Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1115.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1115."— Transkript prezentace:

1

2 Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu čtverec, seznamuje žáky se čtvercem a procvičuje pojmy s ním spojené. čtverec, seznamuje žáky se čtvercem a procvičuje pojmy s ním spojené. Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň. DUM zveřejněn na

3

4 na obrázku je narýsovaný čtverec ABCD symbol pro čtverec je… ( čteme čtverec) čtverec je část roviny strany čtverce značíme malými písmeny vrcholy čtverce značíme velkými písmeny AB C a b c D d c

5 vrcholy body strany AB C a b D d c

6 každý čtverec má čtyři strany a čtyři vrcholy protilehlé strany jsou rovnoběžné čtverec má všechny strany stejně dlouhé vedlejší strany jsou na sebe kolmé a svírají pravý úhel úsečky, které spojují protilehlé vrcholy obdélníku, se nazývají úhlopříčky úhlopříčky e, f mají stejnou délku a navzájem se půlí, jsou na sebe kolmé

7 A B C b D d c a. ef úhlopříčky pravý úhel

8 (za každý správně splněný úkol získáváš bod)

9 1. Vyber správný symbol pro čtverec. A) B) C)

10 2. Strany čtverce značíme: A) malými písmeny B) velkými písmeny C) malými i velkými písmeny

11 3. Čtverec má: A) pouze protilehlé strany stejně dlouhé B) každou stranu jinak dlouhou C) všechny strany stejně dlouhé

12 4. Strana „a“ je úsečkou: A) AB B) BC C) CD

13 5. Jak se jmenují úsečky, které spojují protilehlé vrcholy čtverce: A) odvěsny B) úhlopříčky C) přepony

14 6. Čtverec má protilehlé strany: A) mimoběžné B) kolmé C) rovnoběžné

15 7. Vrcholy čtverce značíme: A) malými písmeny B) velkými písmeny C) malými i velkými písmeny

16 8. Úhlopříčky čtverce mají stejnou : A) výšku B) délku C) šířku

17 9. Čtverec je část: A) přímky B) roviny C) úsečky

18 10. Kolik má čtverec vrcholů: A) dva B) tři C) čtyři

19 Kdo má vše dobře, získal 10 bodů a zaslouží si… 1*

20 Použitá literatura: ČÍŽKOVÁ, Miroslava. Matematika pro 3.ročník základní školy [učebnice]. Praha: SPN, 2008, ISBN EIBLOVÁ, Ladislava; MELICHAR, Jan; ŠESTÁKOVÁ, Miroslava. Matematika pro 4.ročník základní školy [učebnice]. Praha: SPN, 2009, ISBN VACKOVÁ, Ivana; FAJFRLÍKOVÁ, Ludmila; UZLOVÁ, Zdeňka. Matematika pro 5.ročník základní školy [učebnice]. Praha: SPN, 2010, ISBN ROSECKÁ, Zdena; RŮŽIČKA, Jiří. Jak je lehká geometrie [učebnice]. Brno: Nová škola, 2005, ISBN Není-li uvedeno jinak, je materiál dílem autorky prezentace. Obrázky použity ze sady Office.


Stáhnout ppt "Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1115."

Podobné prezentace


Reklamy Google