Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské."— Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské a hos. prostředí ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

2 Zemědělství

3 ► Je závislé na přírodních podmínkách (teplo, světlo, nadmořská výška,…) ► Hospodaří se na orné půdě (pole, sady, vinice) nebo na zelených plochách (pastviny) ► Zemědělství dělíme na rostlinnou a živočišnou výrobu

4 Rostlinná výroba ► Na orné půdě se pěstují především OBILOVINY (pšenice, ječmen, rýže, kukuřice, žito, oves, proso, čirok) ► Hlavní světové obilnice Evropa – Ukrajina, Francie Evropa – Ukrajina, Francie USA, jižní část Kanady, Laplatská nížina, Austrálie, Monzunová Asie - rýže USA, jižní část Kanady, Laplatská nížina, Austrálie, Monzunová Asie - rýže

5 čirok

6 TECHNICKÉ PLODINY - slouží k přímé spotřebě - brambory (Polsko, Německo, Francie, Čína) - cukrová třtina (tropické oblasti – Brazílie, Karibik) - cukrová řepa (Německo,Francie), - olivy (Řecko, Itálie, Španělsko), - podzemnice olejná (Řecko, Itálie), - kaučukovník, čajovník, kávovník, kakaovník - chmel (1. místo Německo) - léčivé byliny a květiny (Nizozemsko) - ovoce, zelenina, luštěniny, vinná réva (oblast Středomoří) - bavlník (Čína, USA) - tabák (Turecko, Egypt, Kuba) - kokain (severní část Jižní Ameriky) - opium (Thajsko) - V méně vyspělých zemích převládá plantážní pěstování

7 kakaovník kávovník čajovník

8 Živočišná výroba ► Dodává důležité potraviny (maso, mléko,…) ► Nejrozšířenější je chov skotu (Indie, Brazílie, USA) ► Chov prasat (chladnější oblasti, Čína, USA) ► Chov ovcí (vlna, maso, mléko, Nový Zéland, Austrálie, Skotsko, Rusko) ► Chov drůbeže (vejce Evropa, maso USA, peří) ► Chov tažných zvířat (osli, koně, mezci, mula, přeprava nákladů Indie, Nepál, Čína, Rusko) ► Chov kožešinové zvěře (Kanada, USA, Rusko) ► Chov bource morušového ( hedvábí,Čína) ► Včelařství (med, vosk, Evropa, Austrálie)

9 Rybolov ► Lov závisí na množství planktonu ► Sladkovodní ryby (kapr, štika, okoun, cejn, pstruh,….) ► Mořské ryby (sardinky, tuňáci, makrely, velryby) ► Některé mořské ryby i savci pod ochranou CITES ► Nejvíce vyloví - Japonsko, Norsko, Chile, Peru, Rusko

10 Použitá literatura ► CHALUPA Petr – DEMEK Jaromír – RUX Jaromír. Zeměpis pro 8. a 9. ročník základní školy – Lidé žijí a hospodaří na Zemi. 1. vydání. Praha: SPN, s. ISBN ► df=20&limit=1 df=20&limit=1 df=20&limit=1 ► ► ► ►


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské."

Podobné prezentace


Reklamy Google