Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNikola Ševčíková
1
ÚVODNÍ DISKUSE VEDENÍ MĚSTA TIŠNOV „TVORBA STRATEGICKÉHO PLÁNU PRO MĚSTO TIŠNOV“
2
Program 1.Prezentace obsahu a hlavních cílů projektu 2.Důvod zpracování projektového plánu pro město Tišnov 3.Návrh expertních skupin a jejich cílových oblastí 4.Diskuse
3
Projekt byl zpracován a schválen na základě výzvy pro předkládání grantových projektů v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost pod č. výzvy 89. Oblast podpory: 4.1. Posilování institucionální kapacity a efektivnosti veřejné správy a veřejných služeb
4
Projekt „Tvorba strategického plánu pro město Tišnov“ je financován z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednícím OP LZZ a rozpočtu města Tišnova.
5
V zásadě strategický plán odpovídá na následující otázky: 1.jakým směrem se má obec vydat a co bude podporovat v oblasti ekonomického a sociálního rozvoje s aspektem kvality životního prostředí 2.jakým způsobem je vhodné podporu realizovat 3.jaké nástroje k tomu budou využity
6
Strategický plán : je možné charakterizovat jako významný koncepční dokument, jehož úkolem je sjednotit pohled na celkový rozvoj území města Tišnova a definovat dlouhodobé cíle a priority.
7
je také prostředkem k max.využití potenciálu města /zpracované dokumenty, lidské zdroje atd./ k posílení jeho schopnosti absorbovat finanční prostředky Evropské unie / a tím i zvýšit jeho konkurenceschopnost/ a díky tomu získat co nejvíce těchto prostředků na realizaci projektů, které přispějí k naplnění stanovených cílů
8
Největší výhody strategického plánování pro naše město: zpracování dlouhodobé vize rozvoje města efektivní využívání finančních zdrojů (neplýtvá se na projekty „málo potřebné“) pomáhá jasně definovat a spravovat cíle, priority a opatření města zachování kontinuity rozvoje obce bez ohledu na politické složení radnice prioritní realizace projektů, které nejvíce uspokojí potřeby občanů města
9
aktualizace územního plánu města podnikatelské možnosti pomoc při sestavování městského rozpočtu (přesnější výhled na delší období)
10
Strategický plán má následovní atributy Strategický plán má následovní atributy: dotýká se všech důležitých sfér života města komplexnost v maximální míře odráží společné zájmy občanské veřejnosti konsensuálnost Předpoklad pro rovnovážný a dlouhodobý rozvoj města se zajištěním potřebné kvality života trvalá udržitelnost
11
VIZE Strategický plán pro město Tišnov má představovat základní podporu v orientaci rozvoje města do roku 2020 a je dokumentem, který bude vést k zlepšení kvality řízení úřadu.
12
Nástroje strategického plánování města Žádoucí cílový stav Základní vize Identifikace rozvojových problémů Vymezení klíčových oblastí Porovnávání silných a slabých stránek města SWOT analýzy
13
Hlavní dlouhodobé směry rozvoje města v klíčových oblastech Stanovení globálních cílů Soubor podoblastí Návrh priorit a opatření Implementační část strategického plánu AKČNÍ PLÁN
14
Na základě deklarované strategické vize rozvoje města byli identifikovány problémové okruhy, v rámci nichž jsou uspořádány rozvojové aktivity, jimiž bude strategie realizovaná. Jedná se o tyto problémové okruhy :
15
PROBLÉMOVÉ OKRUHY – prioritní osy města Tišnov Doprava a technická infrastruktura Udržitelný územní rozvoj Kvalita života obyvatel města Ekonomický rozvoj Zdravotnictví, sociální oblast a školství
16
Postup přípravy SP Náš strategický dokument má vycházet z metodiky logického rámce – stručně, přehledně a srozumitelně popsat požadované změny, které by se v následujících letech měly v jednotlivých popsaných oblastech odehrát.
17
Zapojení odborné skupiny V souladu o maximální otevřenost, efektivnost a transparentnost přípravy SP je nutné zapojit do rozhodování o budoucnosti města klíčové aktéry a veřejnost. V tomto kontextu bude probíhat komunikace s odbornými skupinami (PS), místními subjekty a veřejností.
