Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Setkání pracovníků cestovního ruchu a TIC Jihomoravského kraje 29. 4. 2013

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Setkání pracovníků cestovního ruchu a TIC Jihomoravského kraje 29. 4. 2013"— Transkript prezentace:

1 Setkání pracovníků cestovního ruchu a TIC Jihomoravského kraje

2 Hromadná ubytovací zařízení v letech zdroj ČSÚ Na jižní Moravě loni klesl počet turistů o 0,7 procenta Vývoj návštěvnosti Rok / Měsíc Jihomoravský kraj Počet hostů nerezidentirezidenti Počet přenocování nerezidentirezidenti

3 Příjezdový cestovní ruch na Jižní Moravě (národnost, počet návštěvníků) Zdroj: ČSÚ, zpracováno CCRJM Polsko Německo 2. Slovensko Slovensko 3. Německo Rakousko4. Litva4. Rakousko 4. Rusko Itálie5. Rusko5. Itálie5. Rusko5. Rakousko Litva6. Rakousko6. Litva6. Itálie Rusko7. Itálie7. Rusko7. Litva7. Spojené Království Jižní Korea8. Spojené Království 8. Nizozemsko Spojené Království9. Jižní Korea9. Nizozemsko9. Jižní Korea9. USA Nizozemsko 10. Maďarsko10. Nizozemsko10. Francie

4 Konference v hromadných ubytovacích zařízeních v Jihomoravském kraji Zdroj: ČSÚ Rok / Čtvrtletí Jihomoravský kraj Počet akcíPočet účastníků Na jižní Moravě loni vzrostl počet akcí o 14 procent

5 Oblíbený region pro svoji příjemnou atmosféru Kraj slunce: - v rámci ČR nejvíce slunečných dnů v roce - průměrná roční teplota 10,2 °C = cca o 3° vyšší než průměr ČR hodin za rok = o 600 hodin více než v severních oblastech Čech Kraj, který se dokáže postarat o své hosty, kraj přívětivý a pohostinný… Potěšitelné, ale zavazující!

6 Komunikující místo – dalším vzděláváním k rozvoji cestovního ruchu v Jihomoravském kraji Projekt zaměřený na vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu, na zvyšování kvality služeb, komunikace se zákazníkem. Vzdělávací moduly: Význam cestovního ruchu Standardy kvality služeb Multikulturní komunikace Řízení a rozvoj provozů služeb Slovník základníchvýrazů v 6 jazycích 15 výukových krátkých filmů Vše k dispozici na

7 Vědět a předávat (OPVK) Tematické okruhy: - JMK a město Brno jako centrum vědy – Gregor Johan Mendel - JMK a město Brno kulturní – Leoš Janáček - Osobnost T. G. Masaryka v rámci JMK -Péče o návštěvníky se specifickými potřebami, -vzdělávací materiál pro pracovníky v CR a průvodce. Rádce jak komunikovat s návštěvníky se specifickými potřebami, jak pro ně připravovat program, jak k nim přistupovat. Vše k dispozici na

8

9 Netradiční prostory přináší netradiční příležitosti (ROP JV) „Jižní Morava – místo pro Vaše setkání“ možnost využít zpracované filmy Propagace doma i v zahraničí veletrhy CR i svatební veletrhy obchodní domy Opět možnost společných veletrhů a prezentací 2014 !

10

11 Ochutnejte Moravu! a regionální produkty on-line Podpora rozvoje regionální gastronomie a tradic Výstava „Sousedé na talíři“ Prezentace místních výrobců/prodejců regionálních potravin a výrobků na nové stránce Aktualizujte, doplňujte výrobce

12 Stálá výstava ve Starém zámku v Jevišovicích

13 Co je možné reálně očekávat, v čem se region odlišuje od sousedních regionů Projekt: Zažít kraj vína a památek na kole LP: Jihomoravský kraj, Nadace Partnerství, CCRJM, Weinviertel Tourismus Rozvoj cykloturistiky na JM a v DR Výstavba 30 nových odpočívek na území JMK Tiskoviny (mapy, brožura, slovníček) Vyznačení nové mezinárodní trasy EuroVelo 13 (Stezka Železné opony) Cykloturistické akce – Krajem vína

14 Otevřené sklepy vyprávějí příběhy Partneři projektu: Weinviertel Tourismus Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava 4 výstavy ve vybraných uličkách (Nový Šaldorf, Pavlov, Bořetice, Prušánky) 5. výstava – společná příhraniční nabídka (Loucký klášter, Brno) Zpracování materiálu a školení průvodců sklepními uličkami Větší využití sklepních uliček v cestovním ruchu Vazba projektu: Zemská výstava 2013 „Chléb a víno“

15 Po stopách Liechtensteinů na jižní Moravě a v Dolním Rakousku Realizace projektu : leden 2012 – srpen 2014 Partneři projektu: Obec Wilfersdorf Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava Aktivity projektu: výstavy, přednášky, tiskoviny, mapa zapojených míst, hra pro děti, mediální kampaň Budování značky Liechtensteinové pro jižní Moravu a Weinviertel jako jsou Rožmberkové pro jižní Čechy.

16 Podpořen z Fondu malých projektů Rakousko – ČR, realizace Napojení na trasu Svatojakubské cesty v oblasti Weinviertel a připojení k celoevropské síti těchto tras Hlavní výstupy: Studie, mapové podklady Jednání s partnery a dalšími kraji, publicita projektu a cesty, fotodokumentace Webové stránky Vyznačení první trasy Brno – Mikulov Návrh a osazení uměleckými prvky Navazující projekt od dubna Svatojakubská cesta na jižní Moravě

17 Regionální rezervační systém 2011 zapojeno na 185 ubytovacích zařízení, z toho 97 přes Previo (z toho 34 online, 11 částečně online) a 88 přes Booking.com, kde jsou všichni ubytovatelé online zapojeno 270 ubytovacích zařízení, z toho 104 přes Previo (40 online, 12 částečně online) a 166 přes Booking.com, kde jsou všichni ubytovatelé online, 2013 (bez spolupráce s Booking.com) zapojeno 217 ubytovacích zařízení přes Previo (96 online, 10 částečně online, 111 offline) Dalších 292 nespolupracujících v nabídce webových portálů (poptávkový formulář) Bezplatné zapojení ubytovatelů do systému Previo, bez vstupních či paušálních poplatků. Účtována provize ze zprostředkovaného obchodu.

18 Propojení webových aplikací cestovního ruchu Cíl: soustředit informace na jedny centrální turistické webové stránky umožnit včasné a úplné informace o připravovaných akcích v rámci celého regionu usnadnit koordinaci termínů zjednodušit práci při aktualizaci centrálních stránek zlepšit informovanost o turistické nabídce ….

19

20 Děkuji Vám za pozornost


Stáhnout ppt "Setkání pracovníků cestovního ruchu a TIC Jihomoravského kraje 29. 4. 2013"

Podobné prezentace


Reklamy Google