Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Revize transevropské dopravní sítě (TEN-V). TEN - „historie“ I 1993 smlouva z Maastrich I Usnesení 1692/96/EU Evropského parlamentu a Evropské rady o.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Revize transevropské dopravní sítě (TEN-V). TEN - „historie“ I 1993 smlouva z Maastrich I Usnesení 1692/96/EU Evropského parlamentu a Evropské rady o."— Transkript prezentace:

1 Revize transevropské dopravní sítě (TEN-V)

2 TEN - „historie“ I 1993 smlouva z Maastrich I Usnesení 1692/96/EU Evropského parlamentu a Evropské rady o společných směrnicích pro TEN-V EU 15 I 2001 – Revize zaznamenání přístavů a intermodálních terminálů I 2004 – Revize směrnic a finančních rámců pro EU 27 I 2007 – Hlavní idea pro dopravu ohledně sousedních států v rámci EU I od rozsáhlá revize TEN-V | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

3 Souvislost / rozdíly evropských dopravních os ( -koridorů) Transeveropské dopravní osy | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

4 | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

5 Transnárodní osy | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

6 | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

7 ERTMS - koridory | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

8 | 6. Dezember I BOR Petra Heldt | | BOR Petra Heldt ERTMS koridory A B C D E F Trans-European transport network Decision 884/2004/EC of 29 April 2004 Ten-Railway

9 Koridory v rámci nákladní dopravy 1NL, BE, DE, ITZeebrugge - Antverpy/Rotterdam- -Duisburg-[Basilej]-Milán-Ženeva 2NL, BE, FR, LURotterdam-Antverpy-Luxemburg-Metz-Dijon-Lyon/[Basilej] 3SE, DK, DE, AT, ITStockholm-Malmö-Kopenhagen-Hamburg-Innsbruck-Verona-Palermo 4PT, ES, FR Sines-Lisabon/Leixões - Madrid-San Sebastian-Bordeaux-Paříž-MetzSines- Elvas/Algeciras 5PL, CZ, SK, AT, IT, SIGdynia-Katowice-Ostrava/Žilina-Vídeň-Terst/ Koper 6ES, FR, IT, SI, HU Almería-Valencia/Madrid-Zaragoza/Barcelona-Marseille-Lyon-Turín-Udine- Terst/ Koper-Ljubljana-Budapesť-Zahony (maďarsko-ukrajinská hranice) 7 CZ, AT, SK, HU, RO, BG, EL - Bukaresť, Konstanza Praha-Vídeň/Bratislava-Budapesť - Vidin-Sofie-Thessaloniki-Atény 8DE, NL, BE, PL, LT Bremerhaven/Rotterdam/Antverpy-Aachen/Berlín-Varšava-Terespol (hranice Polsko-Bělorusko)/Kaunas 9CZ, SK Praha - Horní Lideč - Žilina-Košice-Čierna nad Tisou - (slovensko- ukrajinská hranice) | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

10 Upřednostňované TEN-projekty (železnice) dokončené do 2011 | 6. Dezember Dnešní “slátanina” I BOR Petra Heldt

11 Dnes I Nevyvážené vybavení infrastruktury v EU a vzhledem k sousedním státům I Nedostatky/chybějící spoje, málo efektivní management dopravy I Technické bariéry (rozchod kol, proudové systémy, signální technika, management dopravy) I Chybějící propojení zodpovědných osob z oblasti dopravy (např.: pouze 20 velkých letišť a 35 velkých námořních přístavů je přímo napojeno na železniční síť); I Počítačové propojení zodpovědných v oblasti dopravy chybí zcela | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

12 Cíle revize I Integrace, soutěž, posílení vnitřního trhu EU I Rovnováha mezi aspekty životního prostředí a ekonomií I Zahrnutí všech přepravních modifikací I Více bezpečnosti I Použití moderních technologií a ITS I Stabilita a flexibilita sítě I Odstranění nedostatků a slepých uliček I Financování TEN-V má vytvořit evropskou přidanou hodnotu | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

13 1. Celková síť Přístup všech regionů EU Aktualizace (TENtec) Vyladění s národním plánováním (chybějící spoje…) Následné odhady Realizace do 2050 | 6. Dezember Základní síť Páteř pro multimodální dopravní síť Přeshraniční úseky, chybějící spoje, nedostatková místa, multimodální napojen Realizace do 2030 Definice koridorů základní sítě Metodický způsob postupu I BOR Petra Heldt 2 - stupňová - struktura

14 Důležitá kritéria pro celkovou síť Námořní přístavy > 0,1% EU total (množství pasažérů/nákladů) Letiště množství pasažérů> 0,1% EU celkem náklad> 0,2% EU celkem Říční přístavy na TEN-T-vodní cestě spojeno se silnicí nebo železnicí přes t/a překládky Multimodální platformy volný přístup pro operátory TEN-T-napojení zodpovědných překládka jako námořní přístavy | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

15 Důležitá kritéria pro celkovou síť železnice elektrifikace, ERTMS, 22,5 t zatížení osy, 750 m délka vlaku, 12,5 ‰ podélný sklon silnicemanagement dopravy, systémy mýtného, parkoviště, infrastruktura tankování a nakládky | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

16 Kritéria základní sítě | 6. Dezember I BOR Petra Heldt Primární uzly všechna hlavní města, MEGAS lt. ESPON 2006 a městské aglomerace > 1mil. obyv. (základ LUZ) + příslušná letiště Námořní přístavy externí hraniční přechody k nečlenům EU Říční přístavy, pokud průřez se základní sítí  Cíl: 1 přístav/ NUTS 1 a linie pobřeží do základní sítě

17 Základní síť obsahuje: I 85 důležitých hospodářských center a městských aglomerací, I 138 námořních a říčních přístavů, I 28 hraničních přechodů do třetích zemí I Spojení těchto silnic, železnic a vodních cest pro strategicky nejdůležitější dopravní trasy 10 koridorů základní sítě jako nástroje pro koordinovanou realizaci základní sítě I odsouhlasená « správa » za včlenění Evropských koordinátorů | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

18 | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

19 | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

20 Finanční potřeby pro základní síť Kolik? I 500 miliard EUR pro dokončení základní sítě do 2030 I 250 miliard EUR potřeba do 2020 Kdo? I Členské státy a jiná veřejná a soukromá sdružení jako projektoví provozovatelé a hlavní investoři I Evropa dodá 31,7 miliard EUR: Connecting Europe Facility (CEF) | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

21 | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

22 | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

23 | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

24 | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

25 | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

26 | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

27 Děkuji za Vaši pozornost! | 6. Dezember I BOR Petra Heldt


Stáhnout ppt "Revize transevropské dopravní sítě (TEN-V). TEN - „historie“ I 1993 smlouva z Maastrich I Usnesení 1692/96/EU Evropského parlamentu a Evropské rady o."

Podobné prezentace


Reklamy Google