Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Úskalí v diagnostice stavu sluchu pomocí kmenových evokovaných potenciálů u nejmenších dětí Weberová,P., Lejska,M., Havlík, R., Bártková, E. AUDIO-Fon.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Úskalí v diagnostice stavu sluchu pomocí kmenových evokovaných potenciálů u nejmenších dětí Weberová,P., Lejska,M., Havlík, R., Bártková, E. AUDIO-Fon."— Transkript prezentace:

1 Úskalí v diagnostice stavu sluchu pomocí kmenových evokovaných potenciálů u nejmenších dětí Weberová,P., Lejska,M., Havlík, R., Bártková, E. AUDIO-Fon centr. Brno Liberec 2009

2 Klíčová pozice ošetřujícího foniatra  Diagnostika vad sluchu u nejmenších dětí  Korekce vad sluchu u nejmenších dětí  Centrální koordinační role

3 Východisko  Základním typem vyšetření stavu sluchu u těžce sluchově postižených dětí je objektivní měření kmenových evokovaných potenciálů BERA (ABR).

4 Úskalí metody  vyšetření není frekvenční  je nepřesné ve vysokých intenzitách stimulace  nelze diferencovat stav sluchu při postižení centrálních struktur

5 Úskalí metody  vyšetření není frekvenční  je nepřesné ve vysokých intenzitách stimulace  nelze diferencovat stav sluchu při postižení centrálních struktur

6 Úskalí metody: vyšetření není frekvenční  Sluchová buňka je jedinou částí těla, která dokáže měnit mechanickou akustickou energii na energii tzv. bioelektrickou  Je nutno mít takový akustický stimul, který by vytvářel právě „jednotkové“ množství bioelektrické energie  Hodnocení je vždy prováděno metodou zprůměrnění

7 Zdroj akustické stimulace klik = frekvenčně nespecifikovaný krátký zvuk Graficky klik v BERA Hortmann:

8 Úskalí metody: vyšetření není frekvenční  známe prahovou odpověď  je všeobecně přijímáno, že energie kliků je nejlépe zpracována sluchovým epitelem v oblasti kolem 2000 Hz  oblasti do 1 kHz a nad 4 kHz nejsou diferencovatelné

9 Chlapec 3r,2m; Nitroušní vada sluchu práh 50/60 dB

10

11

12

13

14 Aplikace AR (Auditory Response)  Velká snaha o nalezení řešení tohoto problému (Notch- Noise ABR, Filtred Click ABR,Frequency-Specific ABR, SSEP (ASSR), Auditory Middle Latency Response (AMLR).  Nelze překročit elektrofyziologické zákonitosti: („jednotkový biopotenciál“), rychlá změna (repetice) a ani způsob zpracování zprůměrněním (averaging),  proto je výsledkem těchto metod vždy tzv. estimated audiogram (odhadovaný), který vzniká na základě matematické korekce.

15 Úskalí metody  vyšetření není frekvenční  je nepřesné ve vysokých intenzitách stimulace  nelze diferencovat stav sluchu při postižení centrálních struktur

16 Úskalí metody: je nepřesné ve vysokých intenzitách stimulace  vybavitelnost pozitivní BERA odpovědi je o to přesnější, oč lepší je stav sluchu vyšetřovaného  moderních přístrojů ohraničena vnitřními limity (90/95 dB)

17

18 Dívka, vy 2r2m; nevývin vnitřního ucha

19

20 Dívka, vy 2r1m; těžká nitroušní vada sluch

21

22 Dívka, vy 2r2m; nevývin vnitřního uchaDívka, vy 2r1m; těžká nitroušní vada sluch

23 Úskalí metody  vyšetření není frekvenční  je nepřesné ve vysokých intenzitách stimulace  nelze diferencovat stav sluchu při postižení centrálních struktur

24


Stáhnout ppt "Úskalí v diagnostice stavu sluchu pomocí kmenových evokovaných potenciálů u nejmenších dětí Weberová,P., Lejska,M., Havlík, R., Bártková, E. AUDIO-Fon."

Podobné prezentace


Reklamy Google