Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZDRAVÍME KONFERENCI A.T.I.C. K 20. VÝROČÍ VZNIKU INFORMAČNÍ CENTRUM – VÝKLADNÍ SKŘÍŇ CESTOVNÍHO RUCHU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZDRAVÍME KONFERENCI A.T.I.C. K 20. VÝROČÍ VZNIKU INFORMAČNÍ CENTRUM – VÝKLADNÍ SKŘÍŇ CESTOVNÍHO RUCHU."— Transkript prezentace:

1 ZDRAVÍME KONFERENCI A.T.I.C. K 20. VÝROČÍ VZNIKU INFORMAČNÍ CENTRUM – VÝKLADNÍ SKŘÍŇ CESTOVNÍHO RUCHU

2 20 let ATIC Dvacet let – takměř pětina lidského života, větší polovina produktivního věku člověka. Sluší se vzpomenout na začátky – mnozí pamětníci jsou mezi námi, někteří, bohužel, už ne. Kdo si je pamatujete, občas si na ně vzpomeňte, prosím. Ale sluší se nezapomínat také na ty, kdo už svůj díl práce odvedli a komu patří alespoň malé poděkování. Zde mám na mysli nejen dlouholetého prezidenta ATIC Mirka Foltýna, ale celý jeho tým – ať už se v průběhu let měnil jakkoliv. Dvacet let – takměř pětina lidského života, větší polovina produktivního věku člověka. Sluší se vzpomenout na začátky – mnozí pamětníci jsou mezi námi, někteří, bohužel, už ne. Kdo si je pamatujete, občas si na ně vzpomeňte, prosím. Ale sluší se nezapomínat také na ty, kdo už svůj díl práce odvedli a komu patří alespoň malé poděkování. Zde mám na mysli nejen dlouholetého prezidenta ATIC Mirka Foltýna, ale celý jeho tým – ať už se v průběhu let měnil jakkoliv.

3 INFORMAČNÍ CENTRUM – VÝKLADNÍ SKŘÍŇ CESTOVNÍHO RUCHU Určitě existuje definice infocentra – vyčerpávající a poučená, návodná. Jsem rád, že ji neznám, asi by mě to vedlo k určité schematičnosti. K tomu nejhoršímu, co se v činnosti tak kreativní, jako je práce IC, může přihodit. IC je často prvním místem, se kterým se turista ve městě setká. Jaký dojem si odnese, takový bude jeho pobyt. Nejde vždy jen o množství informací, ale o pocit, že je s ním jednáno jako s vzácným hostem, jako s návštěvníkem, na kterého už dlouho všichni čekáme. Určitě existuje definice infocentra – vyčerpávající a poučená, návodná. Jsem rád, že ji neznám, asi by mě to vedlo k určité schematičnosti. K tomu nejhoršímu, co se v činnosti tak kreativní, jako je práce IC, může přihodit. IC je často prvním místem, se kterým se turista ve městě setká. Jaký dojem si odnese, takový bude jeho pobyt. Nejde vždy jen o množství informací, ale o pocit, že je s ním jednáno jako s vzácným hostem, jako s návštěvníkem, na kterého už dlouho všichni čekáme.

4 VÝKLADNÍ SKŘÍŇ Hledal jsem nějakou definici, nebo alespoň informaci o člověku, který výkladní skříň vynalezl, použil jako první – marně. Možná tedy bude stačit malá úvaha o výkladní skříni: -Na první pohled má zaujmout – nesmí nikoho nechat projít lhostejně kolem. -Návštěvníci nevstupují do obchodu, za sklo auslágu, ale do jiné reality, než je na ulici. Dveřmi do IC vstupují do celého vašeho města, do regionu, a jste to právě vy, kdo tvoří jeho první dojem, kdo má šanci modelovat rozhovor, kdo může už prvními větami vytvořit prvotní vztah turisty k vašemu městu, obci nebo kraji. -To není vůbec málo! Hledal jsem nějakou definici, nebo alespoň informaci o člověku, který výkladní skříň vynalezl, použil jako první – marně. Možná tedy bude stačit malá úvaha o výkladní skříni: -Na první pohled má zaujmout – nesmí nikoho nechat projít lhostejně kolem. -Návštěvníci nevstupují do obchodu, za sklo auslágu, ale do jiné reality, než je na ulici. Dveřmi do IC vstupují do celého vašeho města, do regionu, a jste to právě vy, kdo tvoří jeho první dojem, kdo má šanci modelovat rozhovor, kdo může už prvními větami vytvořit prvotní vztah turisty k vašemu městu, obci nebo kraji. -To není vůbec málo!

