Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Regionální potravina 2010 v Královéhradeckém kraji Ing.Petra Škopová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Regionální potravina 2010 v Královéhradeckém kraji Ing.Petra Škopová."— Transkript prezentace:

1 Regionální potravina 2010 v Královéhradeckém kraji Ing.Petra Škopová

2 Účel soutěže a organizační zajištění Cílem je představit široké laické i odborné veřejnosti regionální potraviny prezentující specifika kraje Zadavatel projektu: Ministerstvo zemědělství České republiky Realizátor projektu: Regionální agrární komora Královéhradeckého kraje Administrátor projektu: Královéhradecký kraj

3 Organizace soutěže Výzva potravinářům v Deníku a v rozhlase (ČR HK a Blaník) Přijímání přihlášek a jejich kontrola v sídle Regionální agrární komory. Přihláška a pravidla soutěže uveřejněny na Termín přijímání přihlášek: Termín vyhodnocení výrobků: Hodnotitelská komise složena z 9 členů. Propagace výrobků – červenec až listopad 2010

4 Přihlášené výrobky Přihlášeno 27 potravinářů s 46 výrobky Možnost přihlásit max. 5 výrobků od 1 výrobce do 1kategorie. Kategorie a počet přihlášených výrobků: I. Mléko a mléčné výrobky 4 II. Pekařské a cukrářské výrobky 19 III. Masné výrobky 7 IV. Alkoholické a nealkoholické nápoje 6 V. Ovoce a zelenina 3 VI. Ostatní 7

5

6 Vyhodnocení nejlepších I.kategorie: Mléko a mléčné výrobky 1. Bílý jogurt řeckého typu - Mlékárna BOHEMILK a.s. 2. Niva 50 % t.v.s. - Niva s.r.o. 3. Žernovský bochník - ZD Žernov II. kategorie: Pekařské a cukrářské výrobky 1. kolekce HRADECKÉ PRALINKY - Cukrářství u Rudolfa 2. Chléb PORLICO - PEKÁRNA LIČNO 2. Orlický chléb - PEKÁRNA LIČNO 3. Sváteční koláčky - PEKÁRNA LIČNO III. Kategorie: Masné výrobky 1. Selská paštika TORO - CHOVSERVIS a.s. 2. Piccolo šunka - CHOVSERVIS a.s. 3. Tlačenka - ZEPO Bohuslavice

7 Vyhodnocení nejlepších IV. kategorie: Alkoholické a nealkoholické 1. Jablečný mošt 100 % - Podorlická sodovkárna s.r.o. 2. Rampušák - kvasnicový ležák - Staročeský pivovárek, s.r.o. 3. Novopacké pivo – Kryštof - Pivovar Nová Paka a.s. V. kategorie : Ovoce a zelenina 1. Dobrovodské kysané zelí bílé 500 g - ZD Podchlumí 2. Všestarská cibule - VITAL Czech s.r.o. 3. Bolehošťské kysané zelí - AGROSPOL Bolehošť a.s. VI. kategorie: Ostatní 1.Rokytnický med lesní květový - Včelí farma Rokytník 2.Rokytnický med javorový květový - Včelí farma Rokytník 3. Med s mateří kašičkou - Milan Pleva

8 Mediální podpora

9 Filmový spot - Cinestar

10 Tisková inzerce

11 Ochutnávky – Rychnov nad Kněžnou – prodejní trhy Země Živitelka České Budějovice 2.9. – Hradec Králové – prodejní trhy 3.9. – PRIM Chomutice – chovatelský den – Královéhradecké krajské dožínky – slavnostní vyhlášení – Chovatelský den Mžany Říjen – ochutnávky v SM Terno Hradec Králové

12 Slavnostní vyhlášení

13 Hodnocení soutěže Málo času na přípravu projektu Neproběhla diskuze s Agrárními komorami, které podobné soutěže pořádají již několik let – opakovali se stejné chyby Nová soutěž ohrožuje konání tradičních krajských soutěží Pozitivní je, že Mze je ochotno vynaložit na tuto podporu prostředky V budoucnu se více zaměřit na podporu tvorby prodejních míst pro regionální potraviny – nedostupnost pro zákazníka je největší překážka růstu prodeje těchto výrobků Vyjasnit si koho a proč chceme vlastně podporovat. Malí výrobci nemohou zásobovat více řetězců a velké firmy takovouto podporu příliš nevyužijí.

