÁCI 4000 Řekni, jak se nazývají spojené klíční kosti ptáků. ZPĚT ODPOVĚĎ sáňky

34 PTÁCI 5000 Popiš tři druhy peří podle uložení na těle ptáků. ZPĚT ODPOVĚĎ letky, krycí, rýdovací

35 Použité zdroje Není-li uvedeno jinak vlastní práce autora. Obrázky použité v prezentaci jsou dostupné pod licencí Microsoft Office 2007 na Office.com


Stáhnout ppt "OPAKOVÁNÍ UČIVA 7. ROČNÍKU Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního."

Podobné prezentace


Reklamy Google