5 JAK VIDÍ IC TURISTICKÁ VEŘEJNOST SESBÍRÁNO NA VELETRZÍCH REGIONTOUR A HOLIDAY WORLD 2014 Ve snaze se co nejlépe připravit na toto vystoupení, oslovili jsme na uvedených akcích 160 náhodně vybraných návštěvníků – laických turistů s několika otázkami, jednou z nich byl i dotaz týkající se služeb, které v IC dostávají a která by dostávat chtěli. Dotazovaní – věk 18 – 71, všichni aktivní turisté všech reálných sociálních skupin. Někteří z nich patří do kategorie turistů znalých praxe v Evropě i na jiných kontinentech. Ale dotazy byly jasně směřovány k CR a IC u nás doma. Ve snaze se co nejlépe připravit na toto vystoupení, oslovili jsme na uvedených akcích 160 náhodně vybraných návštěvníků – laických turistů s několika otázkami, jednou z nich byl i dotaz týkající se služeb, které v IC dostávají a která by dostávat chtěli. Dotazovaní – věk 18 – 71, všichni aktivní turisté všech reálných sociálních skupin. Někteří z nich patří do kategorie turistů znalých praxe v Evropě i na jiných kontinentech. Ale dotazy byly jasně směřovány k CR a IC u nás doma.

6 VÝSLEDKY Kladné hodnocení: 18 – 30 let………………… 41 z 160ti dotázaných 30 – 45 let …………………25 45 – 60 let …………………30 60 a výše let ………………. 42 Celkem IC kladně hodnotilo …………… 138 Negativní hodnocení : 42 respondentů nebylo s návštěvou IC spokojeno. Valná většina dotazovaných ale měla ještě vždy několik poznámek, z nichž vyplývají jisté, ne nezajímaví poznámky. Kladné hodnocení: 18 – 30 let………………… 41 z 160ti dotázaných 30 – 45 let …………………25 45 – 60 let …………………30 60 a výše let ………………. 42 Celkem IC kladně hodnotilo …………… 138 Negativní hodnocení : 42 respondentů nebylo s návštěvou IC spokojeno. Valná většina dotazovaných ale měla ještě vždy několik poznámek, z nichž vyplývají jisté, ne nezajímaví poznámky.

