Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pojízdné prodejny Zpracovala: Michaela Merková a Kristýna Slavíková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pojízdné prodejny Zpracovala: Michaela Merková a Kristýna Slavíková."— Transkript prezentace:

1 Pojízdné prodejny Zpracovala: Michaela Merková a Kristýna Slavíková

2 Obsah 1. Historie 2.Současnost 3.Typy PP 4. Sortiment PP 5. Charakteristika PP 6. Výhody PP 7. Nevýhody PP 8. Fotky PP 9. Závěr 10. Zdroje

3 Historie Historie pojízdných prodejen se datuje od první pol. 19. století V roce 2007 dosáhlo 160. výročí od vzniku v českých zemích (poprvé vznikly v Anglii roku 1844) V roce 1989 bylo v Čechách 589 pojízdných prodejen Na počátku 90. let ale prodej PP opadával

4

5 Sou č asnost Na pojízdné prodejny se stojí fronty Pojízdné prodejny se opět vracejí a to nejen do vesnic ale také do měst Lidé si na to velmi rychle zvykli. Využívají je také zemědělci, kteří tímto způsobem rozvážejí své potraviny vyrobené přímo na farmě

6 Typy PP: Motorové vozidlo, většinou – autobus, skříňový nákladní nebo dodávkový automobil. Typ prodeje je buďto pultový nebo samoobslužný. Vozidlo může být uzpůsobeno i pro prodej z okénka. Jde-li o menší vozidlo, může prodavač obsluhovat zákazníka zvenčí vozidla. V asijských zemích jsou rozšířeny i pojízdné prodejní stánky, mnohé z nich jsou na bázi speciálního jízdního kola.

7 Sortiment PP: Především potraviny a smíšené zboží: propanbutanové bomby, zmrzlina, mlékárenské, pekařské nebo masné výrobky, jízdenky Také poskytují některé služby: veřejná knihovna, čistírna oděvů nebo peří, pojízdná zdravotní ordinace, sběrna druhotných surovin

8 Charakteristika PP: JZajišťují prodej základního spotřebního sortimentu pravidelným objížděním míst, kde není stálá prodejna. JStanoviště pojízdné prodejny bývá vyznačeno a informuje o dnech a době prodeje, která většinou bývá jednou nebo dvakrát týdně, vždy jen po dobu jedné až několika hodin.

9 Výhody PP: J 1. Hlavní výhoda je, že fungují kde není stálý obchod. J 2. Pojízdné prodejny hodně využívají starší lidi, kteří nemají možnost se dostat do měst.

10 Nevýhody PP: J 1. Malý výběr sortimentu J 2. V případe pojízdné prodejny není možnost každodenního nákupu. J 3. Nákup je vázán na určitou hodinu a dobu.

11 Pojízdné prodejny:

12 Záv ě r My obě moc pojízdné prodejny nevyužíváme, ale myslíme si, že je to velmi dobrý nápad pro ty, co nemají ve svém okolí žádný obchod.

13 Zdroje www.google.cz cs.wikipedia.org mozek


Stáhnout ppt "Pojízdné prodejny Zpracovala: Michaela Merková a Kristýna Slavíková."

Podobné prezentace


Reklamy Google