Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Export a značka Síla značky a jeji význam A jak ji budovat.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Export a značka Síla značky a jeji význam A jak ji budovat."— Transkript prezentace:

1 Export a značka Síla značky a jeji význam A jak ji budovat

2 Made in Czech republic

3 Značka a export Co pomůže každému exportérovy ZNALOST ZNAČKA Co je to vlastně značka

4 Co je to značka

5 5 Značka, potřebujeme ji?

6 Prapůvod

7 Co je značka?

8 Jméno, které má sílu?

9 Slib, který dává firma spotřebiteli?

10 Poslední krok ve výrobním procesu?

11 Jediná konstanta v chaotickém světě?

12 Skála v našem proudu vědomí?

13

14

15 ZákazníkVidíP ř edstavuje si služby design produkt reklamu sponzoring tisk události webové stránky telemarketing promotion brožury dopisy ú č ty stížnosti ceny zam ě stnance DM a další !?

16 Značku!!

17 CO JE ZNA Č KA … ? Jméno, které má sílu… Slib, který dává firma spot ř ebiteli… Poslední krok ve výrobním procesu… Jediná konstanta v chaotickém sv ě t ě … Slovo v mysli… To, co z ů stane, kdy ž továrna vyho ř í…

18 Značka je symbolem konzistence Značky existují proto, aby sváděly zákazníka – aby prodávaly produkt vytvářením a projektovaním pestrých, ale jednoduchých myšlenek prostě znovu znovu a znovu. My máme rádi značky, pokud je nebudeme mít rádi, tak je nebudeme kupovat.

19 Zákazníci jsou ti, kteří rozhodují o tom, které značky.uspějí a které prohrají Některé značky jsou úspěšné protože je lidi milují a nemají jich nikdy dost. Nikdo nenutí nikoho, aby si kupoval čepice s logem Nike.

20 Značka Není plně kontrolovaná marketingovými odděleními, je kontrolovaná zákazníky Přímý důsledek rozpoznání, pochopení a přijeti značky zákazníky je skutečným kapitálem společnosti Tady nemluvíme o znalosti značky - ta nestačí.Mluvíme o jejím vnímaní a o hodnotach, které reprezentuje

21 Značka Vy víte, že tento produkt a jeho cena není jiná než produkt konkurence. Jedinou konkurenční výhodou je jeho dobrá pověst - lidé ji prostě mají raději.

22 Made in ….

23 Baileys The Orginal Irish Cream Národnost naplňuje alkoholické nápoje Czech lager, English ale, Irish stout A podobná rovnice platí i na vína To že jsou francouzská ještě neznamená, že jsou stejná, naopak: vína z Bordeaux jsou úplně jina než z Burgundska, ale mají jedno společné: jsou výjimečná jsou FRANCOZSKÁ

24 Made in ….. Na čem se da stavět –Tradice –Výsledky –Kontinuita –Pověst

25 Made in …… Dvě značky Mercedes - reprezentuje to nejlepší z německého inženýrství –Siemens –Maybach –Benz Rolls - Royce - britskost, luxus a kvalitu Automobily jsou tradičně národní ikony Ikony krásy, zručnosti,vynálezavosti, chytrosti.

26 Siemens made in Germany Sony made in Japan Made by Siemens Made By Sony

27 Made in ….. Země původu, nebo vnímana země původu, jak to vypadá, je pořád významným faktorem v procesu rozhodování o nákupu. Co znamená Made in Czech republic Pivo Sklo Škoda Lázně

28 Made in …… JE POTŘEBA PRO ÚSPĚCH V ZAHRANIČÍ BUDOVAT ZNAČKU? ODPOVĚĎ JE JEDNODUCHÁ ANO –Pokud neděláte privátni značky do obchodních rětězců –A pokud chcete vydělat

29 MADE IN … Důvod je jednoduchý:dobře vybudovaná značka je schopna přinést jednoznačně vyšší zisk i když to někdy stojí peníze a někdy to trvá déle, než bychom chtěli Nehledě na to, že trh u nás i v cizině se chová stejně, buď je: 1.vysoce značkový nebo 2.diskontní

30 Jak budovat značku Zvenku vypadá budování značky velice jednoduše. Iritujicí často a někdy až obsesivně opakovat jednoduché až extravagantní tvrzení ve forme sloganu. Nějake barvy, typické logo naplácnuté více nebo méně náhodně na všechno

31 Jak budovat značku Ačkoliv jako většina věcí pokud se k nim dostanete blíž, zjistíte, že ani budováni značky není tak jednoduché. fakticky je to velice komplexní proces.

32 Jak budovat značku Jaké můžou byt značky –Produktové- přímočaré Pepsi, Mars tyčinka –Servisní značky EUROTEL, HVB BANKA –Servisně produktové McDonald, Starback –Vymyšlené OSKAR, –Přetvořené Czech telecom SPT Telecom –Korporátní značky - důležité pro partnery, dodavately, investory akcionáře, státni správu, zákazniky

33 Jak budovat značku Vybudovat úspěšnou značku není jednoduché ani lehké. Hodně nových značek selže.Unilever 2002 měl 1600 značek, ale v roce 2004 jenom 400

34 Jak budovat značku Budování značky je o vytvoření a udržení důvěry. To znamená dostát slibům, příslibům značky. Nejlepší a nejúspěšnější značky jsou naprosto promyšlené, jasné.

