Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PPC reklama pro začátečníky Soňa Petruželová, H1.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PPC reklama pro začátečníky Soňa Petruželová, H1.cz."— Transkript prezentace:

1 PPC reklama pro začátečníky Soňa Petruželová, H1.cz

2 Základní fungování PPC systémů

3  Platba za klik - platíte až ve chvíli kdy „někdo“ klikne na reklamu a dostane se na Vaše webové stránky  Princip aukce, na základě které se určuje pozice inzerátu a konečná cena za klik  Zobrazovat reklamu relevantním zákazníkům  Přesně zacílit reklamní sdělení  Plnou kontrolu nad cenami za kliknutí a nad denními rozpočty Pay per click

4 PPC REKLAMA

5 Uživatel zadá vyhledávací dotaz – do vyhledávače Když dojde k shodě mezi vyhledávacím dotazem a klíčovým slovem – reklamní sdělení se zobrazí Inzerát se zobrazí na určité pozici Princip vyhledávací sítě

6 Jak to funguje Klíčové slova: Dobrovolnictví Dobrovolníci Dobrovolnická pomoc

7  Klíčové slovo = základ PPC reklamy, prostřednictvím něho se spouští reklamní sdělení, prostřednictvím něho najdete svého uživatele  Inzerát = reklamní text  Zobrazení = zobrazení inzerátu ve vyhledávací nebo v obsahové síti  Proklik = kliknutí na inzerát  CTR = míra prokliku (click-through-rate)  CPC = cena za kliknutí (cost per click)  CPM = cena za tisíc zobrazení (cost per mille)  Konverze = dosažení definovaného cíle dané webové stránky Základní pojmy

8 Relevance, úspěch PPC reklamy  Relevance v PPC reklamně je přizpůsobení výběru klíčových slov, reklamního textu, cílové stránky, regionálního a jazykového zacílení potencionálnímu zákazníkovi a jeho hledání  Klíčová slova – analyzujte pomocí nástrojů Plánovač klíčových slov od Google (Keyword Planner Tool) Dostupný v účtu na kartě Nástroje a analýza -> Plánovač klíčových slov Google statistiky vyhledávaní http://www.google.com/insights/search/  Text inzerátu ušijte na míru k vybraným klíčovým slovům a myslete na toho, komu text píšete

9 Text inzerátu  Vyzdvihněte konkurenční výhodu  Inzerát by měl obsahovat dané klíčové slovo  Využívejte dynamické titulky  Dodržujte pravidla pro psaní inzerátů 25 znaků titulek Viditelná url adresa 35 znaků první řádek 35 znaků druhý řádek  Nasměrujte uživatele přímo na cílovou webovou stránku  Dodržujte pravidla pro obsah inzerátů

10 Pravidla pro text inzerátu  Text musí být v souladu s platnými pravidly pravopisu  Text inzerátu musí dávat smysl (ne pouhé shluky slov)  Text musí obsahovat diakritiku  Zákaz nadměrného opakování slov (max. 3x v inzerátu)  Není dovolena nadměrná interpunkce, smajlíky, nestandardní znaky (©,, ♥ apod.)  V textu inzerátu může být pouze jeden vykřičník (ne v titulku)  Zákaz neobvyklých zkratek (výp., veř., digit.) Zákaz obecných frází jako „klikněte zde“

11 Pravidla pro zobrazované URL  Zobrazené (viditelné) URL musí odpovídat doméně cílového URL  Zobrazené URL musí obsahovat doménu nejvyšší úrovně (.cz,.com apod.)  Nesmí obsahovat háčky, čárky a mezery  Velká písmena pouze na začátku každého slova (www.PlastovaOknaPraha.cz)

12 Pravidla pro cílové URL  musí být funkční  nesmí být ve výstavbě  musí být v souladu s českými zákony a ústavou ČR  uživatel musí mít možnost vrátit se kliknutím na tlačítko Zpět  nesmí automaticky spouštět stahování souboru nebo instalaci software  nesmí být vytvořena pouze za účelem nalákání uživatele na placené prokliky nebo jinou reklamu  nesmí obsahovat dialery, pop-up, pop-under okna

13 CPC – CENA ZA PROKLIK  Cost Per Click = cena za přivedeného návštěvníka  Platební model pro reklamu ve vyhledávání i pro reklamu v obsahové síti  Max.CPC vs. skutečná CPC  Max.CPC maximální cena, kterou jste ochotni za proklik zaplatit Podílí se na určení pozice inzerátu  Skutečná CPC Reálná cena za proklik Většinou bývá nižší než max.CPC

