Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nové příležitosti pro české firmy na Ukrajině 15. května 2008 - Praha Ing. Aleš Synek - CzechTrade Ukrajina - Kyjev.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nové příležitosti pro české firmy na Ukrajině 15. května 2008 - Praha Ing. Aleš Synek - CzechTrade Ukrajina - Kyjev."— Transkript prezentace:

1 Nové příležitosti pro české firmy na Ukrajině 15. května Praha Ing. Aleš Synek - CzechTrade Ukrajina - Kyjev

2 2 2 Vize a poslání agentury Vládní proexportní organizace Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky Česká agentura na podporu obchodu působí na českém trhu od roku 1997, kancelář CzechTrade Ukrajina – Kyjev od 12/2000 VIZE Být první volbou českých firem při jejich pronikání a rozvoji na mezinárodních trzích POSLÁNÍ Profesionálními službami přispívat k růstu exportu našich klientů

3 3 3 Zahraniční kanceláře Belgie (Brusel) Bulharsko (Sofia) Brazílie (Sao Paulo) Čína (Chengdu, Šanghaj) Dánsko (Kodaň) Egypt (Káhira) Francie (Paříž) Chorvatsko (Záhřeb) Indie (Bombaj) Irsko (Dublin) Itálie (Milán) Kanada (Toronto) Pobaltí (Vilnius) Mexiko (Mexico City) Německo (Kolín n. R.) Nizozemsko (Rotterdam) Polsko (Varšava) Rakousko (Vídeň) Rumunsko (Bukurešť) Rusko (Jekatěrinburk, Moskva, Peterohrad) SAE (Dubaj) Srbsko (Bělehrad) Španělsko (Madrid) Švédsko (Stockholm) Turecko (Istanbul) Ukrajina (Kyjev) USA (Chicago) Velká Británie (Londýn) Vietnam (Ho Či Minovo město)

4 4 4 Ukrajina – základní informace o teritoriu Rozloha: 603,7 tis. km 2 Počet obyvatel: cca 47,1 mil. Státní/úřední jazyk: Ukrajinština/+ruština Hlavní město: Kyjev (2,6 milionu obyvatel) Další velká města: Charkov (1,47 mil.), Dněpropetrovsk (1,1 mil.), Doněck (1,1 mil.), Oděsa (1,1 mil.), Lvov (cca 1 mil.)

5 5 5 Ukrajina – základní informace o teritoriu

6 6 6 Ekonomická charakteristika země (k 1.9.) HDP, růst %5,29,411,72,67,17,5 HDP/ob. (€)932,9906,81088,61584,11938,61622,8 Inflace, růst %-0,68,212,310,311,68,0 Nezaměstnanost (%)3,83,63,53,12,72,2  Základní makroekonomické ukazatele Zdroj: Teritoriální informace ZÚ Kyjev

7 7 7 Ekonomická charakteristika země  Podíl odvětví na tvorbě HDP  (v %) ( k 1.9.) Průmysl25,7927,1625,4926,20 Stavebnictví4,193,74,384,44 Zemědělství10,799,187,567,22 Služby32,1331,2932,3834,1 Zdroj: Teritoriální informace ZÚ Kyjev

8 8 8 Ekonomická charakteristika země Dynamika obchodní výměny (česká statistika, mil. $) (k 1.9.) Vývoz z ČR212,0261,7463,4702,31018,8631,6 Dovoz289,9348,2565,7681,3647,8409,1 Obrat501,9609,91 029,11381,01666,71040,7 Bilance-77,9-86,5- 102,318,0371,0222,5 Zdroj: Teritoriální informace ZÚ Kyjev

9 9 9 Specifika obchodování na Ukrajině - hlavní rysy ukrajinského trhu; - tržní prostředí a obchodní zvyklosti; - odlišnosti obchodního styku; - exportní a obchodní příležitosti, nejzajímavější obchodní skupiny a komodity; - nejčastější problémy českých firem na ukrajinském trhu; - vnímání ČR na Ukrajině

10 10 Služby pro české firmy - cla, technické překážky, výstavy,…. - obchodní kontakty (CT Praha, CT Ukrajina) - ověření zájmu u potencionálních obchodních partnerů - doprovod firem při jednáních, prezentace - průzkum trhu - výstavy (OFÚ ČR, výstavy CT, prezentace Aliancí) - individuální zadání firmy -partnerské subjekty na Ukrajině (0EÚ, ČC, CzechTourism, právní, účetní aj. firmy)

11 11 Příklad požadavku materiálů firmy – pro realizaci služby  číslo celního sazebníku  cílový, typický zákazník  akviziční dopis – Rj  katalogy – 25 – 30 ks v Rj (preferuje se tištěná forma)  orientační ceník ($ či €)  spojení na kontaktní osobu/připravenost příjezdu do teritoria  certifikáty ISO – nutnost zajištění shody podle ukr. certifikátů

12 12 Služby pro zahraniční klienty YCS Pomoc při nalezení nového nebo alternativního dodavatele výrobku nebo služeb, o které má zahraniční firma zájem Obchodní schůzky Návazná služba – organizace jednání s českými firmami Další služby Zahraniční zástupci, zahraniční nabídky

13 13 Zóny volného obchodu Od roku 1996 – vytvořeno 21 bezcelních a zvláštních ekonomických zón Každá zóna fungovala na základě zvláštního zákona Od roku 2005 byly některé úlevy zrušeny, v současné době se jedná opět o obnově některých úlev v těchto zónách

14 14

15 15 Základní informační zdroje I Hlavní ukrajinské vyhledavače Celní sazebník Ukrajiny Certifikační úřad Cesta na UA

16 16 Základní informační zdroje II Největší pořadatelé výstav : Kyjevskij Meždunarodnyj Kontraktovyj Jarmarok International Exhibition Centre – ACCO International – Primus Ukrajina – EURO Index – Premier Expo – Auto Expo – Medvin – MSI Fairs and Exhibitions – ExpoDonbass –

17 17 Základní informační zdroje III Teritoriální informace Ukrajině: CzechTrade + BusinessInfo Ministerstvo zahraničních věcí ČR PriceWaterhouseCoopers

18 18 BusinessInfo.cz oficiální portál pro podnikání a export

19 19 BusinessInfo.cz oficiální portál pro podnikání a export

20 20

21 21 Exportní příležitosti a informace Cíl: zvýšit export a snižovat náklady klientů  on-line databáze (poptávky, tendry, nabídky, novinky, investiční příležitosti a další)  Mapa oborových příležitostí  CzechTrade denně

22 22 Exportní příležitosti a informace - UKRAJINA

23 23 CzechTrade v regionech Síť Regionálních exportních míst vytvořená ve spolupráci s HK ČR

24 24 Czech pub in Kiev

25 Děkuji Vám za pozornost. CzechTrade Dittrichova 21, Praha 2 Zelená linka pro export: Aleš Synek CzechTrade Ukrajina Tel: Fax:


Stáhnout ppt "Nové příležitosti pro české firmy na Ukrajině 15. května 2008 - Praha Ing. Aleš Synek - CzechTrade Ukrajina - Kyjev."

Podobné prezentace


Reklamy Google