Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mediální publika Zdroj:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mediální publika Zdroj:"— Transkript prezentace:

1 Mediální publika Zdroj: http://rememberwhen.gazettelive.co.uk

2 Jaká známe mediální publika? Publikum jakožto množinu jedinců účastnících se sledování (výsledků) nějaké činnosti můžeme rozlišovat podle několika os, např.: veřejné  soukromé občanské (politické)  spotřební rozptýlené  sdílející společný prostor iniciované sociálním kontextem  mediální produkcí

3 Jaká známe mediální publika? sociálně X mediálně konstruovaná lokalizovaná X globalizovaná vnitřní X úhrnná potenciální X zasažená platící X neplatící heavy viewers X light viewers X nonviewers elitní X masová X specializovaná X interaktivní

4

5 Jaká známe mediální publika? sociálně X mediálně konstruovaná lokalizovaná X globalizovaná vnitřní X úhrnná potenciální X zasažená platící X neplatící heavy viewers X light viewers X nonviewers elitní X masová X specializovaná X interaktivní speciální typ: provinilá publika (D. Radway 1984)

6

7 Jak se proměnila publika? 1)nadbytek informací (abundance) 2)individualizace výběru M a chování

8 zdroj: www.toadstoolblog.com

9 Jak se proměnila publika? 1)nadbytek informací (abundance) 2)individualizace výběru M a chování 3)interaktivita při užívání M a vznik nových kolektivit

10 zdroj: www.images.techtimes.com

11 Jak se proměnila publika? 1)nadbytek informací (abundance) 2)individualizace výběru M a chování 3)interaktivita při užívání M a vznik nových kolektivit 4)internacionalizace příjmu a přenosu

12 zdroj: www.i.guim.co.uk

13 Jak se proměnila publika?  roztříštěnější  autonomnější  spotřebnější  sekularizovanější  specializovanější  pro výzkum neuchopitelnější publika

14 Klíčová otázka Vytvářejí publika aktivně mediální poptávku, nebo jenom svými vkusovými preferencemi odrážejí to, co je jim dlouhodobě, systematicky, od raného věku nabízeno?

15 zdroj: mediafort.wordpress. com

16 Jsme aktivní, nebo pasivní recipienti médií? Aktivita při užívání médií má několik složek (Biocca 1988): 1)selektivita (častost volby a rozlišování) 2)utilitarismus (uspokojení vlastních potřeb) 3)intencionalita (záměrnost užívání M) 4)rezistence (ne/schopnost být nad věcí) 5)vtažení (osa capture – detachment, kritičnost)

17 Aktivní užívání médií selektivní motivované soustředěné plánované odolné reagující

18 Dynamika publik Kategorie důležité pro analýzu publik: soc. a kulturní okolnosti (soc. vrstva, zázemí…) dostupnost médií z hlediska času a prostoru (práce, spánek…) zvyky a pevné stereotypy (zahrada, sobotní úklid…) vkusy (do jisté míry je vkus funkcí naší sociální pozice) povědomí o alternativách (jiných médiích či způsobech vyžití) kontext příjmu (individuální x kolektivní, doma x venku, v soukromí x na veřejnosti)

19 Dynamika médií Kategorie důležité pro analýzu publik: zacílení na socio-demografické skupiny (časopis Old&Poor?) žánrové zaměření (žánr je předpokladem pro „cílovku“) míra a druh propagace (promo, self-promo, synergie vlastníka) timing a scheduling (načasování a plánování pořadu / knihy…)  model procesu vytváření publika a teorie očekávané hodnoty (Palmgren a Rayburn 1985: Individuum – Hledané požitky – Užití média – Dosažené požitky – Zpětná vazba  buď uspokojení z užívání, nebo surfing a změna média či produktu

20 Jaká měříme mediální publika? share = podíl média/pořadu na sledovanosti / poslech. rating = procento těch, co sledovali daný pořad reach = procento těch, co sledovali danou stanici 3 min. ATS = průměrný čas strávený u média projekce = počet těch, co sledovali daný pořad meteoindex = index kvality počasí, od 0 do 99 prime time = v TV čas mezi 19-23 hod, u rádií ráno GRP – gross rating point = součet sledovaností, například reklamního spotu