7 Nerozlišovali jsme kde a kdy byli nebo nebyli spokojeni – spíš se nám jednalo o celkový dojem, který si z IC odnesli, jak je vnímají. Výsledek se nemusí nutně zdát tragický, ale určitě v sobě nese značný apel. Ten by bylo možné posílit dalším výsledkem naší ankety, která si nedělá ambice stát se oficiálním statistickým údajem. Nicméně: Mladý pár, ona studentka VŠ, on pracovník zahraniční firmy v ČR: „… už jsme byli na jihu, na západě i v exotických destinacích. V posledních letech hledáme zajímavá místa u nás doma. Nechceme se obracet na CK – těch, které mají nabídku domácí dovolené je jako šafránu, tak si hledáme sami, kam pojedeme. Je to trochu složitější, protože jsme neposední a preferujeme různorodou dovolenou – dva dny zde, tři dny jinde. Ale daří se. Pokud by ale někdo nabídl širší škálu domácích pobytů, budeme rádi – třeba nějaké místní CK“znalá poměrů v regionu..“ Aktivní senioři – 50+: „… pro nás už dovolená u moře není tolik atraktivní. Rádi chodíme pěšky z místa na místo. Ani internet už nám není tak blízky, tak jezdíme na veletrhy a hledáme inspiraci. Jsme čtenáři vašeho časopisu – dostáváme jej domů a podle něj se opravdu dá najít mnoho zajímavého – kolikrát na vašich stránkách nacházíme i to, co máme skoro doma, jen jsme na to zapomněli. Hodně se nám líbí články z Ústeckého kraje – tam jsme doma a fakt jsme už na některá zajímavá místa zapomněli. Docela bychom ocenili, kdyby někde v informačním centru bylo možno koupit dvou nebo třídenní pobyt ve městě, v penzionu s výlety do okolí a podobně….“ Nerozlišovali jsme kde a kdy byli nebo nebyli spokojeni – spíš se nám jednalo o celkový dojem, který si z IC odnesli, jak je vnímají. Výsledek se nemusí nutně zdát tragický, ale určitě v sobě nese značný apel. Ten by bylo možné posílit dalším výsledkem naší ankety, která si nedělá ambice stát se oficiálním statistickým údajem. Nicméně: Mladý pár, ona studentka VŠ, on pracovník zahraniční firmy v ČR: „… už jsme byli na jihu, na západě i v exotických destinacích. V posledních letech hledáme zajímavá místa u nás doma. Nechceme se obracet na CK – těch, které mají nabídku domácí dovolené je jako šafránu, tak si hledáme sami, kam pojedeme. Je to trochu složitější, protože jsme neposední a preferujeme různorodou dovolenou – dva dny zde, tři dny jinde. Ale daří se. Pokud by ale někdo nabídl širší škálu domácích pobytů, budeme rádi – třeba nějaké místní CK“znalá poměrů v regionu..“ Aktivní senioři – 50+: „… pro nás už dovolená u moře není tolik atraktivní. Rádi chodíme pěšky z místa na místo. Ani internet už nám není tak blízky, tak jezdíme na veletrhy a hledáme inspiraci. Jsme čtenáři vašeho časopisu – dostáváme jej domů a podle něj se opravdu dá najít mnoho zajímavého – kolikrát na vašich stránkách nacházíme i to, co máme skoro doma, jen jsme na to zapomněli. Hodně se nám líbí články z Ústeckého kraje – tam jsme doma a fakt jsme už na některá zajímavá místa zapomněli. Docela bychom ocenili, kdyby někde v informačním centru bylo možno koupit dvou nebo třídenní pobyt ve městě, v penzionu s výlety do okolí a podobně….“

8 Je reálné uvažovat o založení CK vlastněné městem? Myslím, že ano, zájemci existují. Bylo by možné takovou CK v infocentru uživit? Proč ne? Uživí se jiné CK, proč by se nemohla uživit městská nebo regionální CK Dovolují to vůbec právní normy? Nevím, ale pokud město může vlastnit úklidovou firmu, proč by nemohlo vlastnit CK Určitě by se našli klienti, kteří by takovou službu ocenili – a věřím, že přímý prodej na veletrzích by nesl rychlé a zdravé ovoce. Třeba takový dvou nebo třídenní pobyt v Moravské Třebové na téma „Cesta od renezance k baroku bych si koupil mezi prvními. Je reálné uvažovat o založení CK vlastněné městem? Myslím, že ano, zájemci existují. Bylo by možné takovou CK v infocentru uživit? Proč ne? Uživí se jiné CK, proč by se nemohla uživit městská nebo regionální CK Dovolují to vůbec právní normy? Nevím, ale pokud město může vlastnit úklidovou firmu, proč by nemohlo vlastnit CK Určitě by se našli klienti, kteří by takovou službu ocenili – a věřím, že přímý prodej na veletrzích by nesl rychlé a zdravé ovoce. Třeba takový dvou nebo třídenní pobyt v Moravské Třebové na téma „Cesta od renezance k baroku bych si koupil mezi prvními.

9 IFOCENTRA JSOU VÝKLADNÍ SKŘÍNÍ TURIZMU Tudíž jsou i významným marketingovým nástrojem a je třeba zdůraznit, také aktivním marketingovým tvůrcem, distributorem a měla by být i autorem kreativních nápadů. Je škoda, že se tato činnost v mnoha infocentrech odehrává jen schematicky, ne příliš nápaditě – spíš mechanicky. Desítky tiskových zpráv rozesílaných do všech světových stran dnes, v době, kdy jsou internetové schránky zahlcovány obchodními nabídkami od ložního prádla až po služby, které nechceme, taková činnost je spíš kontraproduktivní. Přicházíme s novinkou – naše internetová knihovna na adrese: nabízí:www.foowie.com/cs/travelprofi Přichází Mgr. Jan Václavík, společnost Foowie. Tudíž jsou i významným marketingovým nástrojem a je třeba zdůraznit, také aktivním marketingovým tvůrcem, distributorem a měla by být i autorem kreativních nápadů. Je škoda, že se tato činnost v mnoha infocentrech odehrává jen schematicky, ne příliš nápaditě – spíš mechanicky. Desítky tiskových zpráv rozesílaných do všech světových stran dnes, v době, kdy jsou internetové schránky zahlcovány obchodními nabídkami od ložního prádla až po služby, které nechceme, taková činnost je spíš kontraproduktivní. Přicházíme s novinkou – naše internetová knihovna na adrese: nabízí:www.foowie.com/cs/travelprofi Přichází Mgr. Jan Václavík, společnost Foowie.

