Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot."— Transkript prezentace:

1 Tvorba značky

2 Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot

3 Značka může být: Jméno Název Termín Zkratka Znak, logo Design Grafický symbol Kombinace všeho předchozího

4 Značka identifikuje Výrobek Službu Výrobce Prodejce

5 Úrovně značky Trhu neznámé V obecném povědomí Dobrá znalost Vysoká přijatelnost / preference Loajalita

6 Značka vyjadřuje Užitek, přínos Systém hodnot výrobce Kulturní hodnoty často podle země původu Osobnost Uživatele

7 Posuzování značky Podle věrnosti značce Podle vyhledávání zákazníky Podle rozpoznávání na trhu

8 Úrovně značky Testy  Známosti  Přijatelnosti  Preferencí  Věrnosti značce

9 Historie Podepsaná díla Cechovní značky Punc (zlato, stříbro) Název plus jméno

10 Dnešní formy Značka výrobce Značka distributora Značka licenční Multiznačky Neznačkové

11 Jak koncipovat značku - strategie Individuální značková jména Všeobecné rodinné jméno Samostatná rodinná jména Kombinace obchodního jména společnosti s individuálními značkovými jmény Připojení jména firmy k obecně známému výrobku Tvorba konkrétní značky

12 Značka může vyjadřovat Záměr Činnost Vlastnost Funkci Užitečnost Barva Kvalita Životní styl Vymyšlené jméno Zkratka

13 Jméno značky Zapamatovatelné Dobře vyslovitelné Rozpoznatelné, krátké, zřetelné Respektovat mateřštinu i mezinárodní prostředí

14 Testování značky Asociační test Test učení Test zapamatovatelnosti Preferenční test

15 Strategie používání značek Rozpínání v rámci výrobkové řady Rozšíření značky Přenesení značky Nové značky Spojení značek Značka komponentu Strategie multibrand, multiznačková

16 Pravidla pro správné fungování značky: Pravidlo specializace Pravidlo publicity Pravidlo reklamy Pravidlo slova Pravidlo kvality Pravidlo kategorie Pravidlo jména Pravidlo bratrství Pravidlo firmy Pravidlo subbrandů, podznaček Pravidlo barev Pravidlo hranice

17 Speciální značky Značky kvality Ekologické značky Punc © ® ™

18 Obal

19 Obal Packaging Primární Sekundární Přepravní

20 Obal jako nástroj Samoobslužný prodej Pohodlí spotřebitele Image firmy, značky Možnost pro inovace

21 Koncepce balení Velikost Tvar Materiál Barva Text Symboly

22 Testování obalu Technické testy Vizuální testy Maloobchodní testy Spotřebitelské testy

23 Značení výrobků součást obalu Grafický návrh Jméno značky Množství informací Zákony

24 Funkce značení Identifikuje výrobek, výrobce Třída výrobku Popis výrobku Propagace Datum Složení Varování

25 Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_7_Znacka Nebo stránky učitelůwww.sks.cz © Radka Johnová, 2010


Stáhnout ppt "Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot."

Podobné prezentace


Reklamy Google