Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Psát není tak složité, aneb pojďte tvořit Metodický portál.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Psát není tak složité, aneb pojďte tvořit Metodický portál."— Transkript prezentace:

1 Psát není tak složité, aneb pojďte tvořit Metodický portál

2 Psát není tak složité, aneb pojďte (pojďme společně) tvořit Metodický portál Kdo nejsem, ale měl jsem být? Regionální koordinátor projektu Metodika II Mgr. Jiří Hruška mobil: mobil: Co má na starosti? Liberecký, Královéhradecký a Pardubický kraj

3 Co je cílem této dílny? Naučit vás psát ? Rádi byste publikovali, ale nevíte jak? Máte obavu, že to nezvládnete? Poradíme Vám, jak napsat dobrý článek. Dozvíte se, jaké jsou techniky psaní a kde nejčastěji dělají autoři chybu. Překvapení Zároveň Vás inspirujeme k jednoduchým možnostem přepisu Vašich hodin do podoby článků. (za 45 minut ?  )

4 Proč psát víme 1,...2,…3,… (důvody proč publikovat) Proč publikovat na Metodickém portálu? Co nám to přináší? Samé výhody 1. Osobní rozvoj Motivace k nacházení nových informací podporujících všeobecný rozhled. Zdokonalování se v technice psaní a získávání zkušeností i v jiných oblastech souvisejících s tvorbou materiálů.

5 Proč psát víme 1,...2,…3,… (důvody proč publikovat) Proč publikovat na Metodickém portálu? Co nám to přináší? Samé výhody 2. Profesní rozvoj Sdílení zkušeností Realizace nápadů ve výuce Získávání nových poznatků Publikační činnost - ISSN Celoživotní vzdělávání Nové informace (zkušenost, praxe, metodika, zahraničí, aktuality…)

6 Proč psát víme 1,...2,…3,… (důvody proč publikovat) Proč publikovat na Metodickém portálu? Co nám to přináší? Samé výhody 3. Bonusy Prestiž prostřednictvím publikování na Metodickém portálu Finanční odměna Prezentace vlastní práce Zpětná vazba – recenzní řízení

7 Rádi byste publikovali, ale nevíte jak? S chutí S chutí

8 Bez obav Rádi byste publikovali, ale nevíte jak?

9 Máte obavu, že to nezvládnete? Z čeho máme největší obavy? Čeho se konkrétně bojíme? Koho by to zajímalo? Bude to dobré? Co když nedostanu ? Co tomu řeknou kolegové? Co když bude mít recenzent připomínky? Budu ochoten článek opravit? Budu to umět?

10 Co mohu psát, o čem mohu psát? Můžete psát o čemkoli, co Vás napadne Například : používání inovativních metod a forem práce ve výuce podle ŠVP –konkrétní způsoby realizace výuky průřezových témat –zajímavé a osvědčené tipy pro výuku pomocí školních projektů

11 Co mohu psát, o čem mohu psát? tématem může být: podpora aktivit jednotlivých vzdělávacích oborů –náměty pro výuku konkrétního vzdělávacího oboru –integrované vyučovací předměty

12 Co mohu psát, o čem mohu psát? další a další možnosti : zkušenosti z různých oblastí edukačního procesu ve škole –autoevaluační činnost školy –způsoby hodnocení žáků –klima školy –práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami –podněty k rozvoji nadaných žáků Máme tým lidí, kteří Vám mohou poradit….

13 O čem psát konkrétně? O koloběhu jako netradičním sportu /CO-BRANI-UCITELUM- VE-ZLEPSOVANI-KVALITY- VYUKY.html/

14 O čem psát konkrétně? O hledání pokladu s dětmi. %E2%80%93-CASOVY-MANAGEMENT-STRES.html/ KROK-NA-CESTE-K-VYTVARENI-POZITIVNIHO-KLIMATU-VE- TRIDE.html/ O hledání pokladu s rodiči.

15 Jak napsat dobrý článek? Tři roviny, které je dobré sledovat: 1.Naplněnost cíle či záměru příspěvku (aktivity, učební jednotky, projektu..) 2.Osobní reflexe toho co vnímal učitel při realizaci aktivity, učební jednotky... 3.Snaha o jasné a srozumitelné zprostředkování toho, co se odehrálo na straně účastníků aktivity...

16 Čeho se vyvarovat? Cíl? Nemám přesně definovaný  Nedržím se cíle  Dříve než začnu psát: Znám kritéria dobrého článku? Formální chyby Autorská práva

17 Jaké by příspěvky měly být? U žáků podporovat a rozvíjet Tvořivost Aktivní zapojení Spolupráci Řešení praktických problémů z běžného života Individualizaci vzdělávání

18 Jaké by přípěvky měly být? Učitelé by měli v příspěvcích zohledňovat především tyto požadavky na plánování a realizaci výuky: Motivace k učení Cílenost výuky Hodnocení a sebehodnocení žáků Učení v souvislostech Všechny příspěvky by měly být smysluplně provázané s příslušným rámcovým vzdělávacím programem.

19 Jak napsat dobrý článek? Mít chuť Nebát se Zkusit to Můžeme Vám pomoci? Ano Chystáme kurz pro autoryChystáme kurz pro autory Překvapení

20 Kurz pro autory Proč jít na kurz? Co Vám nabízíme? Jednodenní kurz v rozsahu 8 výukových hodin, který bude realizován prezenční formou. (akreditovaný MŠMT)

21 Obsah kurzu Jak vytvořit kvalitní příspěvek co obsahuje „kvalitní“ příspěvek? kritéria kvality doporučení pro autory evaluační otázky pro tvorbu příspěvku Práce s cíli funkční cíle nástroje k formulaci funkčních cílů formulace cílů příspěvku

22 Obsah kurzu Seznámení s editačním systémem představení portálu a jeho jednotlivých částí manuál pro autory práce s editačním systémem Reflexe jako cesta ke zvyšování kvality výuky reflexe jako důležitý nástroj učení proč a jak používat reflexi reflexe v rámci příspěvku

23 Co bude výsledkem kurzu? Znalost. Dovednost. Větší jistota. Motivace psát. Inspirace. Zkušenost, že psát opravdu není tak složité. Rozpracovaný příspěvek. Dovednost pracovat s editačním systémem.

24 Kurz pro autory Kdy budou kurzy v našem kraji? , Jak se přihlásit? Sledovat metodický portál Napsat na adresu Předmět: Chci na kurz Napsat svůj na prezenční listinu

25 Otázky, připomínky, návrhy.

26 Děkuji za pozornost. Mgr. Lukáš Križko …….a pojďte tvořit Metodický portál na


Stáhnout ppt "Psát není tak složité, aneb pojďte tvořit Metodický portál."

Podobné prezentace


Reklamy Google