18
ODBORNÉ PRACOVNÍ SKUPINY Za účelem projednání jednotlivých prioritních os z odborného hlediska byla vytvořená skupina 15 volených zástupců města + 3 členové MěÚ Tišnov:
19
Pracovní skupiny dle prioritních os oblastí projektu SP PS1 Doprava a technická infrastruktura 1.Radovan Klusák 2.PaedDr. Petra Kappelová 3.Ing. Karel Souček Tajemník : Luboš Dvořáček PS2 Udržitelný územní rozvoj 1.Ing. Petr Bábor, Ph.D. 2.Ing. František Svoboda 3.Mgr. Zdeňka Dohnálková Tajmeník : Ing. Monika Dokládalová
20
PS3 Kvalita života obyvatel města 1.Mgr. Marek Babák 2.Mgr. Karel Švábenský 3.Lukáš Válka Tajemník: Ing. Václav Drhlík PS4 Ekonomický rozvoj 1.Jan Schneider 2.Helena Randová 3.Ing. Tomáš Komprs Tajemník: Ing. Anna Sklenářová
21
PS5 Zdravotníctví, sociální oblast a školství 1.Mgr. Renata Pleskačová 2.PaedDr.Radmila Zhořová 3.PhDr. Irena Ochrymčuková Tajemník: Mgr.Michal Kudláček, DiS. Odborní poradci : 1.Ing. Eva Jelínková 2.Ing. Petra Jůzová 3.Ing. Jan Ryšavý
22
Úkoly a cíle jednání odborných pracovních skupin Úkolem pracovních skupin je identifikace rozvojových problému města / hlavní problémy – prioritní osy. Problémy lze v logice strategického plánu definovat jako rozpory mezi žádoucím stavem / vizí/ a stavem současným. Stanovení cílů – formulace přiměřeně ambiciózních rozvojových cílů umožňuje následně najít adekvátní řešení v podobě definice priorit a opaření. Pro potřeby strategického plánu jsou cíle navrženy ve dvojstupňové hierarchii :
23
CÍLE 1. globální cíle – odpovídají úrovni hlavních problémů 2. specifické cíle – odpovídající úrovni dílčích problémů Každý cíl je navržen ve formě jedné věty. Globálním cílem může být např. „zlepšení občanské vybavenosti“ a specifickým cílem např.“ zvýšení kapacity mateřských škol“.
24
Priority a opatření Splnění zvolených globálních a specifických cílů je podmíněno realizací řady aktivit. Jejich formulace je dle míry obecnosti, resp. konkrétnosti provedena opět ve dvou úrovních: 1. rozvojové priority / reagující na hlavní problémy, resp. naplňující globální cíle/ 2. rozvojová opatření /reagující na dílčí problémy, resp. naplňující specifické cíle/
25
Rozvojová VIZE Hlavní problém Prioritní osa 1 Globální cíl č.1 priority Specifické cíle opatření Hlavní problém Prioritní osa 2 Globální cíl č.1 priority Specifické cíle opatření ke splnění cíle Hlavní problém Prioritní oblast 3 Cíl Globální cíl č.1 priority Specifické cíle opatření ke splění cíle Hlavní problém Prioritní osa č.4 Globální cíl č.1 priority opatření ke splnění cíle Specifické cíle Hlavní problém Prioritní osa 5 Globální cíl č.1 priority Specifické cíle opatření ke splnění cíle
26
Volba metodiky pro popis cílů: cíle je vhodné popsat jednotným způsobem musí byt pospané konkrétně a srozumitelně musí existovat způsob, jak změřit, že jsou splněny/ plněny musí být dosažitelné musí být relevantní pro celkové směřování obce musí být stanoven termín pro jejich dosažení měla by existovat odpovědná osoba za realizaci
27
Příklad struktury pro popis cílů rozvoje města Tišnov Číslo cíleSlovní identifikace cíle Popis Kontrolní metriky Stupeň důležitosti nízký-střední-vysoký Identifikovaná opatření IDPopisFinanční náročnost Související cíle
28
Stupeň důležitosti cíle nízkýNízký stupeň důležitosti směřuje cíl do tzv. zásobníku projektů. Daný cíl by měl být realizován s nejnižší prioritou. středníStřední stupeň důležitosti stanová, že daný cíl by měl být splněn ve střednědobém časovém horizontu, tedy 5-10 let vysokýVysoký stupeň důležitosti stanoví prioritní řešené daného cíle, měl by se v nejbližší době realizovat Finanční náročnost opatření nízkáNízký stupeň je definován finanční náročností do 200 000,- Kč středníStřední stupeň je definován finanční náročností mezi 200 000 – 800 000,- Kč vysokáVysoký stupeň finanční náročnosti je určen investicí nad 800 000,- Kč
29
Všechny výstupy a podněty budou brány v potaz při vytváření nového strategického plánu a zároveň budou konzultovány na expertních skupinách, během odborné diskuse a oponentury v rámci dalších schůzek PS. Náš strategický plán bude vytvářen dodavatelem, který zajistí taky prezentaci nového SRP před zástupci města a organizací.
30
SRP jako výstup projektu bude předložen k připomínkování a následně ke schválení Radě města Tišnova a také zastupitelstvu města. Bude nastaven proces aktualizace včetně termínů a odpovědných osob za aktualizaci Strategického plánu rozvoje. Následně budou vůči plánu posuzovány a vybírány jednotlivé projekty, určované priority při rozhodování v otázkách rozvoje města.
31
To jsou zároveň nejdůležitější důvody vašeho osobního zapojení, účasti v odborných diskusích, reflexi na jednotlivé problémy, aktivity a potřeby v rámci rozvoje našeho krásného města.
32
DISKUSE
33
Další termín k diskusi jednotlivých PS s volenými zástupci města Vám bude předem oznámen Mgr.Ing. Loubalovou, která bude tyto schůzky v spolupráci s dodavatelem organizovat.
34
DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST! MIRIAM JEDLIČKOVÁ MANAŽERKA PROJEKTU
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.