Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Opel Autostar s.r.o. Informační systém. Obsah prezentace 1. Úvod – informace o společnosti 2. Obchodní charakteristika společnosti 3. Organizační struktura.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Opel Autostar s.r.o. Informační systém. Obsah prezentace 1. Úvod – informace o společnosti 2. Obchodní charakteristika společnosti 3. Organizační struktura."— Transkript prezentace:

1 Opel Autostar s.r.o. Informační systém

2 Obsah prezentace 1. Úvod – informace o společnosti 2. Obchodní charakteristika společnosti 3. Organizační struktura společnosti 4. SWOT analýza 5. Cíle společnosti 6. Prostředky k dosažení cílů 7. Charakteristika stávajícího IS 8. Požadavky na nový IS 9. Požadovaná struktura nabídky 10. Kontakty

3 1. Úvod – informace o společnosti 1992 - založení Opel Autostar s.r.o. –základní jmění 100 000 Kč –10 zaměstnanců, na Kladně –autorizovaný servis vozů Opel 1995 - rozšíření společnosti –základní jmění 5 000 000 Kč –nové pobočky v Praze 6 a Praze 2 –110 zaměstnanců –autorizovaný prodej, servis a pronájem vozů 1997 – vstup partnera –základní jmění 10 000 000 Kč –autorizovaný prodej, servis a pronájem vozů, výkup a prodej ojetých vozů –nové pobočky Brandýs nad Labem, Chomutov 2001 – současný stav –350 zaměstnanců –nová pobočka v Praze 8

4 2. Obchodní charakteristika společnosti Od roku 1998 vedoucí postavení na trhu Struktura zákazníků –„velcí zákazníci“ - General Bottlers, KB, GE Capital Bank, … –„střední zákazníci“ - drobní podnikatelé (osobní a užitkové vozy) –„malí zákazníci“ - domácnosti (osobní vozy) Růst podílu servisu a prodeje ojetých vozů 2001 - Aktiva 289 mil. Kč, HV 10 mil. Kč

5 3. Organizační struktura společnosti Kladno - centrála –150 zaměstnanců –Prodej, servis, půjčovna, ojetiny –centrální sklad vozů a dílů –administrativa –centrála IT Praha 2 –40 zaměstnanců –Prodej, servis –administrativa –pobočka IT Praha 8 –15 zaměstnanců –Prodej, servis –administrativa Praha 6 –70 zaměstnanců –Prodej, servis, půjčovna, ojetiny –administrativa Brandýs nad Labem –50 zaměstnanců –Prodej, servis –administrativa Chomutov –25 zaměstnanců –Prodej, servis –administrativa –pobočka IT

6 Personální uspořádání společnosti

7 4. SWOT analýza Silné stránky –nejsilnější postavení na trhu –široká základna „velkých zákazníků“ –dobré jméno společnosti Slabé stránky –absence sofistikovaného IS nedostatečná operativnost pracovníků i vedení společnosti pomalá odezva při vyřizování zakázek neefektivní využití lidských zdrojů chybějící informační základna o klientech společnosti –absence moderních forem komunikace se zákazníky Příležitosti –rozvinout systém nových služeb a oslovit zákazníky všech kategorií –posílit vedoucí postavení na trhu Hrozby –neudržení kroku s konkurencí v oblasti zavádění nových služeb –odliv zákazníků ke konkurenci

8 5. Cíle společnosti Udržet vedoucí postavení na trhu –největší počet prodaných nových vozů –největší počet servisovaných vozů Zvýšit počet zejména „velkých“ zákazníků –strukturou služeb oslovit velké podniky, bankovní domy, a pod. Zvýšit obrat společnosti v následujícím roce Eliminovat slabé stránky

9 6. Prostředky k dosažení cílů Vytvoření nových služeb zákazníkům –Online přehled nových vozů –Online přehled ojetých vozů –Online objednávka demo jízdy Podpora moderních způsobů komunikace se zákazníky –zpřístupnění informací v elektronické formě Zavedení věrnostních bonusů –pro „velké“ klienty –pro „malé“ klienty Zavedení nového IS –zvýšení operativnosti řadových zaměstnanců i managementu –zkvalitnění stávajících služeb prodeje, servisu a půjčovny vozů –podpora a umožnění zavedení nových služeb –zvýšení komfortu a rychlosti vyřizování zakázek –podpora jednotlivých oddělení kvalitním informačním zázemím –zvýšení efektivity lidských zdrojů

10 7. Charakteristika stávajícího IS 1992 - vznik společnosti –jednoduchý účetní software (2 PC) 1995 - rozšíření společnosti –pobočky Praha 6 a Praha 2 připojeny modemem –45 PC 1996 –nákup a implementace účetního systému Scala 1997 - rozšíření společnosti –pobočky Brandýs nad Labem, Chomutov –spojení poboček a centrály pevnou linkou –105 PC Současnost –nová pobočka v Praze 8 –150 PC

