Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována."— Transkript prezentace:

1 FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ

2  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována  Nedochází k rozvoji týmové práce Ekonomická cvičení

3  Úspory reálných nákladů  Učitel může ovlivňovat zadané úkoly  Výsledek práce nezávisí na ostatních školách  Chybí konfrontace s okolím  Menší zdání reality Cvičná kancelář

4  Maximální přiblížení reálné praxi  Změna vztahu učitel – žák  Srovnání s ostatními školami  Podpora týmové práce  Neumožňuje systematické procvičení všech složek učiva  Potencionální vyšší reálné náklady Fiktivní firma

5  Samostatnost a pocit zodpovědnosti za vlastní práci  Schopnost orientovat se v hospodářské praxi a pohotově reagovat  Aplikovat teoretické vědomosti při řešení praktických úloh v jednotlivých odděleních firmy  Schopnost komunikace, spolupráce a prezentace výsledků  Jazykové znalosti Fiktivní firma rozvíjí

6  Dostatečné teoretické znalosti žáků  Vyučující ochotný vést fiktivní firmu  Vedení školy podporující výuku ve fiktivní firmě Předpoklady založení

7  VOŠ  Obchodní akademie  Ostatní obory vzdělání kategorií L, M a popřípadě i K  Nástavbové studium  Obory vzdělání kategorie H FF a různé typy škol

8  Učební praxe  Klasický vyučovací předmět  Nepovinný předmět  Odborná praxe Možnosti zařazení

9  Doporučená hodinová dotace  Jednoletý kurz  Jedenapůlletý kurz  Dvouletý kurz FF v učebním plánu

10  Znalost zákonných úprav jednotlivých ekonomických činností  Dovednost zpracovávat jednotlivé agendy  Vědomosti o organizaci podniku  Vědomosti a dovednosti práce s ekonomickým softwarem Požadavky na učitele

11  Zvolení jména a předmětu podnikání  Obsazení jednotlivých pozic  Příprava podnikatelského záměru  Příprava marketingových nástrojů firmy  Účast na veletrzích  Obchodování Hlavní aktivity fiktivní firmy

12  Obchodní rejstřík  Živnostenský úřad  Finanční úřad  Správa sociálního zabezpečení  Zdravotní pojišťovna Zdrafik  Pojišťovna CEFIF  Centrální dodavatel  Pojišťovna CEFIF  CEFIFBANKA  Banka FIBA Úřady CEFIF

13  Mezinárodní síť FF EUROPEN/PEN International  Více jak 7500 ff v 42 zemích celého světa   Mezinárodní databáze fiktivních firem Mezinárodní spolupráce

14  Hodnotit jednotlivce nebo celek?  Jakou formu má mít hodnocení?  klasická stupnice známek  slovní hodnocení  pracovní posudek

15  Výběrové pro nejlepší žáky ve třídě  Předpoklady pro udělení:  hodinová dotace min. tři týdenní vyučovací hodiny za studium  přímá účast žáka na veletrhu FF  splněné výstupy směrem k CEFIF Certifikáty pro žáky

16  Značná míra zjednodušení  jednoduchý podnikatelský záměr  kalkulace ceny  peněžní deník  vznik živnosti – základní JRF bez příloh  Škola hrou  Podporovat kreativitu žáků  Jiný přístup pedagoga  Obchod s ostatními žákovskými minipodniky  Kooperace s reálnými podnikatelskými subjekty? Fiktivní firma na základní škole

17 Lukáš Hula


Stáhnout ppt "FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována."

Podobné prezentace


Reklamy Google