Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury 15.3.2016 Ing. Jan Klas Generální ředitel.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury 15.3.2016 Ing. Jan Klas Generální ředitel."— Transkript prezentace:

1 1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel ŘLP ČR, s. p.

2 2 SES – Jednotné evropské nebe CO JE TO SINGLE EUROPEAN SKY (SES) ?  Projekt Evropské komise  Naplňování cílů společné evropské dopravní politiky (evropská dopravní síť)  Principiální reforma systému řízení letového provozu v Evropě  Odpověď na požadavky leteckých dopravců a cestujících PRINCIPY  Zvýšení kapacity a propustnosti evropského vzdušného prostoru pro všechny uživatele  Maximální míra bezpečnosti a kvality letových provozních služeb, minimální zpoždění  Jednotný evropský horní vzdušný prostor  Vytváření funkčních bloků vzdušného prostoru bez ohledu na hranice států

3 3 SES – Jednotné evropské nebe HISTORIE  Zahájen v roce 1994  Legislativní rámec SES I v roce 2004  Specifické požadavky SES II v roce 2009  Novelizace a striktnější podmínky SES II+, stále projednáván PILÍŘE  Technologie – SESAR (Single European Sky ATM Research)  Bezpečnost – EASA (European Aviation Safty Agency)  Výkonnost – funkční bloky vzdušného prostoru a plány výkonnosti  Kapacita letišť

4 4 SES – Jednotné evropské nebe VÝSLEDKY NA EVROPSKÉ ÚROVNI:  BEZPEČNOST - nulový počet nehod, pokles počtu vážných incidentů  ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ: horizontální efektivita letových tratí, snížení emisí a hluku  KAPACITA: významné snížení úrovně zpoždění  NÁKLADOVÁ EFEKTIVITA: pokles ceny za poskytované služby z €58,76 na €54,13 ŘLP ČR, s. p.  V případě ŘLP došlo ke splnění a překročení stanovených cílů ve všech ukazatelích

5 5 ČR: VYUŽITÍ ČESKÉHO VZDUŠNÉHO PROSTORU

6 6 ČR: VÝVOJ CENY ZA SLUŽBY

7 7 SESAR – Technologický pilíř SES CO TO JE PROGRAM SESAR ?  Single European Sky ATM Research  Společný program Evropské Komise, org. EUROCONTROL a průmyslu  Cílem je vývoj a implementace nových technologií a postupů  Financováno průmyslem za podpory Komise a EUROCONTROL FÁZE SESAR Definition Phase Development Phase Deployment Phase 2003 – – – 2020+

8 8 SESAR – Přínosy pro ŘLP ČR  Účast na projektech, které je možno aplikovat v rámci budoucí podoby evropského uspořádání letového provozu  Zapojení do vývojové a implementační fáze SESAR zajistí přizpůsobení rozvojových plánů ŘLP ČR celoevropským projektům  Realizace provozních a technických řešení, která jsou součástí vlastního plánu rozvoje ŘLP ČR  Získání know-how  Financování části nákladů činností ŘLP ČR z evropských fondů Program SESAR sjednocuje a spolufinancuje rozvoj ATM v jednotlivých evropských státech. V konkurenčním prostředí obstojí ti provozovatelé letových navigačních služeb, kteří budou schopní se do SESAR zapojit a přispět k němu.

9 9 SESAR 2020  Navazuje na program SESAR 1 – vývojová fáze SESAR  Řídí a koordinuje Společný podnik SESAR (SESAR Joint Undertaking - SJU)  Předpokládané náklady: 1,585 mld. EUR (z toho 500 mld. EUR z veřejných zdrojů EU)  ŘLP ČR v pozici kandidujícího člena do SJU  Technologická paralela s programy:  „NextGEN“ (USA)  „CARATS“ (Japonsko)

10 10 SESAR Deployment  Zavádění výstupů SESAR do běžné praxe  V koordinaci s SDM (SESAR Deployment Manager)  SDM jmenován Komisí v prosinci 2014 za účelem zajištění včasné, synchronizované a koordinované implementace SESAR  Celková finanční podpora ze strany EU: 1,115 mld. EUR  ŘLP ČR je v roli implementačního partnera

11 11 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury 15.3.2016 Ing. Jan Klas Generální ředitel."

Podobné prezentace


Reklamy Google