Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Příprava prezentace Základní hlediska rozvahy – technika PANIC Purpose – upřesnit svůj záměr, Audience – analýza publika Need – identifikace požadavků,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Příprava prezentace Základní hlediska rozvahy – technika PANIC Purpose – upřesnit svůj záměr, Audience – analýza publika Need – identifikace požadavků,"— Transkript prezentace:

1 Příprava prezentace Základní hlediska rozvahy – technika PANIC Purpose – upřesnit svůj záměr, Audience – analýza publika Need – identifikace požadavků, Information – shromáždit info, Communication – volba komunikace Cíl a účel prezentace Druh prezentace Rozsah prezentace Hierarchizace obsahu (standardně od celku k detailům) Heslovitost vyjadřování (cca 7 bodů) Střídmost využívání barev (pro text nejlépe 1 barva) Střídmost využívání efektů a emotivních obrázků

2 Chyby při prezentaci Nesdělení cíle a smyslu prezentace Zakrývání částí průsvitek (transparentů, slajdů) Vyvolávání každého bodu (odstavce) zvlášť Příliš rychlá prezentace / Příliš pomalá prezentace Příliš mnoho informací Příliš dlouhá prezentace

3 Tvorba snímků  Obsah - návrh  stručnost, jasnost, výstižnost, jednoduchost  funkčnost užití textů, grafických prvků, obrázků  účelnost, umírněnost efektů  Kompozice  proporce, přehlednost, vyváženost, úhlednost  rozvržení plochy (snímku) dle formátu a druhu prezentace  Čitelnost  vhodná velikost písma a detailů  funkčnost užití barev  neužívat velká písmena pro základní text  nedegradovat text typografickými efekty a podkladem  neužívat podtrhávání

4 Techniky tvorby prezentací K tvorbě a odbavování snímků prezentací se využívají především specializované prezentační programy: MS Power Point, Open Office Impress, Harvard Graphics, Lotus Freelance Graphics, Corel Presentations, WordPerfect Presentations aj. Hlavní funkce Tvorba prezentací nebo podkladů výběr nebo tvorba objektů – grafy, textové a grafické prvky úprava kompozice – rozmístění prvků na obrazovce přiřazení dynamických prvků – přechody, zvuky, animace interaktivní prvky Vlastní prezentace řízená automatická (s časováním, Slide Show) animovaná interaktivní

5 Barvy na snímkuBarvy na snímkuBarvy na snímkuBarvy na snímku Zvyšují přehlednost Zlepšují orientaci Ovlivňují emoce PozadíPopředí

6 Obecný psychologický vliv barev povzbuzuje, uvolňuje, pocit souladu, působí vesele a otevřeně je slavnostní, pocit radosti, představa slunce, tepla, bohatství působí přirozeně i jedovatě, představa chladu, ticha, rostlin uklidňuje, chrání i omezuje, je přátelská, pocit bezpečí, naděje klidná, vážná, barva dálek, hloubky, rozjímání a smutku působí přívětivě, představa oblohy, vzduchu, ticha a touhy vzrušující, energická, mocná, představa ohně, krve, lásky působí důstojně, vznešeně, představa spravedlnosti a majestátu neklidná, znepokojivá, melancholická, tajemná, osobitá působí rozpolceně, slabošsky, barva magie, melancholie střízlivá, solidní, realistická, představa jistoty, pořádku, tradice netečná, smutná, spojená s představou chudoby a pokory neurčitá, nejistá, spojená s představou nevinnosti a čistoty představa vzdorného protestu, zlého tajemství, nicoty

7 Barvy pozadí Světlé pozadí Podporuje čitelnost - kontrast Příliš zářící pozadí však zvyšuje únavu Světlé pozadí se z praktických důvodů užívá u průsvitek U snímků závisí užití barvy pozadí na rozhodnutí tvůrce a světelných podmínkách Příliš výrazná tapeta zhoršuje čitelnost – lepší čisté pozadí Tmavé pozadí Podporuje estetiku při dobrém kontrastu Příliš velký kontrast písma a pozadí zvyšuje únavu Působí na emoce Tmavé pozadí převažuje u snímků V případě horších světelných podmínek je obvykle lepší pozadí světlé

8 Červená Zrychluje puls a dech PodporujesoutěživostStrach a nebezpečí a nebezpečí Získává pozornost

9 Modrá KonzervativníZklidňující Nejpoužívanější barva Zpomaluje puls a dech Vyvolává důvěru

10 Zelená Barva naděje a života Analytická, přesná Uklidňující Vyvolává diskusi

11 Černá a šedá Barva smutku, depresivní Vyjadřuje minulost Oddělení částí, střih Neutrální Vyvolává pasivitu Bez emocí Černá je vhodná pro dělení částí Šedá tlumí vzrušení i nesouhlas

12 Méně vhodné barvy HNĚDÁ PasivitaPasivita Obtížnost, složitostObtížnost, složitost Touha po rodině, domově, pevných kořenechTouha po rodině, domově, pevných kořenech Hledání něčeho solidníhoHledání něčeho solidníhoFIALOVÁ ZbytečnostZbytečnost NereálnostNereálnost MystičnoMystično Nehodí se pro důležité informaceNehodí se pro důležité informace

