Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tipy a triky (Corel Draw) Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tipy a triky (Corel Draw) Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová."— Transkript prezentace:

1 Tipy a triky (Corel Draw) Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová

2 Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, 568 02 Svitavy IČO62033026 Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.1.28/01.0050 Označení vzdělávacího materiálu 1.IT - K_INOVACE_1.IT.32 Tematická oblast Název vzdělávacího materiáluTipy a triky (Corel Draw) Druh učebního materiáluVýukový materiál Anotace Výuka tématu grafika, vektory, základy práce v programu Corel Draw, tipy pro pohodlnější práci Klíčová slova Grafika, vektor, Corel Draw, nástroje, panely Ročník2. Typická věková skupina16–18 let Speciální vzdělávací potřebyŽádné AutorDitta Kukaňová ZhotovenoKvěten 2013 Celková velikost1,2 MB

3 Tipy a triky pro práci v programu Corel Draw

4 tipy a triky PRÁCE S NÁSTROJEM ŠIPKA

5 Výběr objektů  tip: Pokud máte ve scéně třeba třicet objektů a chcete vybrat všechny (dvojklik na ikoně) kromě dvou, stačí vybrat všechny a potom se shiftem ty dva odebrat  tip: Pokud je objekt schován pod jiným objektem, můžete ho vybrat s přidrženou klávesou Alt.  tip : Pokud je vybrán seskupený objekt, můžete jeho jednotlivé objekty vybírat s klávesou Ctrl.

6 Měřítko a zrcadlo  Změna měřítka (velikosti) se provádí "chycením za čtvereček a tažením".  Rohový čtvereček způsobuje proporcionální změny. Stranovým se mení velikost pouze v jednom směru.  Ctrl: Přidržením této klávesy při změně měřítka se změna mění po 100%.  Shift: Způsobuje symetričnost prováděné funkce

7 Otočení  za rohové (ohnuté) šipky  objekt se bude otáčet kolem středu  střed otáčení může ležet např. mimo objekt - stačí jej tam pomocí myši posunout  Pokud při přesouvání středu navíc podržíte Ctrl, bude se "zarovnávat" do důležitých míst v objektu (středy stran, rohy). Při rotaci objektu se dá klávesa Ctrl taky využít. Pokud ji budete držet, bude se úhel otáčení po měnit skocích (nastaveno v Panelu vlastností. Původně 15°).  tip: Se stisknutou klávesou Shift můžete při otáčení zároveň měnit velikost objektu.

8 Umístění  neboli pohyb s objektem. Není nic lehčího, než ho "chytit a tahat ho po obrazovce". Pokud objekt nemá výplň je nejlepší ho chytit za obrys nebo za křížek uprostřed objektu (pokud ovšem nejste v režimu otáčení/zkosení - místo křížku je tam Střed).  tip: Pokud vás zdržuje najíždění na obrys u nevyplněných objektů, můžete zapnout Jako vyplněné v Panelu vlastností. I nevyplněné objekty pak můžete chytat za "bříško". Ušetří to spoustu nervů

9 tipy a triky PRÁCE S NÁSTROJEM TVAR

10  než začnete editovat křivku, musíte ji mít vybránu. To provedete nástrojem Výběr, nebo přímo nástrojem Tvar (kliknutím na ni). Křivka "změní barvu" a ukážou se všechny uzly. Nyní můžete: 1. chytnout uzel a pohybovat s ním, 2. označit uzel (kliknutím) a měnit jeho vlastnosti v Panelu vlastností. ( Del - odstranění), 3. u označeného uzlu se zobrazí tečné kontrolní body (ne u úsečky), změnou jejich polohy měníte průběh křivky, 4. kliknout na segment křivky, zobrazí se puntík. Můžete přidat bod (klávesa +) a měnit vlastnosti křivky v Panelu vlastností, 5. chytnout segment křivky a táhnout (ne u úsečky). Měníte tím přímo průběh křivky. 6. označit více vrcholů (jako u nástroje Výběr )

11 V panelu vlastností jsou dále možnosti:

12

13 tipy a triky PŘEVEDENÍ TVARŮ NA KŘIVKY

14 Převod tvarů na křivky  Některé objekty se nechovají jako křivky. Jsou to text, obdélník, elipsa. Pokud chceme tyto objekty editovat bod po bodu, musíme je převést na křivky.  Upozornění: Převodem objektu na křivky se ztrácí možnost editování jeho „vrozených“ parametrů.  Vybraný objekt převedete na křivky stisknutím Ctrl Q.

