Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování."— Transkript prezentace:

1 VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování měst a regionů, Praha 10. září 2015

2 papírový dotazník - 19 otázek základní údaje o osobě, frekvence návštěvnosti jednotlivých cílů, aspekty ovlivňující běžné dopravní chování, hodnocení kvality veřejné dopravy, cestovní deník. většinou uzavřené otázky 22. –26. září respondentů (0,5 % obyvatel z každé vymezené části Olomouce) předem definovaná stratifikace dotazníků webová aplikace DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ Frekvence návštěvnosti cílů Aspekty ovlivňující volbu dopravního prostředku

3 ÚPRAVA A ZPRACOVÁNÍ DAT rozdělení atributu polohy na město, ulici, ČP geokódování adresních bodů/vytváření centroidů ulic souřadnice X, Y všech prostorových údajů (bydliště, starty a cíle cest) pomocí Google API prvotní úpravy dat SurveyGizmo statistické zpracování MS Excel práce s prostorovými daty ArcGIS + V-Analytics

4 STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ základní údaje osob v domácnostech žijí průměrně 3 osoby, většinou dvě dospělé osoby a jedno dítě 15 % osob pracuje ve směnném provozu

5 STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ frekvence návštěvnosti cílů

6 výběr dopravního prostředku pro pravidelnou dojížďku do značné míry závisí na: 1) velikosti a charakteru města/obce nabídka práce/možnost vzdělávání přepravní nabídka (MHDxVLD) vzdálenosti (délce cesty) 2) věku dojíždějícího 3) dostupnosti osobního automobilu v domácnosti STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ volba dopravního prostředku

7 50 %VD ŠPATNÉ POČASÍ - 50 % respondentů (VD x IAD 53/47) 31 %IAD VÝLUKY JŘ - 31 % respondentů (VD x IAD 25/75) 26 %IAD DOPROVOD - 26 % respondentů (VD x IAD 25/75) 25 %VD OPRAVY SILNIC - 25 % respondentů (VD x IAD 66/34) 24 %VD KONGESCE - 24 % respondentů (VD x IAD 67/33) 22 %VDIAD PÁTEK - 22 % respondentů (VD x IAD 50/50) 16 %IAD SMOG - 16 % respondentů (VD x IAD 48/52) STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ nakolik cestování ovlivňuje

8 Vážený průměr odpovědí respondentů (1 nejméně, 5 nejvíce) 3,1 – DOBA PŘEPRAVY 3,1 3,0 – ČAS ODJEZDU/PŘÍJEZDU 3,0 2,8 – MNOŽSTVÍ PŘESTUPŮ 2,8 2,5 – KOMFORT PŘEPRAVY 2,5 2,0 – MOŽNOST PARKOVÁNÍ 2,0 1,9 – KONGESCE 1,9 STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ co (ne)ovlivňuje využití veřejné dopravy

9 86 % SPOLEHLIVÁ - 86 % respondentů 82 % BEZPEČNÁ - 82 % respondentů (více pro muže než ženy) 80 % LEVNÁ - 80 % respondentů 73 % ČISTÁ - 73 % respondentů 71 % RYCHLÁ - 71 % respondentů 69 % POHODLNÁ - 69 % respondentů (nejméně pro zaměstnané let) 68 % ATRAKTIVNÍ - 68 % respondentů – více pro ženy než muže – více pro důchodce a nezaměstnané, méně pro pracující (i OSVČ), studenty STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ hromadná doprava je

10 jedinečných cest v pracovní den ( měsíčně) 843 jedinečných cest o víkendech (2 914 měsíčně) CESTOVNÍ DENÍK

11 4,5 minuty průměrná docházka na zastávku MHD = 4,5 minuty 10 minut nejdelší docházka na zastávku MHD = 10 minut PROSTOROVÉ VYHODNOCENÍ volba dopravního prostředku

12 PROSTOROVÉ VYHODNOCENÍ volba dopravního prostředku

13 PROSTOROVÉ VYHODNOCENÍ dopravní prostředek x struktura osídlení

14

15 MHD VŠE AUTOMOBIL CHŮZE PROSTOROVÉ VYHODNOCENÍ druh dopravního prostředku - plošný rozsah

16

17 19 min 20 min 11 min 20 min 15 min 20 min 18 min m m m m m m m m 18 % 26 % 51 % 36 % x 60 % 55 % 25 % 18 % 27 % 22 % 38 % 38 % 22 % 36 % 50 % 44 % 6 % 40 % 23 % 28 % 54 % 13 % 31 %

18 V- ANALYTICS

19 MHD, téměř 1/2 obyvatel Olomouce se přepravuje do práce/školy MHD, let vysoký podíl chůze, let vysoký podíl IAD nadprůměrný podíl cyklistické dopravy a IAD, naopak nízký podíl pěších přesunů, VLD a železniční dopravy volbuovlivňujepočasí (50 %) volbu dopravního prostředku nejvíce ovlivňuje počasí (50 %) doba přepravy a čas odjezdu/příjezdu volbu přesunu veřejnou dopravou ovlivňuje zejména doba přepravy a čas odjezdu/příjezdu spolehlivá, bezpečná a levná pro více než 75 % je veřejná hromadná doprava spolehlivá, bezpečná a levná, atraktivní je pouze pro 68 % ZÁVĚR volba dopravního prostředku

20 75 %do 30 minut 0-14 minut pěšky minut MHD 75 % pravidelně dochází/dojíždí do práce/školy do 30 minut, 0-14 minut pěšky (53 %), minut MHD (44 %) na zastávku MHD 4,5 minuty cestující se na zastávku MHD přesouvá průměrně 4,5 minuty MHD max 20 minut pomalejší než IAD MHD je většinou o max 20 minut pomalejší než IAD 29 % nevlastní automobil 29 % domácností nevlastní automobil, 54 % vlastní jeden automobil v blízkosti centra chůzí nebo na kole veřejná doprava atraktivní v blízkosti centra - dostupné chůzí nebo na kole centrumchůze rodinná zástavba IADbytová a sídlištní zástavbaMHD centrum=chůze, rodinná zástavba mimo kompaktní zástavbu=IAD, převažující bytová a sídlištní zástavba=MHD ZÁVĚR charakteristika cest

21 VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ DĚKUJI ZA POZORNOST Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK


Stáhnout ppt "VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování."

Podobné prezentace


Reklamy Google