11 Současný stav IS Síť –pevné datové okruhy spravovány externí firmou –pobočky spojené do uzlu v Praze (externí firma) linkami 128 kb –z uzlu linka 256 kb do centrály na Kladně –pobočky - strukturovaná kabeláž 10Mb Hardware –12 serverů Kladno –PDC : Primary Domain Controller –Frame 1-3 : systém Citrix Meta Frame, přístup do Scaly, aplikace, Internet –Scala : provozován systém Scala –GM Drive : server pro satelitní komunikaci s dovozcem –Poštovní server : server pro poštu a intranet pobočky –BDC : standardní file servery, datová základna pro pobočky –150 pracovních stanic

12 Software –Servery Windows NT 4.0 Citrix Meta Frame Scala Pervasive SQL –Pracovní stanice Windows 98 MS Office Citrix client Problémy spojené s hardware a software –nepříliš výkonná síť, zpomalující přístup k informacím zejména mezi pobočkami – rostoucí objem účetních dat - nevyhovující databázový systém

13 Charakteristika procesů z hlediska IS Prodej nových vozů –příjem objednávky osobně nebo telefonicky charakteristika objednávky –personálie zákazníka –parametry vozu (typ vozu, typ motoru, barva laku) –doplňkové vybavení (rádio, alarm, zámek řadící páky) –kontrola na „černé listině“ „černá listina“ - seznam problémových zákazníků –za obsah odpovědný obchodní ředitel společnosti –rozesílána emailem, aktualizována příležitostně –zjištění vozu na skladě ověření v databázi na intranetu (aktualizována denně) –je k dispozici vůz s výbavou - dodávka do několika hodin –je k dispozici vůz bez výbavy »výbava na skladě - montáž a dodávka do dvou dnů »výbava není na skladě - objednávka výbavy, montáž, dodávka do 7 dnů –není k dispozici vůz - objednávka vozu, dodávka do dvou měsíců

14 Demo jízdy –příjem objednávky osobně nebo telefonicky charakteristika objednávky –personálie zákazníka –typ vozu a typ motoru –termín jízdy –ověření dostupnosti vozu v místě, online přístup na jiné pobočce, telefonicky –rezervace vozu na daný termín –při půjčení vozu charakteristika záznamu –personálie zákazníka –termín demo půjčky –počáteční stav počítadla km –konečný stav počítadla km –spotřebované palivo –demo půjčka podléhá schválení vedoucího prodejního oddělení –sleduje se celkový počet najetých km vozu nad 20 000 km vůz přeřazen do půjčovny

15 Půjčovna vozů –objednávka osobně nebo telefonicky charakteristika objednávky –personálie zákazníka –vůz (typ, motor, výbava) –termín –prověření v „černé listině“ –ověření dostupnosti vozu databáze na intranetu aktualizace denně na Praze 6 nebo na Kladně –telefonické ověření u odpovědného pracovníka –rezervace –při půjčení vozu charakteristika záznamu –personálie zákazníka –termín demo půjčky –počáteční stav počítadla km –konečný stav počítadla km –spotřebované palivo –po najetí 50 000 km se vozy převádějí mezi ojetiny

16 Prodej ojetých vozů –výkup nebo převod vlastních vozů do ojetin –vytvoření záznamu o vozu do databáze značka vozu, typ, rok výroby, typ motoru, barva, výbava, najeté km databáze k dispozici na intranetu, aktualizace denně –zákazník kontaktuje prodejce na libovolné pobočce –požadavky zákazníka se konfrontují s firemní databází –ověření v místě a rezervace vozu Servis a prodej náhradních dílů –společná databáze náhradních dílů –databáze přístupná ve Scale aktuální změny se projeví ihned –zákazník nebo pracovník servisu požaduje náhradní díl –pracovník skladu vyhledá číslo náhr. dílu ve speciální databázi –dle tohoto čísla vyhledá informace o dílu ve Scale –objednávka náhr. dílů přes GM Drive, dodávka do 2 dnů

17 8. Požadavky na nový IS Zavedení jednotného celopodnikového IS Zkvalitnění a zefektivnění stávajících služeb –zkrácení doby vyřízení objednávky Podpora zavádění nových služeb –online přístupné informace pro zákazníky –systém věrnostních bonusů Zlepšit komunikaci se zákazníky a poskytnout jim aktuální informace –aktuální informace o stavu zakázky –monitorování komunikace se zákazníkem Kvalitní informační podpora zaměstnancům společnosti –aktuální databáze nových vozů, demo půjčovny a půjčovny –vytvořit systém informací o klientech společnosti Informační podpora jednotlivým vrstvám managementu spol.

18 9. Požadovaná struktura nabídky Základní charakteristika nabízejícího Stručný přehled nabídky Celková koncepce řešení Návrh hardwaru Návrh software Časový harmonogram Služby související s dodávkou Garance a záruky

19 10. Kontakty Lokaj Lukáš –email : xlokl01@vse.cz Červenák Daniel –email : cervenakd@volny.cz Dušánek Pavel –email : xdusp04@vse.cz


Stáhnout ppt "Opel Autostar s.r.o. Informační systém. Obsah prezentace 1. Úvod – informace o společnosti 2. Obchodní charakteristika společnosti 3. Organizační struktura."

Podobné prezentace


Reklamy Google