10 ePublikace Nové marketingové a distribuční příležitosti ePublikace Nové marketingové a distribuční příležitosti

11 ePublikace není hrozbou či substitucí, ale nový marketingový a distribuční kanál stimulující vyšší čtenost publikací - elektronických i tištěných. Lidé si chtějí získat informace kdykoli a kdekoli vzhledem k vzrustající penetrací chytrých telefonů a tabletů s mobilním internetem. Fyzický zážitek s publikací stále preferuje pro mnoho čtenářů. Přesto ePublikace skýtá nové benefity, a proto každá forma distribuce si najde své čtenáře. Tisk vs. ePublikace

12 iOS (iPhone, iPad), Android (telefony i tablety), PC a Mac Přidaná hodnota pro čtenáře

13 1.Zadám klíčové slovo nebo sousloví 2. Vyberu si z výsledků vyhledávání 3.Čtu co jsem hledal :) Hledání se hodí napříč tituly či přímo v publikaci

14 Umístění na webové stránky Direct mail marketing Sociální sítě Indexace pro běžné vyhledávání na internetu Marketing a distribuce ePublikací

15 Použijte samolistovací miniatury a prohlížeče Efektní promo, máte-li prostor umístit tento embed modul na svých stránkách či účtech na sociálních sítích. V nahrávacím systému si můžete vygenerovat poutavý modul, který lze vložit kamkoli na web či sociální sítě. Zdůrazníte tak existenci digitální verze Vašich publikací svým čtenářům. Modul animuje listování ve vybraném titulu. 5 sec.

16 Vložte si knihovnu na web 3 jednoduché kroky: zvolíte si počet poliček zvolíte si počet titulů vložíte knihovnu na web Knihovna se vygenerujte si v našem systému a lze ji vložit jakékoli webové stránky. Knihovna se plní automaticky novými čísly.

17 Vlastní formy distribuce Přímo vydavatelem Přes partnerské stránky Floowie kanály Možnosti distribuce ePublikací

18 Umístění na webové stránky Direct mail marketing Indexace pro běžné vyhledávání na internetu Sociální sítě Marketing a distribuce ePublikací

19 Sociální sítě Čtenáři i vydavatelé mohou jednoduše sdílet publikace na sociálních sítích.

20 Interaktivní obsah - multimedia Lze nalézt uplatnění jak v kontextu obohacení zakáznické zkušenosti s digitálním formátem, tak v kontextu inzerce a dodatečné propagace služeb v regionu Podporované formáty: videa, prolinky, popisky, zvuky, flash animace a obrázky. V případě video formátu lze nastavit automatické přehrávání při nalistovaní patřičné stánky či nechat možnost spuštění na čtenáři. Zobrazovaní tohoto obsahu může být přímo v publikaci či v novém okně. Nové možnosti prezentace

21 Jak vytvořit ePublikaci? Tvorba ePublikací trvá pár minut. Vše je možné upravit snadno a okamžitě v jednoduché administraci. Publikace lze aktualizovat kdykoli v reálném čase.

22 Děkuji za Vaši pozornost Jan Václavík tel Děkuji za Vaši pozornost Jan Václavík tel


Stáhnout ppt "ZDRAVÍME KONFERENCI A.T.I.C. K 20. VÝROČÍ VZNIKU INFORMAČNÍ CENTRUM – VÝKLADNÍ SKŘÍŇ CESTOVNÍHO RUCHU."

Podobné prezentace


Reklamy Google