Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

10 let dárcovské SMS aneb jak bylo a jak je individuálnímu dárcovství u nás? 7. dubna 2014.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "10 let dárcovské SMS aneb jak bylo a jak je individuálnímu dárcovství u nás? 7. dubna 2014."— Transkript prezentace:

1 10 let dárcovské SMS aneb jak bylo a jak je individuálnímu dárcovství u nás? 7. dubna 2014

2 Jak to vlastně začalo? -Pomozte dětem 2004 – historicky první možnost darovat mobilem; jednoduchá pravidla, DMS heslo a číslo 87 777 -Dostupnost pro všechny NNO za stejných podmínek – jednoduchý princip, velký impakt -Česká veřejnost si na dárcovské SMS rychle zvykla a oblíbila si je -Rychlá pomoc zejména při katastrofách (např. tsunami, povodně, polom v Tatrách apod.) -Z dárcovských SMS se stává fenomen -Mezinárodní ocenění (GSM Awards 2004, UK) -Rozšíření do ostatních zemí, Slovensko, Bulharsko -Osvobození od DPH -Možnost roční dárcovské SMS

3 Zkušenosti a čísla -V počátcích svého fungování největší dosah zejména při katastrofách – jednorázová pomoc -Zhruba do roku 2010 „katastrofické„ dárcovské SMS tvoří skoro celou třetinu všech odeslaných textovek na pomoc NNO -Kolem roku 2009/2010 se postupně mění chování dárců mobilem -Větší obliba ročních dárcovských SMS -Stoupající podpora sociálním tématům (ne zejména humanitární) -Průměrně zapojeno zhruba 250 projektů nejrůznějších NNO (velké ale i regionální) -Důležitý hlavně dopad kampaně – dárcovské SMS jsou efektivní doplněk -financování veřejně prospěšných projektů -Postupně kromě finančního zdroje funguje jako značka kvality

4 Zkušenosti a čísla RokPočet DMSCelkem darováno 2004936 52225 286 094 Kč 20053 270 41388 301 151 Kč 20061 392 11237 587 024 Kč 20071 336 80636 093 762 Kč 20081 323 40235 731 854 Kč 20091 796 09648 494 592 Kč 20102 256 69060 930 630 Kč 20111 429 02538 583 675 Kč 2012986 29426 629 938 Kč 20131 294 40935 920 999 Kč celkem16 021 769433 559 719 Kč

5 Klíčové změny a trendy Mobilní dárcovství má velikou oblibu veřejnosti (snadný a transparentní způsob) Není jedinou možností jak v rámci kampaní jednotlivých NNO podpořit svoje oblíbené téma Od jednorázové pomoci k dlouhodobé podpoře Není malých témat Kam dál? Crowdsourcing Propojení s neziskovkou Peer to peer fundraising

6 Česko fandí charitě www.ceskofandicharite.cz Nový zastřešující koncept pro charitativní akce, dárce a dárcovství Lidé chtějí přispívat, ale nemají kapacitu třídit, čemu mohou důvěřovat Na základech dárcovských SMS a Darujsprávně.cz label pro veřejně prospěšné akce Smyslem upozornit na dárcovství a podpořit ho a vytvářet komunikační příležitosti na jeho posílení

7 Resumé? Neziskový sektor je velice různorodý Češi jsou tradičně v regionu štědří dárci (za poslední rok 1,6 mld CZK dle údajů MF ČR) Individuální dárci jsou podle zahraničních zkušeností základnou finančních příjmů pro neziskovku Češi se začínají více zapojovat a jsou ochotní finančně přispívat Crowdsourcing (Hithit, Kreativcisobe, Musicluster apod) Peer to peer (spojenci, běhy, vernisáže, vlastní aktivity…) Chcete oživit vaše fundraisingové aktivity? Připravte se na svého peera a crowd!

8 Děkuji za pozornost Klára Šplíchalová splichalova@donosrforum.cz 725 999 101


Stáhnout ppt "10 let dárcovské SMS aneb jak bylo a jak je individuálnímu dárcovství u nás? 7. dubna 2014."

Podobné prezentace


Reklamy Google