Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 Aktuální projekty Czech ICT Alliance a trendy v oblasti exportu ICT služeb Michal Zálešák Výkonný ředitel Czech ICT Alliance.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " Aktuální projekty Czech ICT Alliance a trendy v oblasti exportu ICT služeb Michal Zálešák Výkonný ředitel Czech ICT Alliance."— Transkript prezentace:

1  Aktuální projekty Czech ICT Alliance a trendy v oblasti exportu ICT služeb Michal Zálešák Výkonný ředitel Czech ICT Alliance

2 Podmínky vzniku Aliance 2004 – CzechTrade vybírá 7 progresivních oborů českého exportu a zakládá oficiální vývozní aliance – Czech ICT Alliance jedna z nich Cílem je zviditelnit a propagovat české ICT firmy zahraničním zákazníkům a podstatně vylepšit pozici ČR ve světě v oblasti exportu ICT služeb podle výše obratu na jednoho obyvatele Září 2005 – formalizace sdružení Mnoho příkladů úspěšné spolupráce (kontraktační semináře, přednášková činnost, marketingový katalog, zahraniční spolupráce): UK, Rakousko, Belgie, Holandsko, Švédsko, USA

3 Faktické fungování Aliance Organizační struktura  Představenstvo  Dozorčí rada Externí zdroje financování Partnerství – program Aliance

4 Exportní IT strategie – PROČ? The Economist Intelligence Unit, CEO Briefing, 2005: ČR je nejatraktivnější destinací pro outsourcing v Evropě a třetí nejatraktivnější na světě (1. Indie) Potenciál České republiky vychází z:  kombinace relativně levné pracovní síly  atraktivního regulačního prostředí  a těsné blízkosti západní Evropy, se kterou sdílí těsné kulturní a historické vztahy. Místní poměrně vzdělaná pracovní síla zvyšuje atraktivitu země jako off-shoringové lokality nad své regionální konkurenty jako je Polsko nebo Slovensko.

5 Kriérium ČRIndie Blízkost9,464,37 Politická stabilita8,407,20 Makroekonomická stabilita8,40 Stav regulace8,006,00 Zdanění6,006,50 Náklady práce8,509,69 Schopnosti, počet pracovníků5,627,78 Pracovní vztahy6,007,33 Infrastruktura6,204,60

6 Exportní IT strategie – PROČ? A.T.Kearney Offshore Location Attractiveness Index 2004 Overall Rankings (1) India China Malaysia Czech Republic Singapore Faktory: Dovednost a dostupnost pracovní síly Obchodní prostředí Finanční struktura Zdroj: Making Offshore decisions, A.T. Kearney, 2004, www.atkearney.com 1 2 3 4 5 (1) 25 Countries Ranked – Bottom 5 were Russia/Spain/Ireland/Israel/Turkey

7 ALE…

8 Pokles ČR v žebříčcích A.T. Kearney 2006 a ostatní – pokles České republiky v celé řadě statistik Důvod  VYŠŠÍ NÁKLADY  NIŽŠÍ VNÍMANÁ STABILITA

9 Výzva Důraz v mezinárodní propagaci již dávno neklást pouze na cenu Získat povědomí buyers o existenci ČR – mezinárodní marketing a DM Pravidelná přítomnost na významných veletrzích (CeBIT) Mezinárodní match-making semináře Dotace, ale i komerční zakázky

10 Dotace + komerce 11/2006 – komerční zakázka pro Jihomoravský kraj (mise – Londýn) 2007 – dotace ambasády New York 3/2008 – dotace CeBIT (výjimečný rok z pohledu firem, veletrhu) 3/2008 - OPPA, OPPK Investiční pobídky – státní rozpočet  IDS Scheer, Cleverlance

11 Dotace CInvestu ICT a strategické služby ICT v podnicích Marketing Inovace/Potenciál Školící střediska Spolupráce CICT jako zdroj informací, aktualit, pomáhá zprostředkovávat kontakty

12 Úskalí dotací Cash-flow Time-management Zpětné plnění podmínek

13 Přítomnost na veletrzích CICTA ve spolupráci s firmami vytipuje prioritní veletrhy Analýza možností získat financování Je třeba plánovat dopředu (plocha)!!! Kromě stánku i doprovodná propagace a marketing Příklad: jak podporují v Rumunsku

14 Match-makingové semináře Sdružit více firem – větší zájem ze zahraničí Ochota CTrade/ambasád (schopnosti a ochota se různí) Obecná část – o vhodnosti ČR Propagace partnerů Match-makingová setkání dopředu plánováná (1-1)

