Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Další rozvoj civilní části pardubického letiště - PED Ing. Jan Řehounek náměstek primátora, člen představenstva EBA a.s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Další rozvoj civilní části pardubického letiště - PED Ing. Jan Řehounek náměstek primátora, člen představenstva EBA a.s."— Transkript prezentace:

1 Další rozvoj civilní části pardubického letiště - PED Ing. Jan Řehounek náměstek primátora, člen představenstva EBA a.s.

2 Obsah prezentace historické souvislosti aktuální stav ekonomické údaje budoucnost Obsah prezentace historické souvislosti aktuální stav ekonomické údaje budoucnost

3 Historické souvislosti I. 3/1993 – založena společnost EBA a.s. 5/1995 – zahájení civilního provozu 4/2002 – 100% vlastníkem se stává město Pardubice 3/2007 – po zvýšení základního jmění společnosti dochází ke změně vlastnické struktury, 66% město Pardubice, 34% Pardubický kraj

4 Historické souvislosti II – letiště splnilo podmínky pro provoz v rámci Schengenského prostoru 4/2014 – UCL akredituje letiště pro provoz za podmínek přiblížení a přistání dle I. kategorie v intencích standardů Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO), které rozšířilo možnosti přistávání ve zhoršených meteorologických podmínkách

5 Aktuální stav I. Mezinárodní civilní letiště v Pardubicích zaznamenalo v minulých letech dynamický růst V poslední době ale došlo ke snížení počtu cestujících zejména v důsledku snížení počtu turistů z Ukrajiny a Ruska Z pohledu letiště Pardubice jsou relevantní 3 hlavní segmenty zákazníků: Charterové lety Čechů do zahraničí Segment Východ - cestující na východních linkách (pravidelné i nepravidelné linky) Segment Západ - cestující na západních linkách (pravidelné i nepravidelné linky)

6 Aktuální stav II. Potenciál segmentu „dovolenkářů“ (Čechů létajících charterem) pro Letiště Pardubice: Spádová oblast s cca půl milionem obyvatel představuje poměrně rozsáhlý potenciální trh Pokud snížíme počty cestujících na 1/3 u jádra a 1/10 u periferie spádové oblasti (cestující budou odlétat z jiných letišť), relevantní trh bude činit téměř 85 tis. cestujících (tj. 170 tis. pasažérů – dle statistik evidence letišť ohledně počtu cestujících)

7 Aktuální stav III. Potenciál segmentu Východ pro Letiště Pardubice: Délka a míra vlivu politických událostí na vývoj turismu z Ruska a dalších zemí lze obtížně předpovídat Vzhledem k oblíbenosti ČR mezi pasažéry v segmentu východ lze však očekávat, že ve střednědobém horizontu se propad počtu pasažérů obrátí. Dodatečný potenciál mohou představovat další destinace mimo Moskvu a St. Peterburg Existují signály o zintenzivňujícím se zájmu CK s vizí 2 až 3 letů týdně, kdy motivem kanceláří je zájem o prodej dodatečných služeb (prohlídky Prahy apod.); ten je lépe realizovatelný, pokud cestující jsou dále od Prahy, resp. necestují přes ní přímo z letiště

8 Aktuální stav IV. Potenciál segmentu Západ pro Letiště Pardubice: Klíčem k rozvoji segmentu západ je rozběhnutí pravidelných linek do západní Evropy, a to jak standardních, tak i low-costových společností Letiště Pardubice by mohlo fungovat v roli alternativního letiště k Praze – Ruzyni, a to především pro pasažéry citlivé na cenu Součást tohoto segmentu je i vytěžení potenciálu velkých firem, vysokých škol a turistického ruchu v rámci spádové oblasti Klíčová na západních linkách je business klientela, pro tu je důležitá dostupnost Prahy, ale právě i region v dosahu Pardubic

9 Ekonomické údaje I. Grafické porovnání výnosů a nákladů obou variant Lze si všimnou významné disproporce obou variant symbolizující kritičnost rozhodnutí pro budoucnost letiště.

10 Ekonomické údaje II. Grafické porovnání kumulace ukazatele EBITDA Nový terminál umožňuje realizaci kladného zisku ve vyjádření EBITDA, tj. zejména bez vlivu úroků a odpisů (a daně).

11 Ekonomické údaje III.. Dle provedeného srovnání na základě poskytnutých dat je z ekonomického pohledu preferována varianta výstavby terminálu a to z několika klíčových důvodů Ekonomika varianty v delším období udává kladné provozní cash flow pokrývající i financování investice (kromě roku 2018) Nový terminál významně zintenzivní podnikatelské aktivity letiště Nezanedbatelný přínos kvalitnějšího terminálu pro turistický ruch v regionu Realizace až 3x vyšších ročních výnosů, přičemž dojde i ke zvýšenému absolutnímu zisku z prodeje leteckého paliva Klíčové je dosažení kritických hodnot Dosažení zhruba cestujících ročně jako bodu zvratu (očekáváno v roce 2020) Oživení segmentu Rusko včetně získání více destinací a to s cílem do 7 let realizovat 600 a více letů ročně Rychlý nárůst českých charterových letů na hodnoty 200 a více letů ročně Získání klientely ze segmentu Západ-pravidelné lety s 50 a více lety ročně (low cost segment s nulovým ekonomickým přínosem)

12 Budoucnost I. Projekt terminálu Jana Kašpara.

13 Budoucnost II. Projekt terminálu Jana Kašpara.

14 Budoucnost III. Počet odbavených cestujících v hodinové špičce (Hš): min. 480 Roční výkon vyjádřený počtem odbavených cestujících: min Kapacita odbavovacích prostor umožňuje odbavení 100 % SCH cestujících nebo 100 % NSCH cestujících Terminál je situován do kontaktu s odbavovací plochou APN W z důvodu zvýšení standardu odbavení

15 Budoucnost IV. 9/2015 – nový ředitel EBA a.s. – Ing. Hana Šmejkalová 1. úkol – analýza stávajícího vítězného projektu terminálu, kontrola stávajících povolení pro výstavbu, v případě potřeby… 11/2015 – vyhlášení nového výběrového řízení na projekt 2/2016 – vyhlášení výběrového řízení na stavbu 5/2016 – začátek stavby - předpokládaná doba výstavby 18 měsíců Výstavba financována společností EBA primárně z již odsouhlaseného směnečného programu, rámcově max. 300 mil. CZK za celou stavbu včetně přístupové komunikace a parkovacích ploch 2. pol – OTEVŘENÍ NOVÉHO TERMINÁLU


Stáhnout ppt "Další rozvoj civilní části pardubického letiště - PED Ing. Jan Řehounek náměstek primátora, člen představenstva EBA a.s."

Podobné prezentace


Reklamy Google