Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec."— Transkript prezentace:

1 NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec

2 VÝVOJ VZDĚLANOSTNÍ STRUKTURY V ČR  Demografické stárnutí populace se začíná projevovat ve vzdělanostní struktuře v rámci středního vzdělávání  Vliv poklesu populační síly ročníků je nicméně napříč vzdělanostní strukturou poměrně rovnoměrný

3 VÝVOJ NEZAMĚSTNANOSTI ABSOLVENTŮ ŠKOL  Pracovní trh je dynamicky se vyvíjející prostředí, které se neustále přetváří, podmínky na pracovním trhu jsou silně proměnlivé  Absolventi škol jsou z hlediska uplatnitelnosti a ohrožení nezaměstnaností jednou z významných rizikových skupin na pracovním trhu

4 NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ ŠKOL V KRAJÍCH

5 NEZAMĚSTNANOST V RÁMCI KATEGORIÍ VZDĚLÁNÍ  Ve srovnání s předchozími roky došlo k poklesu v míře nezaměstnanosti absolventů napříč všemi kategoriemi vzdělání  Nejvyšší míru nezaměstnanosti vykazují absolventi nižšího středního odborného vzdělání (kat. E) a absolventi nástavbového vzdělání (kat. L/5) – v rámci těchto kategorií nicméně dochází také k nejvýraznějšímu meziročnímu poklesu

6 NEZAMĚSTNANOST VYUČENÝCH A MATURANTŮ

7 DŮLEŽITOST KOMPETENCÍ Z POHLEDU ZAMĚSTNAVATELŮ  Kompetence a jejich důležitost rostou z pohledu zaměstnavatelů s výší dosažené úrovně vzdělání  U vysokoškolsky vzdělaných je důležitost kompetencí nejvyšší, a to u všech položek

8 DEKLAROVANÁ ZKUŠENOST ZAMĚSTNAVATELŮ  Zaměstnavatelé deklarují nedostatek pracovní síly především v sekundárním sektoru  V sekundárním sektoru zaměstnavatelé také nejčastěji deklarují nedostatečně kvalitní pracovní sílu

9 NEDOSTATKOVÉ A PERSPEKTIVNÍ OBORY Z POHLEDU ZAMĚSTNAVATELŮ V SEKUNDÁRNÍM SEKTORU

10 2015 – ROK PRŮMYSLU A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ  Příprava mistrovské zkoušky  Podpora polytechnického vzdělávání na základních a mateřských školách  Podpora oborů podle potřeb trhu práce  Úprava financování odborného školství  Zlepšení kvality odborného školství

11 POSPOLU – SPOLUPRÁCE ODBORNÝCH ŠKOL A ZAMĚSTNAVATELŮ  Sdílení zkušeností a znalostí zaměstnavatelů s odbornými školami  Účast firem na odborném vzdělávání a výcviku žáků  Stáže a exkurze ve firmách - příprava žáků v reálném pracovním prostředí  Tvorba modelů spolupráce škol a zaměstnavatelů  Sladění požadavků zaměstnavatelů na kvalifikovanost absolventů škol

12 CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ A UČENÍ Dynamičnost a vývoj pracovního trhu Měnící se požadavky zaměstnavatelů na kvalifikaci pracovní síly Potřeba průběžného vzdělávání a zvyšování kvalifikace jako cesta vedoucí k uplatnění na pracovním trhu

13 NÁRODNÍ SOUSTAVA KVALIFIKACÍ (NSK)  Registr všech úplných profesních a profesních kvalifikací na území ČR  Jedinečný, státem uznávaný systém, který umožňuje třídění, identifikaci a zařazování kvalifikací a uznávání certifikací  U každé profesní kvalifikace je stanoven kvalifikační a hodnotící standard  Jasně definovaný vztah k počátečnímu vzdělávání  Tvoří systémový rámec pro počáteční a další vzdělávání

14 Děkuji za pozornost Mgr. Martin Úlovec martin.ulovec@nuv.cz


Stáhnout ppt "NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec."

Podobné prezentace


Reklamy Google