15 Příklady úspěchu CN Resources International Ceny: The best outsourcing solution of the Year 04/2005 (Business Britain Journal), Fast50 od Deloitte v r. 2003,4,5 Zahraniční zákazníci (80% obratu): DF Group (UK), Manpower (B), Lufthansa Technik (D), Commerzbank (D) LANGMaster International Prodej více než 2 milionů ks CD v zahraničí – zejména učení se jazykům formou elearningu od r. 1996 příklady cen ze zahraničních veletrhů: The Best of Comdex (USA) – Nominee, World Summit Award 2003 (Finsko) - nejlepší e-learning,EUROPRIX Quality Seal (Rakousko) Iguassu Software Systems 40 člověkoroků zkušeností s ESA Eumetsatem vývoj nástrojů na upřesnění satelitní navigace, a operace středoevropské stanice na monitorování přesnosti dat EGNOS, účast na projektu Galileo

16 DALŠÍ VÝZVY

17 Nevyužitý potenciál Podíl vývozu služeb na celkovém vývozu ČR, 2003: 12,8 %, což je výrazně méně, než v zemích EU (podíl 20,6 % v EU – 25, USA – 48% v roce 2004). Hodnota exportu služeb na jednoho obyvatele: 760 USD - Hluboko pod úrovní srovnatelných zemí EU. Podíl ČR (0,7 % na světovém exportu zboží a 0,46 % na světovém exportu služeb) je menší než podíl srovnatelných zemí. (Rakousko 1,29 % a 2,25 %, Dánsko 0,83 % a 1,78 %, Belgie 3,39 % a 2,36 %).

18 Brand – co komunikovat Key Message: České firmy nabízí špičkově vzdělané a zkušené IT pracovníky se znalostí cizích jazyků. Česká republice zase kvalitní infrastrukturu, stabilní regulační a právní prostředí. Díky členství v EU a své pozici v srdci Evropy je pro své partnery velice blízkým partnerem. Jasné vymezení se proti tradičními outsourcingovým destinacím a středoevropským konkurentům (Spolupráce s mezinárodními experty na offshoring – Paul Tija: autor knihy Offshoring Information Technology) Pravidelné zahraniční srovnání s konkurencí Vlastní průzkum v ČR (české ICT firmy, velké podniky + kancelářemi CT v zahraničí: vnímání sama sebe a vlastních přidaných hodnot)

19 Brand: Jak komunikovat Pracovníci zahraničních kanceláří CzechTrade a českých ambasád mohou být nejlepšími emisary českého ICT v zahraničí Nově připravovaný portál o českém ICT zaměřený na zahraniční partnery (+ newsletter) + správa české sekce webu na ITBeurope Aktivní přednášková činnost Aktivní komunikace s médii (interní brand + externí brand v zahraničí) Pravidelný dialog s mezinárodními konzultačními firmami o českém ICT (příklad realizované spolupráce: KPMG) Spolupráce s mezinárodními advokátními kancelářemi (příklad spolupráce – Baker&McKenzie)

20 Služby pro zahraniční partnery Poskytovány ve spolupráci se sítí více než 30 kanceláři CT po celém světě Informační servis – dotaz na české ICT Pomoc s hledáním vhodného dodavatele v ČR Příprava obchodních misí pro match-making v České republice Individuální příprava obchodních cest a setkání s českými IT firmami Pomoc pro zahraniční investory – zájemce o akvizice Doporučení ostatních partnerů pro zajištění služeb

21 Služby pro české IT firmy Aktuální přehledy IT poptávek z veřejných zakázek v zemích Evropské unie Aktuální přehledy dotací a fondů EU Pořádání zahraničních obchodních misí + konference Praktické semináře v ČR o exportu + networking Zdroj poptávek zahraničních partnerů Analýzy vybraných zahraničních trhů (konkurence + potenciální zákazníci, požadavky na daném trhu) Tištěný katalog, WWW Aliance, přehledy ICT trhu v ČR, konference, tiskové zprávy na webu) Členství – pro všechny firemní zájemce o podporu vlastního ICT exportu nebo budování dobrého jména českého ICT v zahraničí

22

23 Kontakt Michal Zálešák Výkonný ředitel Aliance info@czechict.cz www.czechict.cz T: +420 608 112 333


Stáhnout ppt " Aktuální projekty Czech ICT Alliance a trendy v oblasti exportu ICT služeb Michal Zálešák Výkonný ředitel Czech ICT Alliance."

Podobné prezentace


Reklamy Google