Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění."— Transkript prezentace:

1 EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT. Název sady vzdělávacích materiálů: ICT1 – D - Dějiny středověku a raného novověku Autor: Marek Brožek Datum vytvoření: 2.7.2013 Garant (kontrola): Markéta Křížková Ročník: 2.-3. ročník víceletého gymnázia, 2.-3. ročník čtyřletého gymnázia Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Téma: Objevy a dobývání. Počátky nové doby: zámořské objevy a počátky dobývání světa Metodika/anotace: Cílem power-pointové prezentace je opakování zámořských objevů formou kvízu a s pomocí starých vyobrazení světa. Opakují se konkrétní cesty objevitelů a kolonizované území koloniálních mocností. Prací s mapami se žák učí, jak se měnila představa světa a uvědomí se, proč se dnes v některých končinách světa mluví španělsky či portugalsky. Součástí kvízu jsou i otázky zaměřené na Habsburky, neboť právě zámořské objevy vedené španělskou korunou vedly ke zvýšení významu tohoto rodu. Časový rozvrh: 30 a více min. Zdroje: na konci rezentace Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

2

3 OBR. 1

4 OBR. 2

5

6  a) Irové  b) Vikingové  c) Portugalci  d) Polynésané

7  a) 1492  b) 1502  c) 1526

8 a) doplout do neznámých zemí b) do Japonska c) do Indie

9  Vasco da Gama  Amerigo Vespuciplavba kolem světa  Francis Drakeprůzkum americké pevniny  Fernao Magalhaesprvní v Indii po moři  Bartolomeo Diazhledání severní cesty do Indie  Wilhelm Barentsjako první u mysu Dobré naděje  Hernan Cortes„objevení“ Ameriky  Kryštof Kolumbusdobytí říše Aztéků  Kteří dva mořeplavci z uvedených byli Italové?  Kteří mořeplavci z uvedených byli Portugalci?

10 OBR. 3

11 OBR. 4 …………………………...................................…………………………… ……………………………

12  a) z Rakouska  b) Švýcarska  c) Francie  d) Německa

13  a) Čechy  b) Rakouské země  c) Uhry  d) Španělsko

14  a) Rakouskou a německou  b) rakouskou a italskou  c) rakouskou a španělskou

15  a) České království  b) Uherské království  c) americké kolonie  d) indické kolonie  e) Španělské království  f) italská území  g) Nizozemí

16  a) evangelíkům  b) Francouzům  c) Angličanům  d) Holanďanům  e) Osmanům  f) Rusům  g) Španělům

17  a) Habsburkové byli oporou katolické církve  b) Habsburkové prohráli boj proti Holanďanům  c) Habsburkové vyhráli boj proti Angličanům  d) Zámořské objevy znamenaly snížení moci Habsburků

18  Nový svět hřebíček vanilka kakao brambory  Asie pepř kukuřice rajčata muškátový oříšek hedvábí porcelán

19 1. Mapa zachycuje Evropu, Asii a Afriku – tzv. Starý svět. Neodpovídá poměr velikostí ostrovů, moří – např. ostrov Cejlon je velký, Kaspické moře má jiný tvar, tvar Indického poloostrova neodpovídá. 2. Zatímco zobrazení Starého světa je poměrně přesné, zobrazení Severní Ameriky nikoli. Chybí Austrálie – byla objevena v polovině 17. století. 3. Odborná literatura mluví o všech možnostech. Bez diskuze jsou doloženi Vikingové. 4. a) 1492 5. c) do Indie 6. Vasco da Gamaprvní v Indii po moři Fernao Magalhaes + Francis Drakeplavba kolem světa Amerigo Vespuciprůzkum americké pevniny Bartolomeo Diazjako první u mysu Dobré naděje Wilhelm Barentshledání severní cesty do Indie Hernan Cortesdobytí říše Aztéků Kryštof Kolumbus„objevení“ Ameriky Kteří dva mořeplavci z uvedených byli Italové? Vespuci, Kolumbus Kteří mořeplavci z uvedených byli Portugalci? Magalhaes, da Gama, Diaz

20 7. zelená barva – španělské kolonie, oranžová barva – portugalské kolonie 8. 9. b) Švýcarsko 10. b) Rakouské země 11.c) rakouskou a španělskou 12.d) indické kolonie 13. a – ano, b – ano, c – ano, d – ano, e – ano, f – ne, e – ne 14. a – pravda, b, c, d – nepravda 15. Nový svět – brambory, vanilka, rajčata, kakao, kukuřice Starý svět – muškátový oříšek, hedvábí, pepř, hřebíček, porcelán Angličané Číňané Francouzi Holanďané Osmané Portugalci Rusové Španělé

21 OBR. Č. 1: http://www.historieweb.cz/svet-podle-predstav-starovekuhttp://www.historieweb.cz/svet-podle-predstav-staroveku OBR. Č. 2: http://www.allposters.cz/-sp/Mapa-svehta-Plakaty_i8754956_.htmhttp://www.allposters.cz/-sp/Mapa-svehta-Plakaty_i8754956_.htm OBR. Č. 3: http://www.ucenischalupou2.chytrak.cz/filozofie/30.htmhttp://www.ucenischalupou2.chytrak.cz/filozofie/30.htm OBR. Č. 4: http://debitage.net/humangeography/colonialism.htmlhttp://debitage.net/humangeography/colonialism.html


Stáhnout ppt "EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění."

Podobné prezentace


Reklamy Google