Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DOPRAVNÍ FÓRUM ÚSTECKÉHO KRAJE 1. 6. 2016 Téma: Profese řidiče z pohledu veřejného mínění. PhDr. Přemysl WOLF.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DOPRAVNÍ FÓRUM ÚSTECKÉHO KRAJE 1. 6. 2016 Téma: Profese řidiče z pohledu veřejného mínění. PhDr. Přemysl WOLF."— Transkript prezentace:

1 DOPRAVNÍ FÓRUM ÚSTECKÉHO KRAJE Téma: Profese řidiče z pohledu veřejného mínění. PhDr. Přemysl WOLF

2 Můj vztah k dopravě: Původně jsem strojař. ŘP mám v plném rozsahu. SPŠ Dopravní – ekonomika a provoz dopravy. Autoškoly – metodik výcviku 12 let. PF UK – Učitelství odb. předmětů – II. stupeň. FF UK – Andragogika – dopravní výchova. Pedagogická a sociání psychologie. Ergonomická diagnostika a prevence rizik. Současnost – Etika - metoda rizikové prevence.

3 Veřejné mínění? Jak vzniká? 1. Kritickým myšlením ve vztahu k významným událostem a souvislostem. Odpovědnost! 2. Cílenou manipulací získat absolutní moc a vliv (všechny establishmenty a politické strany). - Nutná podmínka a konečný cíl všech establishmentů je potlačení schopnosti lidí kriticky myslet. Daří se to! - Princip = Nesdělit celou pravdu, posunout některé prvky tvrzení, záměrné podsouvání důvodů a souvislostí, vědomé lži a cílená manipulace.

4 Veřejné mínění - Nákladní auta a kamiony jsou vnímány jako obtěžující prvek v dopravě. Řidiči jsou vnímáni jako veřejný nepřítel. Hesla! -Kamiony a NA ze silnic na vlak! %=? -Řidič pirát a hulvát, proto jsou nutné sankce. -Nepochopení filozofie dopravy = trvalá šikana a neurvalé chování státní moci. -Všude jsou nutné radary. -Cílem je zpomalit dopravu, bude bezpečněji! - Řidič je v roli otroka a může za všechno.

5 Nepochopení dopravní logiky -Špatná pověst je částečně vina řidičů i naše. -Při nehodě většinou velká blokace dopravy. -Ztížené provozní podmínky kamiony a NA většinou nezvládají. -Žádná praktická podpora kamionů a NA. -I v dopravě platí fyzikální zákony. Proč nejsou respektovány? Brání tomu současné zákony? -Údajně se chrání nejslabší článek dopravy místo toho, aby se zpevnil nebo odstranil.

6 Jakou dopravu vlastně chceme? - Jakou dopravu potřebujeme? -Rychlou, plynulou, bezpečnou, technicky vyspělou, spolehlivou, uživatelsky příjemnou, ekonomickou, ekologickou a hlavně logickou. Jsme tým! - Vše platí současně podle situace, za volbu rozhodnutí vždy odpovídá řidič!

7 Sociální role v dopravě - Sociální role: Dopravní policista nemůže být nepřítel uživatelů! Jsme tým! - Pokuty a sankce nejsou řešením. - Týmové pojetí dopravy = občanská způsobilost. - ŘP je benefit mobility. - Stát nemá být v roli drába, hulváta a lupiče. - Zákon nemá vytvářet nesvéprávné lidi. - Srovnej minulost a současnost.

8 Proč chybí řidiči? - Co je atraktivního v profesi řidiče? - Minulost, Svazarm, ZVS, vztah k profesi. - Vztah není tržní artikl, je to sociální investice, která vzniká v čase, který chybí. - Zrušení učebních oborů a odpor proti zavedení nových. Je to prý nesystémové! -Chybí motivační akce, založené dopravci. -O rekvalifikace není zájem. Proč? - Negativní vlivy profese řidiče.

9 Dopravci máte sílu na změnu, tak jí rázně užijte a vyžadujte změnu k lepšímu! -Změnit zákon tak, aby odpovídal realitě a nebyl šikanózní. -ŘP není jen „veřejná listina“, ale společenský benefit mobility. -Respektovat fyzikální zákony! -Jasné vztahy mezi účastníky dopravy. -Vzdělávání jinak! -Změnit veřejné mínění o dopravě! -Respektovat systém „člověk, činnost, prostředí“ v reálném čase.

10 Závěrem pro inspiraci ke změně. -Záměrně vynechávám autoškoly a jejich kvalitu. -Nemusíte se mnou souhlasit, ale hledejte způsob jak v dopravě jinak a hlavně jak lépe. -Spoléhejte se na sebe, protože problém řidičů se bez vaší aktivity nevyřeší. - Chce to rychlou a cílenou akci. Není důvod dál čekat na zázrak, který bez vás stejně nepřijde!

11 Je vůle po zlepšení dopravy na silnicích? Hledal jsem podporu u pěti ministrů dopravy. Marně! Nemají skutečný zájem o změnu k lepšímu, ale dokonale předstírají zájem. - Kam jdou peníze z vybraných pokut? - Argumentace ochranou nejslabšího článku, počtem mrtvých a počtem nehod je směšná. - Mediální podpora špatných vzorů!

12 Od roku 1968 např. marně hledáme prostor pro komplexní výuku řidičů u Prahy. -Marně usilujeme o změnu filozofie dopravy – Na silnicích bez pokut! Změnit bodový systém! -Rozhodovat o dopravě by měl ten, kdo je k tomu kompetentní. Politické slogany nám nepomohou. Změnu musíte opravdu sami chtít a změna je opravdu možná! Děkuji za trpělivost a pozornost.


Stáhnout ppt "DOPRAVNÍ FÓRUM ÚSTECKÉHO KRAJE 1. 6. 2016 Téma: Profese řidiče z pohledu veřejného mínění. PhDr. Přemysl WOLF."

Podobné prezentace


Reklamy Google