Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je."— Transkript prezentace:

1 Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je uvedeno základní rozdělení. Zároveň jsou zde obsaženy otázky k zamyšlení, na které mohou žáci s pomocí učitele odpovědět. Klíčová slova: hromadné vyučování, skupinové vyučování, individuální vyučování, individualizované vyučování Cílová skupina: žáci středních škol Název: Organizační formy vzdělávání Jméno autora: Mgr. Monika Arsenjevová Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace 1.pololetí školního roku 2013/2014 Vytvořeno dne: 1.pololetí školního roku 2013/2014

2 Organizační formy vzdělávání Vypracovala: Monika Arsenjevová

3 Jedná se o určité uspořádání vnějších podmínek vyučování, ve kterých se uskutečňují různé výchovně vzdělávací činnosti.

4 Klasifikace organizačních forem 1. Organizační formy podle vztahu k žákovi ( převažující typ interakce) 2. Organizační formy podle charakteru výukového prostředí 3. Organizační formy z hlediska času

5 Organizační formy výuky podle vztahu k osobnosti žáka Frontální – hromadná výuka Skupinová výuka Výuka ve dvojicích – párová Individuální Individualizovaná Samostatná práce

6 Hromadná výuka patří mezi nejčastější organizační formy vzdělávání

7 Zkuste uvést výhody a nevýhody skupinového vyučování.

8 Odpověď: Výhody: spolupráce ve skupině, vzájemná pomoc, vzájemná kontrola a hodnocení mezi členy skupiny, prohlubují se vztahy mezi členy ve skupině Nevýhody: pracují pouze někteří členové skupiny, náročné na práci lektora – organizace, materiální zabezpečení :

9 Pojmy individuální a individualizovaná výuka jsou si podobné. Pokuste se vysvětlit termín individuální.

10 Odpověď: Individuální vyučování - učitel pracuje s jedním žákem - př. doučování, v ZUŠ – hry na hudební nástroj, výuka cizího jazyka atd. Individualizované vyučování - probíhá v rámci frontální výuky - př. učitel zkouší jednoho žáka a ostatní žáci mají samostatnou práci

11 Organizační formy podle charakteru výukového prostředí Klasická třída Odborné učebny a laboratoře Dílny Školní pozemek Muzeum, galerie Exkurze, vycházka Praxe

12 Mezi základní výukové prostředí patří klasická třída, počítačové učebny, laboratoře.

13 Organizační formy z hlediska času Vyučovací hodina – 45minut Zkrácená výuková jednotka Dvouhodinová výuková jednotka Přednášky

14 V kterých předmětech, využíváme dvouhodinovou výukovou jednotku ?

15 Odpověď: Jedná se především o předměty výchovy. Tzn. tělesná výchova výtvarná výchova dramatická výchova atd.

16 Použité zdroje a literatura Ducháčková, O. a kol.: Pedagogika pro střední školy. Praha, SPN ministerstvo-planuje-zvysit-limit-zaku-pro-prideleni- penez / = laboratore/laboratorni-stoly-jednostranne.html


Stáhnout ppt "Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je."

Podobné prezentace


Reklamy Google