Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s."— Transkript prezentace:

1 Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.

2 Regionální značka = záruka původu – dříve samozřejmost, dnes „příležitost“ kvality = kritéria pro udělování; ta v celoevropském měřítku obdobná: –šetrnost k životnímu prostředí –maximální podíl místních surovin a ruční práce –jedinečnost ve vztahu k regionu, obnova nebo tvorba tradice, výjimečné vlastnosti

3 Regionální značky NEznamenají konzervování tradice – nejen zachování a obnova tradic, ale také vytváření nových výhradně místní suroviny – kritéria jedno z kritérií, ale ne nutná podmínka (s výjimkou přírodních produktů) pouze místní podnikatelé – podmínkou je provozovna, respektive podstatná část výroby, ne sídlo firmy certifikace celé produkce – značí se pouze konkrétní výrobky nebo jejich skupiny

4 Počátky regionálního značení v ČR Tradice Bílých Karpat –Občanské sdružení Tradice Bílých Karpat nyní: 32 tradičních produktů Regionální produkt Český ráj –Sdružení Český ráj nyní: 38 výrobců v tradičních oborech

5 Projekt: Natura 2000 – Lidé přírodě, příroda lidem Regionální environmentální centrum ČR realizace , podpora EK – DG Environment, MŽP a AOPK

6 Následně na Slovensku: „Parky a ekonomika – Rozvoj iniciatív na využívanie potenciálu prírodného dedičstva v rámci regionálneho priestorového plánovania“ Regionální environmentální centrum Slovensko realizace 2006 – 2008, podpora INTERREG III B CADSES – 21 výrobců ve 3 regionech

7 Vývoj značení v ČR: Základní hledisko – turistické oblasti

8 Vývoj značení v ČR:

9 Založení Asociace regionálních značek:

10 Asociace regionálních značek, o.s.

11 432 platných certifikátů pro výrobky, 42 pro služby  propracovaný systém – know how pro zavedení a udělování značky  zapojení různých aktérů – převaha MAS, ale zapojení i dalších organizací  univerzálnost systému – paleta produktů i služeb  jednotná vizuální identita – společný grafický styl  přeshraniční potenciál – Slovensko, Polsko, Německo

12 Nejen udělování značky propagace, prezentace - na regionální i národní úrovni - tiskoviny, noviny, média

13 Portál o regionálním značení

14 Navazující aktivity síťování prodejních míst jarmarky aj. prezentace výstavy a veletrhy spolupráce s dalšími organizacemi v ČR mezinárodní spolupráce

15 podle typu koordinátora:  sdružení výrobců (Beskydy a původně i Krkonoše)  agentury destinačního managementu (Šumava, Českosaské Švýcarsko, Broumovsko – mimo ARZ Český ráj)  rozvojové agentury (Vysočina, Moravská brána)  MAS (Krkonoše, Moravský kras, Orlické hory, Moravské Kravařsko, Polabí, Podkrkonoší, Haná, Jeseníky, Prácheňsko, Železné hory – mimo ARZ Jizerské hory, Lužické hory, malé značky v Jižních a Západních Čechách)  jiné (Górolsko Swoboda, Kraj blanických rytířů – mimo ARZ TBK) Specifika regionálních značek v ČR:

16 podle typu území:  vyhledávané turistická destinace (Šumava, Krkonoše, Moravský kras, Orlické hory, Českosaské Švýcarsko, Jeseníky)  pohraniční regiony (v Čechách většina)  zemědělské oblasti (Polabí, Podkrkonoší, Haná)  folklorní nebo historické oblasti (Prácheňsko, Haná, Moravské Kravařsko, Beskydy, Górolsko Swoboda)  kraj (Vysočina)  mikroregion (Železné hory)  CHKO (Broumovsko)  „ nový region“ (Kraj blanických rytířů) Specifika regionálních značek v ČR:

17 Společné plány jednotná a průběžně zdokonalovaná pravidla zachování a podpora jedinečnosti – nejen zboží, ale i příběhy síťování přímo v regionech vícezdrojové financování včetně podpory odbytu

18 Děkuji za pozornost! Asociace regionálních značek, o.s. kancelář: Senovážná 2, Praha 1 Ing. Tomáš Kažmierski Kateřina Čadilová, manažerka tel.: , mobil:


Stáhnout ppt "Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s."

Podobné prezentace


Reklamy Google