Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ."— Transkript prezentace:

1 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

2 Název projektu : Rozvoj ICT ve výuce na střední škole Registrační číslo projektu: č. projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Městec Králové, T. G. Masaryka 4 Kód dumu: VY_32_INOVACE_TV_167 Tematická oblast: Tělesná výchova a výchova ke zdraví Předmět: Tělesná výchova Datum tvorby: březen 2014 Anotace: Materiál slouží k teoretickému výkladu a názorné ukázce na téma: Zdravá výživa Metodický pokyn: Prezentace je určena jako výklad do hodiny. Součástí jsou zajímavé kvízy pro jednotlivce i pro práci ve skupině.

3 Zdravá výživa

4 Co je zdravé Jíst pestrou stravu rozdělenou do 5 denních dávek. Zařadit co nejvíce zeleniny a ovoce - 5x denně. Vybírat potraviny s nižším obsahem tuku. Každý den jíst mléčné výrobky, mléko, jogurty, tvarohy, sýry. Pít dostatek vhodných tekutin - nejméně dva litry denně.

5 Ovoce a zelenina (úkol č. 1) Nelze si představit, že by si někdo mohl plést jednotlivé plody. Možná se budete divit, ale některé vypadají tak podobně, že možná i vy budete mít s jejich správným určováním problémy. Tak schválně, víte, jaký je rozdíl mezi těmito druhy? Zkuste je správně pojmenovat.

6

7

8 Vitamíny (úkol č. 2) Ovoce a zelenina se jedí, protože obsahují vitamíny. Kolik písmen pro označení vitamínů podle vás používáme? a) pět b) šest c) sedm Které to jsou: Zkuste nyní správně spojit jednotlivé druhy ovoce a zeleniny s vitamíny, které obsahují.

9

10 úkol č. 3

11

12 Řešení Úkol č. 1 A. okurka, cuketa, B. ledový salát, čínské zelí, bílé zelí, C. celer, petržel, křen, D. brokolice, květák Úkol č. 2 Šest A, B, C, D, E, K Mrkev A Avokádo E Kiwi C Meruňka A, C Pažitka C, B11 Čínské zelí B11, C, K Brokolice A, B11, C, K Úkol č Pomeranč, 2. Višně, 3. Citron, 4. Brokolice, 5. Mrkev, 6. Banán, 7. Švestky, 8. Datle, 9. Meloun, 10. Ananas, 11. Maliny, 12. Třešně Tajenka: Pětkrát denně

13 Mléko a mléčné výrobky mají vysokou výživovou hodnotu obsahují všechny tři základní živiny: bílkoviny, tuky a sacharidy, dále vitaminy (s výjimkou vitaminu C) a některé minerální látky jsou důležitým zdrojem dobře vstřebatelného vápníku, který je nutný pro správný vývoj kostí a zubů

14

15

16 Výživa – test pro Vás Za každou odpověď „ANO“ si započítejte 1 bod. Maximální skóre je Přidáváte cukr do nápojů skoro každý den? 2.Konzumujete stravu s přidaným cukrem skoro každý den? 3.Přisolujete jídlo, které konzumujete? 4.Pijete většinou víc než jednu kávu denně? 5.Pijete denně více než tři šálky čaje? 6.Kouříte denně víc než 5 cigaret? 7.Kouříte příležitostně marihuanu? 8.Pijete denně více než 28 g alkoholu (jedna sklenka vína, půl litr piva nebo jedna sklenka tvrdého alkoholu)? 9.Jíte smažená jídla více než 2 x týdně? 10.Jíte „fast food“ více než 2 x týdně?

17 Výživa – test pro Vás 11.Jíte červené maso více než dvakrát týdně? 12.Jíte často jídla obsahující aditiva a konzervační činidla? 13.Jíte čokoládu nebo jiné sladkosti více než 2 x týdně? 14.Obsahuje Váš denní jídelníček méně než třetinu čerstvého ovoce a zeleniny? 15.Pijete denně méně než 300 ml čisté vody? 16.Dáváte přednost obvykle bílé rýži, mouce a chlebu před celozrnnými potravinami? 17.Pijete více než 1,7 litru mléka týdně? 18.Jíte v průměru více než 3 krajíce chleba denně? 19.Existuje nějaká potravina či nápoj, na nichž cítíte závislost? 20.Jíte tučné ryby méně než dvakrát týdně?

18 Vyhodnocení 1 - 4: Dbáte o své zdraví velmi dobře a není pravděpodobně, že ho drobné hříchy ovlivní. Užívejte správné doplňky výživy a budete se těšit dlouhému a zdravému životu. 5 – 9: Jdete správným směrem, ale zkuste být na sebe trochu přísnější! Například se na jeden měsíc vzdejte jídel nebo nápojů, o kterých víte, že pro Vás nejsou vhodné. Uvidíte, jak se cítíte. Zkuste docílit skóre pod – 14: Váš jídelníček není dobrý a k dosažení optimálního zdraví potřebujete udělat změny. Zkuste docílit skóre pod 5 během 6 měsíců. 15 – 20: V žádném případě byste neměli pokračovat tak, jako dosud. Konzumujete moc tuku, rafinovaných potravin i stimulantů, postupně byste měli změnit svůj životní styl! Pro začátek si vyberte dvě odpovědi ANO a během měsíce udělejte takové změny, aby Vaše odpověď zněla NE. (např. přestaňte jíst cukr a pít kávu), pak pokračujte stejným způsobem, až Vaše skóre bude pod 5.

19 Zdroje NEUVEDEN. Výživa - test pro vás [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: VENKOVSKÝ PROSTOR O.P.S. Výchova ke zdravé výživě dětí a mládeže v Euroregionu Nisa: pro II. stupeň ZŠ NEUVEDEN. Mléko a mléčné výrobky [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: nt&view=category&layout=blog&id=96&Itemid=146


Stáhnout ppt "STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ."

Podobné prezentace


Reklamy Google