14 Potravina a potravinář roku Královéhradeckého kraje

15 Vznik soutěže Soutěž vznikla na základě návrhu Výboru pro životní prostředí a zemědělství Královéhradeckého kraje v roce 2005, kraj vyčlenil na tento samostatný projekt cca 1,5 mil. Kč – od r. 2006

16 Cíle projektu  Zviditelnit místní potravináře půlroční kampaní  Zvýhodnit postavení místních potravinářů při vyjednávání s obchodníky  Popularizovat české zemědělství a potravinářství  Zachování výroby převážně na venkově pomůže zachovat i pracovní místa a tvorbu HDP na venkově  Dlouhodobá marketingová podpora KHK potravinářů  Zlepšení orientace zákazníků při výběru potravin  Posílení spotřebitelské hrdosti na kvalitní místní potraviny  Podpořit preferenci zákazníka pro nákup místních potravin  Ekologický cíl – preference domácích potravin omezí mezinárodní dopravu a tím sníží spotřebu nafty a devastaci silnic a dálnic

17 Pravidla soutěže  Hlasování probíhá formou hlasování na internetových stránkách soutěže,pomocí hlasovacích lístků – denní tisk, prodejní akce a přes SMS  Hlasující má možnost přidělit po jednom hlasu maximálně 3 ze soutěžních produktů  Hlasování probíhá průběžně od cca 15. května do cca 4. září  Do seznamu pro losování o ceny jsou zařazeni hlasující, kteří splní podmínky hlasování a uvedou požadované kontaktní údaje.

18

19 Ceny pro vítěze  Možnost používat označení Potravina nebo potravinář na výrobků – časově neomezeno  Vítězové mají další prostor v médiích – medailonky vítězů – celokrajské vydání Hradeckých deníků a MFD  Diplom a věcné ceny

20 Ceny pro hlasujícíspotřebitele - Myčka nádobí - Kombinovaný sporák - Kombinovaná lednice - Elektrická pečící trouba na chleba - Elektrický parní hrnec na vaření - 20 potravinových balíčků, každý v ceně 2000,-Kč - 5 poukázek COOP Terno každá v ceně 1000,- Kč

21 Výsledky 5. ročníku 2010 Přihlášeno 40 potravinářů s 91 výrobkem. V soutěži hlasovalo 5728 hlasujících, kteří odevzdali hlasů svým oblíbeným výrobkům. Vítězové:  1.Mlýnské a pekárenské výrobky Pekárna Lično, Ličenský chléb, 1250 hlasů – vítěz 2006,2008, 2009  2. Mléko a mléčné výrobky ZD Žernov, Čerstvý kozí sýr s kořením, Čerstvý kozí sýr přírodní shodně 202 hlasů. První vítězství v soutěži.  3. Maso a masné výrobky ZEPO Bohuslavice,a.s., Tlačenka ZEPO, 358 hlasů. Tato tlačenka zvítězila také v roce 2008 i  4. Lahůdky a cukrářské výrobky Hovorkovy hořické trubičky, 589 hlasů. Obhájil vítězství z roku 2009 i  5. Zelenina, ovoce a ostatní výrobky Rokytnický med lesní květový, Včelí farma Rokytník, 572 hlasů. Vítěz z roku 2008  6. Alkoholické a nealkoholické nápoje Podorlická sodovkárna Rychnov n.K., Mošt jablečný, 408 hlasů. Vítězství také v roce 2007, 2008, 2009

22 Jak dál…..?  Regiopotravina má centrální vedení, dostatečný rozpočet, ale nevnímá tolik rozdíly v krajích  Krajské soutěže – menší rozpočty, delší tradice, mají blíže k regionálním potravinářům i lokálním zákazníkům  Obě formy by si měli svou pozici udržet a odlišit je pravidly nebo termínem realizace

23 Kontakty Regionální agrární komora Královéhradeckého kraje – Ing.Petra Škopová –


Stáhnout ppt "Regionální potravina 2010 v Královéhradeckém kraji Ing.Petra Škopová."

Podobné prezentace


Reklamy Google