15 Kombinovat (Ctrl-L)  Tato funkce nám poskytuje možnost "spojit" dvě nebo více křivek v jednu. V místech, kde se objekty překrývaly je po zkombinování "vnější prostor" objektu a bude tedy bez výplně.  tip: Výsledný objekt má vlastnosti (obrys, výplň, některé efekty) jako poslední objekt vybraný pro zkombinování.

16 Rozdělit (Ctrl-K)  Je to opak funkce Kombinovat. Rozdělí objekt zpět na elementy.

17 tipy a triky LOGICKÉ OPERACE

18  Obecně pro ně platí (a vyplývá to z jejich funkce), že upravují pouze více objektů najednou. Musíte tedy nejprve vybrat více než jeden objekt a až potom budou tyto funkce dostupné.  tip: Je dobré si všimnout, jak závisí pořadí výběru objektů na vlastnostech výsledného objektu. Pro všechny tři funkce platí: Výsledný objekt má vlastnosti (výplň, obrys) objektu, který byl vybrán jako poslední. Při použití funkce Oříznout se ořezává také poslední objekt.Oříznout  tip: Všechny funkce se dají vyvolat z Panelu vlastností i z Rozbalovací nabídky. Jejich způsob použití se nepatrně liší. Rozbalovací nabídky Sloučit, Oříznout, Průnik

19 Sloučit  Spojí dva (nebo více) objekty v jeden celek. V místech, kde se objekty překrývaly, dojde k jejich "splynutí":

20 Oříznout  Z posledního objektu vykrojí tu část, kterou měl společnou s ostatními vybranými objekty:

21 Průnik  Vytvoří nový objekt. Bude mít tvar oblasti, kterou měly oba objekty společnou (kde se překrývaly):

22 Použití funkcí z Rozbalovací nabídky Výsledek se lišit nebude, ale při vytváření máme více možností a postup je trochu jiný:  1. "Editující" objekty se vybírají před použitím funkce. 2. V nabídce si zvolíme funkci a podle potřeby zaškrtneme Ponechat objekty (viz níže). 3. Klikneme na Sloučit s...(Oříznout..., Průnik s...). 4. Kurzor se změní na velkou šipku. Vybereme "cílový" objekt.  Výsledný objekt má opět vlastnosti posledního (="cílového") objektu. Ponechat původní  Cílový objekt - pokud je prázdné, cílový objekt se automaticky odstraní.  Ostatní objekty - pokud je prázdné, odstraní se všechny "editující" objekty

23 tipy a triky VRSTVY OBJEKTŮ

24  jednotlivé objekty "plavou" na pracovní ploše. Pokud má objekt výplň, žádný objekt, který leží pod ním, není vidět:  Proto velice záleží na tom, jak jsou objekty "seřazeny" (co se týče "vzdálenosti od vašeho oka"):

25  Pro tento účel jsou v Corelu zavedeny funkce v menu Změnit > Zařadit :  Dopředu / Dozadu - Posune objekt v pomyslném pořadí na úplný konec nahoru / dolu.  O jeden vpřed / vzad - Posouvá objekt nahoru / dolu po jednom kroku.  Před... / Za... - Po zvolení této funkce se kurzor změní ve velkou vodorovnou šipku. Klikněte na jakýkoli objekt (ne na ten, který chcete posouvat) a přesunovaný objekt se zařadí před / za něj.  Opačné pořadí - Je možné provést pokud máte vybraných více objektů.

26 tipy a triky PRÁCE S NÁSTROJEM LUPA

27  Pokud vyberete tento nástroj, v Panelu vlastností se vám zobrazí další možnosti. Můžete kliknout na jednu z těchto ikon (funkce popsány níže), nebo:  1) Kliknout do obrázku v místě, které chcete zvětšit.  2) Kliknout tamtéž se stisknutou klávesou Shift. Obrázek se zmenší.  3) Zmáčknout levé tlačítko a táhnout myší. Tím ohraničíte prostor, který se má zvětšit.

28

29 Práce vodícími linkami  můžeme nastavit vodorovné, svislé i šikmé vodící linky  objekty lze potom k těmto linkám přichytit  zadáváme vzdálenost vodicí linky o horního, dolního okraje nebo dvojici bodů pro šikmou vodící linku

30 Práce s pravítkem Nastavujeme:  měřítko  rozdělení dílků  počátek pravítka  odsazení duplikátů

31 Práce s mřížkou Nastavujeme:  hustotu mřížky,  typ zobrazení

32 Práce s vrstvami  Volbou nástroje Správce objektů zobrazíme Správce objektů  zobrazuje jednotlivé vrstvy a objekty ve vrstvách  můžeme měnit viditelnost vrstev a přesouvat vrstvy


Stáhnout ppt "Tipy a triky (Corel Draw) Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová."

Podobné prezentace


Reklamy Google