Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Trendy na trhu Volné radikály Oxidační stres Antioxidanty Doplněk stravy.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Trendy na trhu Volné radikály Oxidační stres Antioxidanty Doplněk stravy."— Transkript prezentace:

1 Trendy na trhu Volné radikály Oxidační stres Antioxidanty Doplněk stravy

2 Bohužel ne vždy se jim dá vyhnout. Některé vnější faktory mohou mít negativní dopad na naše zdraví … Jako znečištění vzduchu a vody, pasivní vdechování cigaretového kouře,…

3 Příklad: *http://www.eea.europa.eu/media/newsreleases/air-pollution-still-causing-harm Okolo 90 %* obyvatel Evropské unie (EU) je vystavováno škodlivým látkám znečišťujícím ovzduší vypouštěné z továren, dopravních prostředků … na úrovních považovaných Světovou zdravotnickou organizací (WHO) za zdraví škodlivé

4 Souvislost mezi vystavováním se vlivům volných radikálů a oxidačním stresem

5 Jak se projevuje? Oxidační stres

6 2. Zařízení Generované naším tělem v průběhu specifických metabolických reakcí Generované faktory našeho prostředí I v našem těle můžeme najít volné radikály Volné radikály jsou molekuly, jež se po ztrátě elektronu stanou nestabilními. Ve snaze tuto stabilitu znovu získat se tyto volné radikály dostávají do reakce s jinými sloučeninami, kterým berou jejich elektrony. Molekula, které byl odebrán elektron, se výsledkem toho stává nestabilní a začne se chovat jako volný radikál, čímž je zahájena řetězová reakce.

7 Tato řetězová reakce je známá jako oxidační stres - oxidace tkání - způsobující stres důležitým molekulám, jako jsou DNA, bílkoviny a lipidy. STRES ZPŮSOBENÝ VOLNÝMI RADIKÁLY V BUŇCE OXIDAČNÍ STRES VYVOLANÝ VOLNÝM RADIKÁLY

8 Existují látky, jimž se říká antioxidanty. Pomocí těchto látek je naše tělo schopné neutralizovat volné radikály a tím přerušit řetězovou reakci. Antioxidanty, jako jsou např. vitamíny C a E, vzájemně působí na kaskádu volných radikálů a podílejí se tak na ochraně buněk před oxidačním stresem. ANTIOXIDAČNÍ OCHRANA ANTIOXIDANTY ODSTRAŇUJÍ VOLNÉ RADIKÁLY

9 Význam obsahu antioxidantů v nutričním základě

10 Trh s antioxidanty V nejbližších letech se globálně očekává jeho rychlý nárůst Rostoucí spotřebitelské uvědomění o přínosech antioxidant pro náš organismus Poptávka po antioxidantech zůstala silná po celou dobu trvání ekonomické krize

11 Antioxidanty lze najít v ovoci i zelenině

12 Ovoce a zelenina... Vitamíny, minerály, fytoživiny, karotenoidy, vláknina,… Svým obsahem jsou nízké na kalorie Ideální zdravá svačina

13 Všechno to začíná vyváženou stravou: Zdravá strava pomáhá zajistit, že jsou splněna všechna doporučení ohledně výživy. Věděli jste? Referenční příjem (RI)* je ideální denní přísun živin považovaný za dostačující pro zajištění potřeb u 97,5% zdravých jedinců nezávisle na věku a pohlaví. * European Commission – Health and Consumer Protection

14 Zdravá strava je založena na vyváženém přísunu makroživin a mikroživin Sacharidy, bílkoviny, lipidy a voda Vitamíny a minerály

15 Proč jsou mikroživiny tak důležité? „Mikro“ nebo-li malé, představují živiny, jež potřebujeme v malém množství. Vitamíny, jako jsou vitamín B1, B2, B3, B5, B6, B8 a B12, přispívají k normálnímu energetickému metabolismu. Minerály jako hořčík, zinek a vápník přispívají k udržení normálního stavu kostí.

16 Proč jsou makroživiny tak důležit é ? „Makro“ nebo-li velké, představují živiny, jež potřebujeme ve velkém množství. Tuky, sacharidy, bílkoviny -> dodávájí tělu energii a kalorie.

17 Teorie versus realita

18 Zpráva zpracovaná na žádost Světové zdravotnické organizace (WHO) odkazuje na důležitost adekvátního příjmu ovoce a zeleniny pro naše zdraví *. *http://www.who.int/dietphysicalactivity/fruit/en/index2.html vs WHO doporučuje konzumovat ≥400 gramů ovoce či zeleniny za den. To se rovná 4 až 5 kusům ovoce či zeleniny za den TEORIEREALITA Čím náročnější životní styl vedeme, tím méně ovoce a zeleniny denně konzumujeme.

19 Průměrný příjem ovoce a zeleniny v evropských zemích (gramů/den) ≥400 g/den <400 g/den

20 4 až 5 kusů ovoce či zeleniny denně - nebo 400 gramů ovoce či zeleniny za den U více než poloviny zemí EU je konzumace < 400 gramů Doporučená Současná U třetiny všech zemí je konzumace < 300 gramů/den

21 Nepravidelná pracovní doba Náročný životní styl Prospěšné faktory: Dostupnost obchodů a jednoduchost přípravy a vaření Proč? - Nedostatek času a kontroly

22 Proč? - Důvěra Převážná část obyvatel EU považuje své stravování za dobré pro jejich zdraví Většina z nich nevyhovuje požadavkům WHO.

23 Skladování potravin a příprava pokrmů Některé metody vaření způsobují ztrátu vitamínů. Intenzivní zemědělské postupy Může snížit nutriční hodnotu Biologická dostupnost živin Některé faktory lidského těla mohou zabraňovat vstřebávání některých živin. Měnící se požadavky na výživu Kvůli stresu, únavě,... Další důvody, proč?

24 Doplňky stravy nápomáhají zajišťovat zdravý nutriční základ

25 Trh s vitamíny a doplňky stravy 12,40 MILIARD EUR 9.3 MILIARD EUR

26 S přibývajícími roky se více staráme o své zdraví Cílová skupina: DOSPĚLÍ

27 Cílová skupina: ŽENY Konzumují větší množství ovoce a zeleniny než muži Zabývají se zdravím Častěji nakupují a připravují jídlo Mají pozitivní vliv na partnerovu příjmovou frekvenci, množství a výběr konzumovaného ovoce a zeleniny

28 Pozitivní vliv přímých interakcí V otázce ovoce a zeleniny u dospělých se využívá koncepce osobního nutričního poradenství s největším důrazem na příjem ovoce a zeleniny Vytváření podpůrných struktur bude posilovat vynaložené úsilí i v dlouhodobém horizontu

29 Řešení Pharmanex®

30 LifePak ® + Obsahuje dobře známé fytoživiny, vitamíny a minerály. Bohatý na vitamín C Obsahuje biotin, měď a vápník Zaměřuje se na 9 důležitých fyziologických funkcí našeho těla

31 Jvi ® – Joie de Vivre Základní složky nápoje: - 9 běžně konzumovaných druhů evropského ovoce a zeleniny. - 3 druhy exotického, imperiálního ovoce Svou bohatostí na vitamín C přispívá k ochraně buněk před oxidačním stresem

32 DĚKUJEME ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "Trendy na trhu Volné radikály Oxidační stres Antioxidanty Doplněk stravy."

Podobné prezentace


Reklamy Google