Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v evropském e-learningu (2014-1-DE02-KA200-001631) Výcvik učitelů – Modul 2: Důležitost zvukových podnětů na přednáškách.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v evropském e-learningu (2014-1-DE02-KA200-001631) Výcvik učitelů – Modul 2: Důležitost zvukových podnětů na přednáškách."— Transkript prezentace:

1 SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v evropském e-learningu ( DE02-KA ) Výcvik učitelů – Modul 2: Důležitost zvukových podnětů na přednáškách a ve třídách SEEL Teacher Training

2 2

3 3 Zvuky

4 Jaké zvuky mohou být ve vzdělávacím kurzu? 4 Obecný zvukový záznam Signály Řeč a komunikace CD-prezentace Hudba

5 5 Specifické zvukové signály Vyprávění ze záznamu Digitální audio záznamy z Internetu Tlak Filtry

6 6 Síla, výkon Intenzita, ostrost Decibely Vlna

7 7 Ryzí formy zvukového vlnění Zdroj: Hartmann, W. M. (2005): Signals, Sound, and Sensation. Springer Science & Business Media 2005

8 8 Přístup podle Nicole Legault

9 Tři typy audia používané v e-learningu: Vyprávění a jeho čtyři poddruhy – Rozvinutí (promítaný text shrnuje audio) – Parafrázování (audio shrnuje promítaný text) – Doslovnost (čtení konkrétních promítaných slov) – Popisnost (audio popisuje zobrazení promítaného) Hudba Zvukové efekty 9 Obecné přiblížení – část I Zvukové signály podle Nicole Legault See Legault, N. (2012): Audio and Narration in e-Learning: Pros and Cons. On the internet: https://flirtingwelearning.wordpress.com/2012/12/03/audio-and-narration-in-e-learning-pros-and-cons/

10 10 Obecné přiblížení – část II Zvuk využívající klady a zápory podle Nicole Legault See Legault, N. (2012): Audio and Narration in e-Learning: Pros and Cons. On the internet: https://flirtingwelearning.wordpress.com/2012/12/03/audio-and-narration-in-e-learning-pros-and-cons/ KLADYZÁPORY Audio dobré kvality by mohlo dělat dojem na auditivní žáky (ačkoli je mnoho diskuzí, zda učební styly ještě existují …) Zvuk by měl pomoci podpořit určité body a pomoci některým žákům zapamatovat si více informací Audio může přidat osobitost a více osobního kontaktu s e-learningem Přidání audio záznamů (které ještě před komprimováním mohou být docela rozsáhlé) zvýší vlnový rozsah, nahrávací čas, atd. Špatná kvalita audia bude víc rozptylující a škodlivá než prospěšná Psaní a procvičování rukopisu a zaznamenávání zvuku jsou časem usilovných úkolů

11 11 Obecné přiblížení – část III Zvuk využívající klady a zápory podle Nicole Legault See Legault, N. (2012): Audio and Narration in e-Learning: Pros and Cons. On the internet: https://flirtingwelearning.wordpress.com/2012/12/03/audio-and-narration-in-e-learning-pros-and-cons/ KLADYZÁPORY Audio dobré kvality by mohlo dělat dojem na auditivní žáky (sníží čtenářské zatížení, méně promítaného textu, když je audio záznam nebo vyprávění Měl by přidat autentičnost promítaným postavám Vyváženost audia s promítaným textem a zobrazením může být také intenzivní námaha – a jestliže audio/promítání nejsou sladěné, bude to rušivé pro žáky Jestliže přednáška potřebuje být často aktualizovaná (jednou za rok, či častěji), potom může být obtížné a časově náročné nahrát a aktualizovat audio záznam. Jestliže bude vaše přednáška překládána, může být náročné psát scénáře a vykládat vaši přednášku v mnoha jazycích

12 12 Obecné přiblížení – část IV Zvuk využívající klady a zápory podle Nicole Legault See Legault, N. (2012): Audio and Narration in e-Learning: Pros and Cons. On the internet: https://flirtingwelearning.wordpress.com/2012/12/03/audio-and-narration-in-e-learning-pros-and-cons/ KLADYZÁPORY Jestliže je vaše přednáška dostupná v různých zemích, neznámé přízvuky (akcenty) a kulturní odkazy mohou vést k záměně Vlastnictví přesně stejného audia a promítaného textu může být nadbytečné a nudné Některý výzkum naznačuje, že žáci nemají rádi doslovné komentování, protože rychlí čtenáři často přečtou celý text předtím, než vypravěč dokončí vypravování

13 13 Technický přístup Cebeci / Tekdal

14 14 Rozprava o digitálních audio záznamech ve vzdělávání Přístup Cebeci & Tekdal Zdroj: Cebeci, Z. / Tekdal, M. (2006): Using Podcasts as Audio Learning Objects. Interdisciplinary Journal of Knowledge and Learning Objects. Vol

15 Kontakt Prof. Dr. Marc Beutner Tel:+49 (0) / Fax:+49 (0) / Universita Paderborn Pedagogické oddělení Fakulta ekonomiky a obchodu Warburger Str Paderborn 15


Stáhnout ppt "SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v evropském e-learningu (2014-1-DE02-KA200-001631) Výcvik učitelů – Modul 2: Důležitost zvukových podnětů na přednáškách."

Podobné prezentace


Reklamy Google