35 Jak budovat značku Pro definici budovaní značky můžeme použit několik rovnic. Jedna obsahuje tři slova Mission - mise, poslání - Vision - vize Value - hodnota Toto může byt definováno –Směrem k zákazníkovi –-směrem ke společnosti

36 Jak budovat značku Směrnice 1) –Čtyry vektory Produkt prostředí Komunikace Chováni

37 Jak budovat značku Směrnice 1) –Čtyři vektory Produkt –Produkt je to. co společnost vyrábí nebo prodává Prostředí –Kde ho vyrábějí nebo prodávají Komunikace –Jak to říkají lidem, celé veřejnosti Behavior –Jak se chová

38 Jak budovat značku Směrnice 2) Architektura značky - struktura značky První možnost - korporátní / monolitická Druhá možnost - endorsed/ podporovaná Třetí možnost - značková

39 Jak budovat značku Směrnice 3 Co se děje se značkou 1. vytvořená 2.Přetvořená 3.Změna jména

40 Jak budovat značku 1.Směrnice 4 Kvalita produktu Když uvádíte nebo znovu uvádíte značku, musíte mít jasno ve věci kvality. Pokud je váš produk tak dobrý jako ten nejlepší z pohledu ceny, kvality a servisu tak toto Vám dáva licenci zúčastnit se závodu. Pokud je Váš produkt lepší než cokoliv okolo, nezůstávejte v pohodě, můžete si být jistý, že konkurence vás dostihne obyčejně velice rychle.

41 Jak budovat značku Směrnice 5 Vevnitř a venku Zákazník je na prvním místě. Může se stát,že než to pochopíte a získate posledního zákazníka, který zůstal po konkurenci, jste mrtvý. Značka bez zákazníků je mrtvá. Špatná servisní značka zničí sama sebe, špatní zaměstnanci ji podkopou sami. Značka má dvě role: přesvědčit ty zvenku, aby ji kupovali a ty zevnitř, aby jí věřili.

42 Jak budovat značku Směrnice 6 Produkt nebo služba musí být jiná, odlišná. Musí tam být něco,co je neobvyklé, unikátní. Někdy přijde velká změna klidně jenom přes design produkt je menší a hezčí, ale někdy je to kompletní změna přístupu ke klientům.

43 Jak budovat značku 1.Směrnice 7 2.Rozbijte formu 1.Pokud si zadání žádá naprosto a pouze nový produkt nebo službu, máte skvělou možnost odmítnout existujíci konvence, které svazuji náš business a udělat něco úplně nového.

44 Jak budovat značku 1.Směrnice 8 Redukce rizika - výzkum 2.Výkonný management utratí často hodně času a někdy I peněz na redukovaní rizika. 3. Dobrý výzkum jistě dokáže říct hodně o spotřebitelských trendech, co spotřebitelé cíti a jak se cíti a hodně o produktech a službách které používají - výzkum mluví o jejich minulosti a o součastnosti. 4.Když jednou produkt nebo službu uvedete na trh, tak vám jeho chování a jeho přijetí samo řekne, co bylo správné a co ne.

45 Jak budovat značku 1.Směrnice 9 2.Propagace - promoce 3.Nemůžete vyhrát se žádnou značkou o které nikdo nevý 4.Pro získaní masivneho účinku musíte masivně investovat

46 Jak budovat značku 1.Směrnice 10 2.Distribuce 3.Distribuce není tak lehká, jak vypadá 4.Pro dobrou distribuci potřebujete nebo chcete dobré pokrytí.

47 Jak budovat značku 1.Směrnice 11 2.Soudržnost 3.Pochopitelnost 4.U značky každá zkušenost od prvního kontaktu musí posilovat a podtrhovat důvěru. 5.Musí mít konzistenci chování, stylu a kultury 6.Jenom náruživí a vášniví to dokážou

48 Velké značky mají všechny tyto věci v pořádku neobvykle dlouhou dobu. A proto budovaní značky není tak jednoduché jak vypadá.

49 1.Tento produkt je lepší protože obsahuje x tajemství, kouzlo, nové, zázrak, ingredienci věc co přinese radikalní změnu do mého života 2.Když to budete používat, váš domov bude vypadat krásnější nebo vaše jídlo bude chutnější vaše oblečení bude bělejši nebo zářivější, nebo vy sám budete puvabnější a kouzelnější více než kdy předtím. 3.Všechno se to stane. ale s menším úsilim z vaší strany 4.Získate více času a stanete se díky tomu více atraktivní a přitažlivější pro manžela manželku a děti.


Stáhnout ppt "Export a značka Síla značky a jeji význam A jak ji budovat."

Podobné prezentace


Reklamy Google