13 Hlavní funkce barev při tvorbě prezentace  Červená - zvýšit emoce, motivovat  Modrá - podpořit důvěru  Zelená - stimulovat diskusi a zpětnou vazbu  Černá - symbolizovat minulost, dělení prezentace

14 Velikost písma se udává v typografických bodech (b = 0,3759 mm)  petit = 8b  garmond = 10 b  cicero = 12 b příklady  12 = 4,5 mm  20 = 7,5 mm  24 = 9,0 mm  28 = 10,5 mm  30 = 11,3 mm  32 = 12,0 mm  44 = 16,5 mm

15 Tms New Roman - 60 BS Písmo Times New Roman - 44 BS Toto je písmo Times New Roman - 36 BS Toto je písmo Times New Roman - 32 BS Toto je písmo Times New Roman - 28 BS Toto je písmo Times New Roman - 26 BS Toto je písmo Times New Roman - 24 BS Toto je písmo Times New Roman - 20 BS Toto je písmo Times New Roman - 16 BS Toto je písmo Times New Roman - 28 BS Toto je písmo Times New Roman - 26 BS Toto je písmo Times New Roman - 24 BS Toto je písmo Times New Roman - 20 BS Toto je písmo Times New Roman - 16 BS

16 Tms New Roman - 60 BS Písmo Times New Roman - 44 BS Toto je písmo Times New Roman - 36 BS Toto je písmo Times New Roman - 32 BS Toto je písmo Times New Roman - 32 BS Toto je písmo Times New Roman - 30 BS Toto je písmo Times New Roman - 30 BS Toto je písmo Times New Roman - 28 BS Toto je písmo Times New Roman - 28 BS Toto je písmo Times New Roman - 26 BS Toto je písmo Times New Roman - 26 BS Toto je písmo Times New Roman - 24 BS Toto je písmo Times New Roman - 24 BS Toto je písmo Times New Roman - 20 BS Toto je písmo Times New Roman - 20 BS Toto je písmo Times New Roman - 16 BS Toto je písmo Times New Roman - 16 BS

17 Písmo Arial - 60 BS Toto je písmo Arial - 44 BS Toto je písmo Arial - 36 BS Toto je písmo Arial - 32 BS Toto je písmo Arial - 28 BS Toto je písmo Arial - 26 BS Toto je písmo Arial - 24 BS Toto je písmo Arial - 20 BS Toto je písmo Arial - 16 BS Toto je písmo Arial - 28 BS Toto je písmo Arial - 26 BS Toto je písmo Arial - 24 BS Toto je písmo Arial - 20 BS Toto je písmo Arial - 16 BS

18 Písmo Arial - 60 BS Toto je písmo Arial - 44 BS Toto je písmo Arial - 36 BS Toto je písmo Arial - 32 BS Toto je písmo Arial - 32 BS Toto je písmo Arial - 30 BS Toto je písmo Arial - 30 BS Toto je písmo Arial - 28 BS Toto je písmo Arial - 28 BS Toto je písmo Arial - 26 BS Toto je písmo Arial - 26 BS Toto je písmo Arial - 24 BS Toto je písmo Arial - 24 BS Toto je písmo Arial - 20 BS Toto je písmo Arial - 20 BS Toto je písmo Arial - 16 BS Toto je písmo Arial - 16 BS

19 Toto je písmo Times New Roman - 32 BS Toto je písmo Tahoma - 32 BS Toto je písmo Arial Black - 32 S Toto je písmo Arial - 32 BS Toto je písmo Times New Roman - 28 S Toto je písmo Tahoma - 28 S Toto je písmo Arial Black - 28 S Toto je písmo Arial - 28 S Toto je písmo Tahoma - 20 S Toto je písmo Times New Roman - 20 S Toto je písmo Arial Black - 20 S Toto je písmo Arial - 20 S

20 Toto je písmo Times New Roman - 32 BS Toto je písmo Tahoma - 32 BS Toto je písmo Arial Black - 32 S Toto je písmo Arial - 32 BS Toto je písmo Times New Roman - 28 S Toto je písmo Tahoma - 28 S Toto je písmo Arial Black - 28 S Toto je písmo Arial - 28 S Toto je písmo Tahoma - 20 S Toto je písmo Times New Roman - 20 S Toto je písmo Arial Black - 20 S Toto je písmo Arial - 20 S

21 Shrnutí pro prezentace  Podklad -  Podklad - především tmavé podklady (šablony)  Druhy písma  bezpatkové - zvl. Arial, Tahoma, Calibri  patkové - zvl. Times New Roman, Cambria  Velikost písma -  Velikost písma - závisí na fontu druhu a barvě  jako minimum 20 b, lépe však 24 b, optimum 28 b (B)  jako minimum 20 b, lépe však 24 b, optimum 28 b (I)  Animace -  Animace - funkčně (zdůraznit, sestavit …)  Kontrastní barvy


Stáhnout ppt "Příprava prezentace Základní hlediska rozvahy – technika PANIC Purpose – upřesnit svůj záměr, Audience – analýza publika Need – identifikace požadavků,"

Podobné prezentace


Reklamy Google