Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, 25.4.2012 Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, 25.4.2012 Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu."— Transkript prezentace:

1 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, 25.4.2012 Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu

2 2 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Historie PP ETCS L2 2005 Zahájena realizace PP ETCS L2 2007Dohodnuty FRS a SRS 2008 Montáž a oživení 2009 Integrační testy 2010 Verifikace a schvalování systému 2011 Testování v reálném železničním provozu 2011 Ukončení PP a zahájení OP

3 3 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín TÚDC – TPaZ traťové části ETCS Neexistence národního předpisu řady T200 vhodného pro přezkoušení traťové části ETCS, zkoušeno dle předpisu zhotovitele Přezkoušen celý řetězec IXL, IRI, RBC Doplněn seznam otevřených bodů, některé body byly přeformulovány Návrhy technicko-administrativních opatření, SŽDC OAE

4 4 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Rozšířené testování systému ETCS Cíle: - ověření stability funkce systému - ověření dopadu otevřených bodů na provoz Zajištění bezpečnosti: - respektováním národních předpisů - respektováním návěstí návěstidel - při paralelní a plnohodnotné funkci LS 90 - na stanovišti druhá osoba (vedoucí test. jízdy)

5 5 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Rozšířené testování systému ETCS Uzavřený kohout k šoupátku EMV ovládanému palubní částí ETCS STM LS zapínáno do polohy „SERVIS“ Není testována spolupráce ETCS a AVV Testován přenos čísla vlaku z DMI do hlasové radiostanice RBC není trvale obsazena zaměstnancem: - zadávání jen některých pomalých jízd - problém při poruchách RBC

6 6 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Rozšířené testování systému ETCS Výsledky testovacích jízd: Vozidlo Test. jízdy (celkem) Korektní jízdy Nekorektní jízdy Úspěšnost [%] 971.04237221559,45 362.16654203437,04 471.0422361726,08 151.00891811,11 Tabulka č.1 Procentuální úspěšnost palubních částí ETCS během rozšířeného testovacího režimu

7 7 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Rozšířené testování systému ETCS Důvody nestability palubních částí: - problém s odometrií, výskyt: 32x - problém s odpojováním STM LS, 20x - problém komunikace (TIU, BTM), 14x - nespecifikované problémy (blackscreen), 5x - další… Otevřené body palubní části: - krátkodobý zásah provozní brzdy při výstupu z oblasti ETCS L2

8 8 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Rozšířené testování systému ETCS Traťová část ETCS: - projevil se jen jeden otevřený bod RBC, a to nečekané zkrácení MA při vjezdu do oblasti ETCS L2

9 9 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Ověřovací provoz systému ETCS Výsledky ověřovacího provozu: - výrazné zlepšení stability palubních částí Vozidlo Test. jízdy (celkem) Korektní jízdy Nekorektní jízdy Úspěšnost [%] 971.04214 0100 471.04215 0100 362.16643175 151.0081010 Tabulka č.2 Procentuální úspěšnost palubních částí ETCS během ověřovacího provozu

10 10 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Zkušenosti z PP ETCS L2 Zkušenosti s implementací systému ETCS L2 do národních podmínek Stanovení podrobných požadavků na funkci systému ETCS L2 pro komerční projekty v ČR Vývoj a realizace úprav stávajících zabezpečovacích zařízení pro spolupráci se systémem ETCS L2 Vývoj a realizace rozhraní k stávajícím zabezpečovacím zařízením (IRI, STM), vazba na systém AVV PP poukázal na kritické etapy realizace systému ETCS L2 V případě vybavování starších vozidel palubní částí ETCS je nutné klást velký důraz na projektování a montáž

11 11 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Údržba traťové části ETCS B alíza - bezúdržbové zařízení - v případě mechanického poškození - výměna

12 12 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Údržba traťové části ETCS Radiobloková centrála - preventivní údržba (vizuální kontrola 1x za rok) - nápravná údržba (výměna karet, instalace nového SW)

13 13 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Údržba palubní části ETCS Preventivní údržba - všeobecná prohlídka Eurocabu (radar, ODO, anténa) - provádění testů požadovaných pro zajištění žádoucí úrovně spolehlivosti (test DMI – 1x za 3 měsíce) - vyhodnocování záznamů o jednotlivých událostech (JRU) - čištění a periodická výměna součástí Nápravná údržba - diagnostikování porouchaného dílu na základě vývojového diagramu (vývojové diagramy jsou v Návodu pro údržbu)

14 14 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Palubní část ETCS

15 15 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Stanoviště strojvedoucího - DMI

16 16 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Palubní část ETCS - DMI

17 17 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Odometrie

18 www.szdc.cz www.tudc.cz Děkuji za pozornost ! © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Technická ústředna dopravní cesty


Stáhnout ppt "Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, 25.4.2012 Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu."

Podobné prezentace


Reklamy Google