Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,"— Transkript prezentace:

1 Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie Hradec Králové Ročník1. Vzdělávací oblast Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací obor Kosmetické služby Tematický okruh Periodizace a charakteristika vývojových etap výtvarného umění. Umění konce 19. a 1. poloviny 20. století. Téma Secese - TEST Jméno autora Mgr. Hana Mervartová Vytvořeno dne 20.04.2013 Metodický popis (anotace)Prezentace vytvořená v programu MS PowerPoint slouží k testování znalostí žáků po probrání dané látky. Navazuje na pracovní listy „Secese – znaky a architektura“, „Secese – malířství, sochařství, užité umění“ a na prezentace „Secese – architektura“, „Secese - malířství“ a „Secese – sochařství a užité umění“. Vyučující může prezentaci využít i k shrnutí výkladu nebo opakování učiva.

2 Secese TEST

3 Skupina AB 1)Napište v jakém časovém období probíhala secese. 2)Co byl nejcharakterističtější motiv secese? 1)Jaký byl význam secese? 2)Jakým jiným názvem byla secese také označována?

4 3) Kdo byl architektem této stavby a jak se tato stavba jmenuje? AB (obr.1) ( obr.2)

5 4) Kde najdeme tuto stavbu a jak se jmenuje? AB (obr. 3)(obr. 4)

6 5) Kdo je autorem tohoto díla? AB (obr. 5)(obr. 6)

7 6) Koho představuje tato socha, kde ji můžeme najít? AB (obr. 7)(obr. 8)

8 KONEC

9 SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: AB 1) Napište v jakém časovém období probíhala secese. = od konce 19. do počátku 20. století, vrchol 1890 - 1905 = 1 bod 1)Jaký byl význam secese? = projevila se nejen ve všech druzích výtvarného umění, ale i ve všech dalších uměleckých oborech a v životním stylu vůbec (jediný úplný umělecký sloh 19. století, vznikl jako protiklad k historickým slohům 19. století) = 1 bod

10 Skupina AB 2) Co byl nejcharakterističtější motiv secese? = nejcharakterističtějším motivem byla plynulá vlnící se křivka = 1 bod 2) Jakým jiným názvem byla secese také označována? = např.: Jugendstil (Německo), Art Nouveau (Francie), Modern Style (Anglie) = 1 bod

11 3) Kdo byl architektem této stavby a jak se tato stavba jmenuje? = 2 body A ) Antoni Gaudi, Sagrada da Familia, Barcelona B) Josef Fanta, Hlavní nádraží v Praze A (obr.1) B( obr.2)

12 4) Kde najdeme tuto stavbu a jak se jmenuje? = 2 body A) Antonín Balšánek a Osvald Polívka, Obecní dům v Praze B) Jan Kotěra, Muzeum východních Čech, Hradec Králové (obr. 3)(obr. 4)

13 5) Kdo je autorem tohoto díla? = 1 bod A) Alfons Mucha, Gismonda (1894) B) Gustav Klimt, Polibek (1907-1908) A(obr. 5)B(obr. 6)

14 6) Koho představuje tato socha, kde ji můžeme najít? = 2 body A) František Bílek, Mojžíš, v sousedství Staronové synagogy v Praze B) Ladislav Šaloun, Sousoší Jana Husa, na pražském Staroměstském náměstí (obr. 7)(obr. 8)

15 Hodnocení: Maximum 9 bodů Známkabody 19-8 27-6 35-4 43-2 51-0

16 Použité zdroje MRÁZ, Bohumír. Dějiny výtvarné kultury 3). 2.Praha: IDEA SERVIS, konsorcium, 2003, ISBN 80-85970-47-3. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

17 Použité obrázky Obr. 1) USER:SERGIL), Sergi Larripa. http://cs.wikipedia.org/wiki/ [online]. [cit. 2.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:050529_Barcelona_026.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:050529_Barcelona_026.jpg Obr. 2) USER:BRUNSWYK. wikipedia.org [online]. [cit. 2.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prag_Prague_Hauptbahnhof_Eingang_(2005).JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prag_Prague_Hauptbahnhof_Eingang_(2005).JPG Obr. 3) KARELJ. wikipedia.org [online]. [cit. 2.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Obecn%C3%AD_d%C5%AFm_noc_3.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Obecn%C3%AD_d%C5%AFm_noc_3.jpg Obr. 4) CZ-DAVID. wikipedia.org [online]. [cit. 2.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Muzeum_v%C3%BDchodn%C3%ADch_%C4%8Cech.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Muzeum_v%C3%BDchodn%C3%ADch_%C4%8Cech.jpg Obr. 5) AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 2.4.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Alfons_Mucha_-_1894_-_Gismonda.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Alfons_Mucha_-_1894_-_Gismonda.jpg Obr. 6) AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.org [online]. [cit. 2.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gustav_Klimt_016.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gustav_Klimt_016.jpg Obr. 7) BUCHHÄNDLER. wikipedia.org [online]. [cit. 2.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Frantisek_Bilek_Moses.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Frantisek_Bilek_Moses.JPG Obr. 8) VILGUS, Petr. wikipedia.org [online]. [cit. 2.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prague_hus_statue.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prague_hus_statue.jpg

18 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,"

Podobné prezentace


Reklamy Google