14 CTR – MÍRA PROKLIKU  Click Through Rate  Udává se v procentech a je základní hodnotou pro vyjádření relevance ppc reklamy  Vyjadřuje poměr mezi prokliky a zobrazením 50 zobrazení -> 5 prokliků-> 5 / 50 * 100 = 10 %CTR  Podílí se na určení pozice inzerátu  Vysoká hodnota CTR znamená Vyšší pozici Nižší reálnou cenu za klik

15 Konverze  Proměna návštěvníka webu na zákazníka  Nejčastěji definovaná konverze je uskutečnění objednávky  Konverze je naplnění cíle webu, cíl si však můžeme definovat různě: Objednávka Registrace Vyplněný formulář Stáhnutí souboru  Aby došlo k správnému měření, musí dojít k úpravě webu Vygenerovaný konverzní kód se vloží na děkovací stránku webu  Konverzní poměr se udává: Kolik procent návštěvníků uskutečnilo cíl webu Poměr mezi konverzemi a prokliky 50 prokliků-> 5 konverzí - 5 / 50 * 100 = 10 %  Hodnota konverze – vyčíslitelný přínos konverze Například hodnota objednávky  Cena konverze – cena prokliků potřebných ke konverzi

16 Pozice reklamy  Pozice reklamy je dána principem aukce  Pozice reklamy při dané ceně není dopředu známá  Pozice reklamy se přepočítává při každém hledání fráze, mění se v čase  Pozice reklamy závisí na hodnotě AdRank = Max. CPC * Skóre kvality  Max. cpc Nejvyšší cena, kterou je inzerent ochotný zaplatit za kliknutí  Skóre kvality Závisí na míře prokliku (CTR), relevanci kws, cílové URL, kvalitě inzerátu, historickému výkonu účtu aj. Jeho hodnota se pohybuje v intervalu 1 - 10

17 Skóre kvality závisí na

18 Jak vytvořit reklamu

19 Struktura účtu

20 Účet  Zastřešuje všechny kampaně  Možnost změny hesla  Umožňuje přidávat přístup uživatelům do účtu (různé úrovně)  Nastavení zasílání zpráv PPC systémů  Možnost definování způsobu platby a dobíjení kreditu  Vhodná struktura účtu může odrážet strukturu webu  Pro propagaci více webů je ideální více účtů

21 Kampaň  Reklamní sestavy by měly fungovat jako již úzce zaměřené, tematické sekce kampaní, kde jsou co nejrelevantnějším způsobem propojena tematicky příbuzná klíčová slova a jim na míru napsaný reklamní inzerát.  Cíle: poskytnout uživateli na jeho otázku (hledaný výraz) co nejlepší odpověď dosáhnout zvýraznění slov v inzerátu přivést návštěvníka na relevantní cílovou stránku

22 Sestava  Zastřešuje klíčová slova a inzeráty dané sestavy  Umožňuje nastavení CPC pro sestavu  Na velikosti nezáleží  Klíčová slova v sestavě by měla úzce souviset a musí odpovídat reklamním textům sestavy a cílové stránce  Nejčastější přístupy: Rychle nakrmit sestavu spoustou klíčových slov a pak „vyvádět“ Od začátku stavět úzce specifické sestavy a slova doplňovat později  Reklamní sestavy by měly fungovat jako již úzce zaměřené, tematické sekce kampaní, kde jsou co nejrelevantnějším způsobem propojena tematicky příbuzná klíčová slova a jim na míru napsaný reklamní inzerát.  Cíle: poskytnout uživateli na jeho otázku (hledaný výraz) co nejlepší odpověď dosáhnout zvýraznění slov v inzerátu přivést návštěvníka na relevantní cílovou stránku

23

24

25

26

27 Shody klíčových slov  [Přesná] –Exact Match Reklama se zobrazí jen pokud uživatel hledá přesně takovou frázi, jakou máme zadanou (levné letenky -> levné letenky)  „Frázová“ –Phrase Match Reklama se zobrazí, když uživatel hledá jakoukoliv frázi, obsahující frázi, kterou máme zadanou v daném pořadí (levné letenky -> levné letenky do Paříže)  Volná –Broad Match Reklama se zobrazí, když uživatel hledá jakoukoliv frázi obsahující slova fráze, kterou máme zadanou v libovolném pořadí Reklama se zobrazuje i na některá synonyma a podobné varianty, které systém zná  -Vylučovací –Negative Broad Match Slova, s jejichž použitím ve frázi se fráze stává nerelevantní Je nutné zamezit, aby se reklama v těchto nerelevantních frázích zobrazovala Např.: reality show, cokoliv zdarma

28 Soňa Petruželová sona.petruzelova@h1.cz


Stáhnout ppt "PPC reklama pro začátečníky Soňa Petruželová, H1.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google