Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Asociace turistických informačních středisek České republiky - A.T.I.S. ČR 9. 11. 1994 NIRES - Národní informační a rezervační systém turistiky Ministerstva.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Asociace turistických informačních středisek České republiky - A.T.I.S. ČR 9. 11. 1994 NIRES - Národní informační a rezervační systém turistiky Ministerstva."— Transkript prezentace:

1 Asociace turistických informačních středisek České republiky - A.T.I.S. ČR NIRES - Národní informační a rezervační systém turistiky Ministerstva hospodářství prosinec 1993 Asociace turistických informačních center České republiky - A.T.I.C. ČR

2 Cíl asociace Stát se postupně centrem celorepublikové informační sítě v rámci cestovního ruchu a tím přispět k lepší informovanosti našich i zahraničních turistů, obyvatel měst, obcí a také podnikatelských subjektů. V počátcích po založení asociace bylo značné úsilí věnováno tomu, aby se asociace co nejrychleji dostala do povědomí turistických informačních středisek, republikových subjektů a organizací. Byly tu také cíle komerčního charakteru, i snaha o úpravu legislativy a obecné cíle, které však prakticky nebyly naplňovány. V důsledku toho došlo ve 2. polovině 90. let ke snížení členské základny. Postupně docházelo k zaměření na každodenní problémy TIC i výměně osob v managementu. V roce 2002 – rada asociace 14 zástupců, jeden za každý kraj.

3

4 Standardizace a kategorizace Zavedení standardizace a kategorizace na 2. jednání členského fóra v říjnu Cílem byla větší důvěryhodnost veřejnosti k činnosti turistických informačních středisek a také stanovení minimálního standardu poskytovaných služeb. V letech začala probíhat jednání mezi asociací a ČCCR o vytvoření jednotné certifikace v rámci České republiky. Od roku 1999 noví členové přijímáni po zkontrolování pověřenou osobou. ČCCR jednodušší certifikace od roku Přijetí nové kategorizace a certifikace TIC v ČR v dubnu 2011 pouze pro členy A.T.I.C. Jednotná klasifikace TIC ČR přijata

5 Jednotná informační síť asociace Jednotný informační systém pro všechny členy na přelomu roku 1995 a Rezervační a informační systém (RIS), později upgradován na Win RIS, zabezpečoval sběr a přenos dat mezi jednotlivými informačními centry,… Projekt byl oficiálně ukončen v roce 2006 – nástup internetu.

6 Certifikace činnosti A.T.I.C. ČR V roce 2005 padlo rozhodnutí certifikovat činnost A.T.I.C. ČR podle normy ISO. V roce 2006 je činnost asociace poprvé certifikována dle ISO 9001:2001. Asociace si certifikaci udržuje až do současnosti.

7 vydání tištěného Zpravodaje 1999 vydání první tištěné mapy ČR s vyznačením členských TIC 2003 první vydání Adresáře informačních center A.T.I.C. ČR 2004 vydání brožury Turistická informační centra, spolufinancováno MMR 2005 vydání brožury Abeceda turistického informačního centra 2006 vydávání elektronického bulletinu Zpravodaj A.T.I.C. ČR 2009 natočení vzdělávacího filmu o informačních centrech v rámci seriálu Služby v našich službách ČT Ediční činnost

8 Vzdělávání pracovníků TIC S nastavením kvality služeb je v letech realizován projekt dosud nejrozsáhlejšího vzdělávání pracovníků TIC (financováno z Evropského sociálního fondu, rozpočet cca 1 mil. Kč). Vzdělávací semináře pořádané v jednotlivých krajích – příspěvek asociace 20 tisíc Kč. Vstup A.T.I.C. ČR do Kolegia cestovního ruchu ČR v roce Kolegium Cestovního ruchu

9 Informační centrum roku Novinkou roku 2009 bylo vytvoření soutěže popularity a oblíbenosti TIC. Partnerem soutěže se staly Deníky Bohemia. Soutěž byla v dalších letech rozšířena o mystery shoping v informačních centrech umístěných na předních místech. V roce 2010 se asociace podílela na rozsáhlém průzkumu TIC v ČR a jejich služeb v kontextu evropských informačních center. Asociace se v tomto roce zapojila jako partner také do projektu agentury CzechTourism zaměřeného na monitoring návštěvnosti. Monitoring návštěvnosti

10 Katalog prací Zřejmě největším úspěchem roku 2010 bylo dosažení aktualizace katalogu prací, kdy se do katalogu prací dostal popis práce pracovníka TIC. To později pomohlo mnohým pracovníků informačních center v jejich adekvátnějšímu platovému ohodnocení a zařazení do vyšší platové třídy. Asociace se podílela v roce 2012 na stanovení kvalifikace pracovníka a vedoucího TIC v rámci národního systému profesí a kvalifikací a dále vytvořila požadavky na provoz, znalosti a komunikaci pracovníka TIC s klienty, tzv. kvalitativní parametry obsluhy návštěvníků pracovníky TIC. Kvalifikace pracovníka

11 Vizuální styl Rok 2012 přinesl jednotný vizuální styl asociace, který se následně projevil na všech tiskových výstupech. Byly upraveny a modernizovány webové stránky, včetně cizojazyčných mutací.

12 Statutární osoby - prezidentové A.T.I.C. ČR Zlatko Voráček, Hořice: – Ing. Jiří Pavlík, Praha: Miroslav Foltýn, Klášterec nad Ohří: Pavel Hlaváč, Milovice: od dosud

13 Zajištění sekretariátu: TIC s.r.o. sídlem v Praze zastoupené Mgr. Františkem Hrabánkem od do TIC s.r.o. se sídlem v Praze zastoupené Jaroslavou Polanskou od do Mgr. Naděžda Jahodová, Neratovice, v období Informační centrum Kam na Pardubicku s.r.o. zastoupené Luďkem Šormem, se sídlem v Pardubicích, následně v Rábech u Pardubic v období Ing. Štěpánka Radostná (provdaná Nebeská), sídlem v Praze v období Mgr. Jan Matouš, sídlem v Poličce v období dosud

14 Brno, Praha Brno, Praha Brno, Praha, Praha Praha, Pardubice Kroměříž, Ústí nad Labem Jihlava Kladno, Rožnov pod Radhoštěm Litomyšl, České Budějovice Uherské Hradiště, Praha Ostrava, Sokolov Olomouc, Ráby Mikulov, Český Krumlov Zlín, Liberec Vsetín, Karlovy Vary Polička, Loučeň Jeseník, Klášterec nad Ohří Holešov, Jihlava Frenštát pod Radhoštěm, Poděbrady Frýdek-Místek, Tábor Krnov, Plzeň Přehled členských fór A.T.I.C. ČR

15

16

17

18

19

20 Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "Asociace turistických informačních středisek České republiky - A.T.I.S. ČR 9. 11. 1994 NIRES - Národní informační a rezervační systém turistiky Ministerstva."

Podobné prezentace


Reklamy Google