Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Administrace veřejných zakázek elektronicky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Administrace veřejných zakázek elektronicky."— Transkript prezentace:

1 Administrace veřejných zakázek elektronicky

2 Možnosti zadavatele při zastoupení v zadávacím řízení Zastoupení zadavatele v zadávacím řízení v režimu zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách („ZVZ“) - § 151 ZVZ Administrace za použití elektronického nástroje Administrace elektronické aukce Administrace zakázek malého rozsahu Tvorba a zadání rámcových smluv vč. administrace „minitendrů“ Zavedení dynamického nákupního systému - DNS Administrátor, specializující se na elektronické zadávání Konzultace – specializace na ZVZ, znalost praxe

3 Zastoupení zadavatele a elektronizace Elektronické nástroje umožňují aplikaci § 151 ZVZ v praxi Administrace je možná na nástroji zadavatele i administrátora Možnost vzájemné kontroly: zadavatel - administrátor

4 Elektronický příjem nabídek Snížení administrativních nákladů Zvýšení důvěry dodavatelů – nemožnost manipulace s nabídkou Možnost vyloučit veřejné otevírání nabídek Přenesení cen do hodnocení – možnost navázání na elektronickou aukci

5 Elektronický příjem nabídek Administrace na elektronickém nástroji zadavatele – jeden nástroj – ideální situace Profil zadavatele Elektronický příjem nabídek Komunikační nástroj Elektronická aukce

6 § 151 ZVZ v elektronickém nástroji Minimalizace porušení § 151 ZVZ – systém oprávnění Administrátor může činit bez souhlasu zadavatele pouze činnosti dovolené § 151, činnosti vyloučené nikoliv

7 Použití elektronické aukce – vhodné situace Komodity, kde jde zadavateli o co nejnižší cenu „snadno standardizovatelné komodity“ např.: kancelářské potřeby, energie, mobilní telefony, palivo, výpočetní technika, jednoduché stavební práce Ale i možnost zahrnutí jiných kritérií v rámci ekonomické výhodnosti nabídky – možnost korekcí nabídky uchazečů – licitace

8 Rámcová smlouvy a minitendry Poměrně velký prostor pro „kreativitu“ zadavatele Rámcová smlouva - RS - je na rozdíl od dynamického nákupního systému - DNS - méně svázaná lhůtami. Možnost výrazného zapojení elektronických nástrojů o Zadávací řízení směřující k uzavření rámcové smlouvy o Administrace dílčích smluv - minitendrů

9 DNS – dynamický nákupní systém Výhody: otevřenost, dlouhodobost, vyhnutí se problémů s dělením zakázek Nevýhody: nejasné vymezení v ZVZ, nutnost dlouhodobého plánování, nemožnost rychlých a operativních nákupů Pomoc administrátora se zavedením DNS, školení

10 DNS – dynamický nákupní systém Nadějná úprava v nových zadávacích směrnicích – zjednodušení a zrychlení procesu? V rámci DNS se nebude muset čekat na předběžné nabídky u každé zakázky (nově 30 dnů zavedení, 10 dnů příjem nabídek) Delší trvání DNS

11 Závěr Děkuji za pozornost Mgr. Tomáš Motal, právník QCM, s.r.o. ;


Stáhnout ppt "Administrace veřejných zakázek elektronicky."

Podobné prezentace


Reklamy Google