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43 Průměrný prodaný náklad deníků v ČR zdroj: ABC ČR Titul Listopad 2009 Listopad 2008 Aha! 100.960 119.895 Blesk 425.790 441.082 Deník 237.625 274.976 HN 51.594 57.417 Lidovky 50.804 76.601 MFDNES 256.726 303.013 Právo 133.972 142.336 Sport 58.115 63.177 Celkem 1,315.586 1,478.497

44 Průměrný prodaný náklad deníků v ČR zdroj: ABC ČR, leden 2015 Názevprodaný náklad Blesk253 516 MF Dnes158 823 Deník143 145 Právo 89 495 Aha 59 708 Lidové noviny 39 682 Hospodářské noviny 31 255 + E15 54 765 tištěný náklad + Metro 280 000 tištěný náklad + Haló novinycca 30 000 tištěný náklad

45 Průměrný prodaný náklad týdeníků v ČR zdroj: ABC ČR, leden 2015 Sedmička166 340 stoupá Rytmus života161 369 Pestrý svět146 279 Blesk pro ženy145 157 Nedělní Blesk140 690 padá Čas pro hvězdy128 266 novinka TV Magazín122 320 Chvilka pro tebe 82 243 Tina 69 085 Reflex 60 292

46 Průměrný prodaný náklad 14deníků zdroj: ABC ČR, leden 2015 TV MAX331 788 stoupá TV mini206 512 TV expres113 779 stoupá TV Star103 833 TV Revue 85 480 TV Plus14 53 755 Epocha 52 635 padá Žena a život 39 949 padá Nedělní Blesk Křížovky 38 896 stoupá Napsáno životem 38 617

47 Průměrný prodaný náklad měsíčníků zdroj: ABC ČR, leden 2015 Blesk vaše recepty122 500 stoupá Svět ženy POŠLI RECEPT!119 276 Chvilka v kuchyni 87 023 padá Receptář 73 578 padá Svět ženy 67 176 padá Sluníčko 58 290 Moje zdraví 54 880 stoupá Marianne 47 618 padá Rytmus života Retro 43 064 Chvilka pro luštění 42 801

48 Nejnavštěvovanější filmy roku 2013 zdroj: Unie filmových distributorů Babovřesky652 458 Hobit: Šmakova dračí poušť493 999 Šmoulové 2342 938 Příběh kmotra295 683 Čtyřlístek ve službách krále269 546 Iron man 3265 176 Já, padouch 2258 555 Revival240 312 Křídla Vánoc237 042 Gravitace231 424

49 Nejnavštěvovanější filmy roku 2014 zdroj: Unie filmových distributorů Tři bratři661 348 Hobit: Bitva pěti armád566 694 Jak vycvičit draka 2423 903 Vlk z Wall Street297 510 Rio 2257 765 Babovřesky 2245 494 Něžné vlny244 725 Interstellar231 241 Tučňáci z Madagaskaru225 767 Transformers: Zánik214 466

50 Tržní podíl film. distributorů 2013 zdroj: Unie filmových distributorů CinemArt29,5 % Falcon21,3 % Warner Bros16,4 % Bontonfilm 9,9 % Bioscop / AQS 7,1 % A-Company Czech 4,2 % Aerofilms 3,2 % Forum Film 3,1 % Hollywood 1,6 % Mirius FD 1,2 %

51

52

53 Zdroje statistik www.mediaresearch.cz (sledovanost TV) www.mediaresearch.cz www.abccr.cz (čtenost deníků a časopisů) www.abccr.cz www.netmonitor.cz (návštěvnost webů) www.netmonitor.cz www.apsv.cz/radioprojekt (poslechovost rádií) www.apsv.cz/radioprojekt http://www.ufd.cz/prehledy-statistiky/top-50-rocni-vysledky (návštěvnost filmů) http://www.ufd.cz/prehledy-statistiky/top-50-rocni-vysledky


Stáhnout ppt "Mediální publika Zdroj:"

Podobné prezentace


Reklamy Google