Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko."— Transkript prezentace:

1 Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko

2 Současnost Hlavní páteře sítě Pozemní komunikace Železniční dráhy LBÚnL Praha Liberec Děčín Ústí nad Labem Mladá Boleslav Jablonec nad Nisou Mělník Železniční dráhy Jednokolejné Dvoukolejné Tříkolejné MB

3 3 Praha – Drážďany/Liberec (společně či samostatně)? Trasa byla prověřena ministerstvy ČR a SRN (2010) Kritérium poměru výnos/náklad (BCR) = 1,3 Přeshraniční úsek Drážďany – Ústí nad Labem pro nákladní i osobní dopravu Konvenční železnice: po modernizaci k modernizaci Projekt rychlého spojení Hamburk – Vídeň Projekt Praha - Liberec

4 4 PP 22 (hlavní větev) – současný stav Existující úseky Děčín – Praha – Kolín (core network passenger) a Kolín – Brno – Břeclav (core network mixed): –po revitalizaci × veškeré parametry core network nebyly dosaženy –již vybaveno GSM-R, vybavení ETCS se předpokládá do roku 2015 (koridor E) Existující úsek Děčín – Nymburk – Kolín (core network freight): –revitalizace za účelem dosažení parametrů core network freight v letech –vybavení GSM-R & ETCS do roku 2020 (koridor E) core (mixed) comprehensive core (freight) core (mixed) core (passenger)

5 5 PP 22 (hlavní větev) – konečný stav Nová vysokorychlostní trať Drážďany – Praha – Brno: –nové spojení v rámci Evropy –zvýšení kapacity dopravní cesty a traťové rychlosti –plné dosažení parametrů core network –přeshraniční úsek CZ-D umožní provoz nákladní dopravy Existující úsek v core network freight bude provozován jako nákladní koridor č. 7 („Orient“) v souladu s nařízením EP a Rady (EU) č. 913/2010 Ostatní úseky budou plnit funkci ve vnitrostátní celostátní a regionální dopravě core (freight) comprehensive core (freight) comprehensive regional core (passenger) high-speed line core (mixed) upgrade to HS

6 6 Praha – Drážďany Trasa byla prověřena ministerstvy ČR a SRN (2010) Kritérium poměru výnos/náklad (BCR) = 1,3 Přeshraniční úsek Drážďany – Ústí nad Labem pro nákladní i osobní dopravu Konvenční železnice: po modernizaci k modernizaci Projekt rychlého spojení Hamburk – Vídeň Projekt Praha - Liberec

7 7 Spojení v návrhu revize sítě TEN-T Revize sítě TEN-T Zahrnutí vysokorychlostního spojení Hamburk – Berlín – Drážďany – Praha – Brno – Vídeň vyjma přeshraničního úseku Drážďany – Ústí nad Labem Nezbytnost zajištění další kapacity dopravní cesty chybějící spojení, návrh revize sítě TEN-T CR HS CR HS – vysokorychlostní CR – konvenční

8 8 Modernizace Praha - Liberec Naprosto nevyhovující stav infrastruktury Cestovní doba: ›Vlakem 3 h ›Autobusem 1 h ›Autem 50 min Nezbytnost modernizace ›Dálkové ›Regionální (MB) ›Příměstské Liberecko 200 tis. obyvatel otázka TEN-T kohezní politika Mladá Boleslav aglomerace ekonomika Konvenční: po modernizaci k modernizaci Projekt 160 – 200 km/h Praha - Liberec Liberec MB

9 Praha Liberec Nymburk Mladá Boleslav Jablonec nad Nisou Mělník Současnost jednokolejná dvoukolejná tříkolejná Budoucnost MB – Nymburk Praha – Liberec VRT Praha – Berlín I. II. III. Praha – severovýchod Mladá Boleslav – Nymburk modernizace, zvýšení kapacity Praha – Liberec Varianty Praha – MB ›I. Všetaty ›II. Stará Boleslav ›III. Lysá nad Labem Ad I. společná stopa s VRT Praha – Drážďany – Berlín Ad II. v územním koridoru s rychlostní komunikací R 10, napojení konurbace Stará Boleslav/Brandýs n. L. Ad III. nejkratší, společná stopa s úsekem Praha – Lysá n. L a Nymburk – MB, nezbytná 3. a 4. traťová kolej Varianty spojení Praha – Liberec

10 10 PP 22 – Praha – Norimberk/Mnichov Český úsek spojení Praha – Norimberk bude dosáhne parametrů comprehensive network do r V core network významnější Praha – Plzeň – Regensburg – Mnichov s odbočkou směr Norimberk Možnou součástí core network spojení Varšava – Vratislav – Praha – Mnichov Dialog se SRN Conventional Rail: › modernized › to be modernized Fast connection Praha – München CZ v ≤ 200 km/h TEN-T CORE NETWORK TEN-T CORE NETWORK Upgraded TEN-T COMPREHENSIVE Upgraded TEN-T COMPREHENSIVE Konvenční: › po modernizaci › k modernizaci Rychlé spojení Praha – Mnichov CZ v ≤ 200 km/h TEN-T CORE NETWORK TEN-T CORE NETWORK Upgraded TEN-T COMPREHENSIVE Upgraded TEN-T COMPREHENSIVE

11 11 PP 22 – úsek Praha – Linec Úsek Praha – Linec nebyl navržen do core network Jsme přesvědčeni o tom, že by se měl stát součástí spojení k jadranským přístavům Dokončení v roce 2016 Nová infrastruktura v úseku České Budějovice – Linec? Linz


Stáhnout ppt "Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko."

Podobné prezentace


Reklamy Google