Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu."— Transkript prezentace:

1 Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu Charakteristika obilnin Autor Ing. Jitka Krobová Tematická oblast Pěstování rostlin pro 2. a 3. ročník agropodnikání Ročník Třetí ročník agropodnikání Datum tvorby Anotace Žáci se seznámí s další obilninou, seznámí se s hospodářským významem, technologií pěstování a výnosem kukuřice obecné Metodický pokyn Výukový materiál je ve formě prezentace a žáci se budou s technologií pěstování kukuřice obecné setkávat po celé studium v předmětu pěstování rostlin a chovu zvířat

2  Nejdůležitější zemědělská plodina  Základní potravina  Základní krmení hospodářských zvířat  Surovina, která se využívá v pivovarském, farmaceutickém lihovarském a škrobárenském průmyslu

3  Čeleď: LIPVICOVITÉ – POACEAE  Označujeme je jako kulturní trávy  Obilnina – rostlina, která  roste na pozemku  Obilovina – zralé zrno Obr.1 Obr.2

4  Zástupci:Pšenice obecná  Žito seté  Ječmen setý  Oves setý  Tritikale  Pohanka obecná  Proso seté Obr.3

5  Obilka má na břišní straně podélnou rýhu  Při klíčení se vytváří několik zárodečných kořínků  Stéblo je rozděleno kolénky (5-7)  Internodia stébla jsou dutá  Plodiny mají ozimou a jarní  formu  Menší nároky na teplotu  Větší nároky na vláhu Obr.4

6  Obilka nemá rýhu  Při klíčení se vytváří jeden zárodečný kořínek  Stéblo je členěno na 8 a více článků  V klásku se lépe vyvíjejí horní kvítky  Vyskytují se pouze jarní formy  Větší nároky na teplo  Nároky na vláhu menší  (kromě rýže) Obr.5

7  Stonek: stéblo  Květenství: klas – pšenice, žito, ječmen, tritikale  lata – oves  Plod: obilka- nahá – pšenice, žito, kukuřice, tritikale  - pluchatá – ječmen, oves

8 Obr.6 Obilka pluchatá Obilka nahá Obr.7

9  1. Uveďte příklady obilnin z 1. skupiny obilnin.  2. Která skupina obilnin je náročná na teplo?  3. Co je plodem obilnin?  4. Jaký stonek najdeme u obilnin?  5. Do jaké skupiny obilnin zařadíte rýži.  6. Jaké formy obilnin rozeznáváme?

10  TEKSL, Milan. Pěstování rostlin: učebnice pro střední zemědělské školy. Vyd. 1. Praha: Credit, s. ISBN  Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora  Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména  Kuchtík, F., Procházka, I., Teksl, M., Valeš, J.: Pěstování rostlin II. - Celostátní učebnice pro střední zemědělské školy. Nakladatelství FEZ, Třebíč, 1995  Obr.1,2,3,4,5   Obr.6  m.jpg m.jpg  Obr.7 


Stáhnout ppt "Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu."

Podobné prezentace


Reklamy Google