Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/02.0010 Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/02.0010 Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek."— Transkript prezentace:

1 Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek

2 Inspirace a vznik projektu Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

3 Cíle a obsah projektu ● Vytvoření akreditovaného kurzu DVPP "Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů" ● Vzdělávání středoškolských pedagogů v technikách tvůrčího psaní prostřednictvím tohoto kurzu ● Vytvoření Metodiky tvůrčího psaní pro práci s žáky ve výuce na SŠ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

4 Spisovatel Tomáš Zmeškal - autor kurzu a hlavní lektor ● absolvent obor Anglický jazyk a literatura na King´s College, London University. Pracoval jako odborný asistent na PF UK, dále jako lektor, překladatel, tlumočník a pedagog na SŠ. ● Za román Milostný dopis klínovým písmem (2008) obdržel Cenu Josefa Škvoreckého 2009, nominaci na cenu Magnesia Litera 2009 a 2. místo v anketě LN „Kniha roku 2009“. Druhý román Životopis černobílého jehněte (2009) mu přinesl nominaci na Cenu J. Škvoreckého R získal Literární cenu EU, r byl nominován na mezinárodní literární cenu Angelus. Je autorem rozhlasové hry Obecní muzeum. R vydal knihu rodinných reportáží Sokrates na rovníku. Jeho knihy byly dosud přeloženy do šesti jazyků. Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

5 Cíle akreditovaného kurzu Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů ● Poskytnout učitelům zkušenost s vlastní tvorbou prozaických literárních textů Proč? ● Více než 50leté zkušenosti z různých zemí (USA, Velká Británie, Německo) ukazují, že tvůrčí psaní významně zlepšuje schopnosti studentů vyjádřit se písemně i ústně Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

6 Námitka a odpověď ● Proč se vysokoškolsky humanitně vzdělaní učitelé musí učit novou dovednost? Nepostačí jim znalosti a schopnosti, které získali na vysoké škole? ● Kdyby české VŠ systematicky vyučovaly tvůrčí psaní, nebylo by našeho kurzu zapotřebí. Zatím však tvůrčí psaní nabízejí jen školy uměleckého typu a několik entuziastických jedinců. Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

7 Co vlastně tvůrčí psaní naučí? ● Analytické myšlení - rozbor ● Komplexní myšlení, kontext – slučování ● Nevyhnutelný a trvalý rozpor mezi analytickým a kontextuálním myšlením Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

8 Učitelé humanitních předmětů ● Mají odborné analytické dovednosti ● Nemají zkušenosti s praktickou tvorbou literárních textů ● Entuziastičtí učitelé z praxe vědí, že při výuce literárně-komunikačních dovedností čelí řadě problémů ● Tvůrčí literární semináře, literární dílny, workshopy Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

9 ● Forma akreditovaného kurzu Tvůrčí psaní ● 4denní prezenční seminář (celkem 20 hodin) ● Výuka v malých skupinkách (7 – 9 osob) ● Obsah ● Zpracovávání tvůrčích cvičení (na místě) a zpracování dvou domácích literárních cvičení ● Jazykové techniky ● Techniky rozvíjení inspirace ● Tematická cvičení Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

10

11 Průběžné výsledky: 3 realizované běhy kurzu 24 SŠ pedagogů, kteří úspěšně zakončili kurz a získali certifikát Učitelé již používají osvojené techniky v práci s žáky (nový přístup ke žákům v hodinách i inspirace k dalším literárním aktivitám ve školách)

12 Tvorba Metodiky tvůrčího psaní pro práci s žáky ● Testování použitých literárních kreativních cvičení ● Seznámení zájemců s psychologickými aspekty tvůrčího psaní (překlady) ● Rozbor veřejně dostupných materiálů, týkajících se tvůrčího psaní ● Historie tvůrčího psaní ● Postavení tvůrčího psaní Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

13 Zkušenosti a další vývoj projektu ● Entuziasmus účastníků – Používání technik při výuce s nečekaně pozitivním výsledkem – Zapojení učitelů do vývoje dalších literárních cvičení  Zvýšení požadavků na naši organizaci  Plánován návazný Metodický seminář pro pedagogy- absolventy kurzu  Navazování kontaktů Cílem není kurz tvůrčího psaní – cílem je zlepšení výuky na SŠ ve SČK a lepší výsledky studentů Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

14 Děkujeme za pozornost Pro další informace Centrum pro kulturní a sociální studie Levá 3/29, Praha 4 Dr.phil. Marie Buňatová: Tomáš Zmeškal B. A. Hons:


Stáhnout ppt "Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/02.0010 Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek."

Podobné prezentace


Reklamy Google