Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce."— Transkript prezentace:

1 Regionální potravina

2 Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce v jednotlivých krajích ČR princip udělení značky na základě soutěže značku uděluje ministr zemědělství od roku 2010

3 Soutěže o značku Regionální potravina soutěže o značku Regionální potravina se vyhlašují jednou ročně v každém ze 13 krajů České republiky vítěz získá certifikát a právo užívat značku „Regionální potravina“ daného kraje po dobu 4 let přihlášený produkt musí být vyroben v daném regionu podíl místních surovin musí tvořit minimálně 70 % hlavní složka musí být stoprocentně domácího původu

4 pravidla pro udělování značky jsou uvedena v „Metodice pro udělování značky Regionální potravina“ Skládá se ze 2 částí: 1.Obecná (platí pro všechny kraje) 2.Specifická Kritéria pro hodnocení

5 Soutěžní kategorie Značka se uděluje pouze vítěznému výrobku v 9 kategoriích: 1.Masné výrobky tepelně opracované 2.Masné výrobky trvanlivé 3.Sýry včetně tvarohu 4.Ostatní mléčné výrobky 5.Pekařské výrobky včetně těstovin 6.Cukrářské výrobky včetně cukrovinek 7.Alkoholické i nealkoholické nápoje (s výjimkou vína) 8.Ovoce a zelenina v čerstvé nebo zpracované formě 9.Ostatní

6 Kdo uděluje značku Regionální potravina? ministr zemědělství na základě výsledků Hodnotitelské komise v každém kraji Hodnotitelská komise se skládá ze zástupců: MZe, SZIF, SZPI, SVS, PK ČR, AK ČR a zástupců kraje Komise posuzují: použité suroviny a způsoby výroby senzorické vlastnosti výrobků design výrobku vliv výrobku na zdraví spotřebitele a jeho dostupnost na trhu

7 Počet oceněných výrobků Regionální potravina ocenila již 586 produktů Aktuálních držitelů značky Regionální potravina je 480 Rok oceněno 71 výrobků Rok oceněno 99 výrobků Rok oceněno 103 výrobků Rok oceněno 100 výrobků Rok 2014 – oceněno 106 výrobků Rok 2015 – oceněno 107 výrobků Více informací na

8 Struktura podpory projektu Regionální potravina Celostátní projekt 13 krajských soutěží

9 V čem jsou výrobky oceněné značkou Regionální potravina jiné než ostatní? Garantovaný původ surovin Pevná vazba k regionu „Tvář za produktem“ Garance kvality výrobku Jedinečné produkty Atd.

10 Co přináší značka Regionální potravina výrobcům? Důvěru zákazníků Odlišení od konkurence Marketingovou podporu hrazenou z prostředků MZe Zviditelnění se na trhu (novináři, výstavy, PP, podpora prodeje) Navázání kontaktů s ostatními výrobci Nové obchodní příležitosti Atd.

11 Proč Mze podporuje místní výrobce potravin? Rozvoj podnikání v zemědělství Podpora místní produkce potravinářských výrobků Zatraktivnění práce v zemědělství pro mladší generaci Podpora zaměstnanosti v regionech Informování spotřebitelů o regionálních výrobcíh Atd.

12 Výzkum mezi výrobci 2016 Oslovení výrobci: 578 Response ke dni : 117 Termín oslovení: leden 2016 o 95,7 % vnímá značku jako přínos pro spotřebu lokálních potravin o 94 % - bude znovu usilovat o získání značky o 83,7 % - díky značce se zvýšila poptávka a prodej o 66,7 % uvedlo zvýšený zájem řetězců o zalistování výrobků o Struktura respondentů – rozložení v krajích je souměrné, o 57,4 % - podniky do 10 zaměstnanců, 31,6 % podniky do 50 ti zaměstnanců, 13,7 % společnosti do 250 ti zaměstnanců

13 Výzkum mezi výrobci 2016

14

15 Děkuji za pozornost Ing. Petra Podařilová Havlíčková vedoucí Oddělení řízení a administrace značek kvality Státní zemědělský intervenční fond tel: mobil: mail:


Stáhnout ppt "Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce."

Podobné prezentace


Reklamy Google