Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Regionální identita Českého ráje Michal SEMIAN Charles University in Prague, Faculty of Science, Department of Social Geography and Regional Development.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Regionální identita Českého ráje Michal SEMIAN Charles University in Prague, Faculty of Science, Department of Social Geography and Regional Development."— Transkript prezentace:

1 Regionální identita Českého ráje Michal SEMIAN Charles University in Prague, Faculty of Science, Department of Social Geography and Regional Development Český ráj to napohled Rovensko pod Troskami, 21. 11. 2013

2 Region jako sociální konstrukce Zdroj: Semian 2012; podle Paasi 1986; Raagmaa 2002Michal SEMIAN 2013

3 Regionální identita Zdroj: podle Paasi 1986Michal SEMIAN 2013

4 Paradies von Böhmen Český ráj Michal SEMIAN 2012Blíže: Zilynskyj 2005

5 Územní tvar Českého ráje Michal SEMIAN 2013

6 Diskurs Českého ráje Michal SEMIAN 2013

7 Mentální mapa Českého ráje Michal SEMIAN 2013

8 Územní tvar Českého ráje Michal SEMIAN 2013

9 Identity v oblasti Českého ráje Michal SEMIAN 2013

10 Symbolický tvar Českého ráje Michal SEMIAN 2013

11 Vnímané symboly Českého ráje Michal SEMIAN 2013 Symboly Všichni respondenti Odkazující na identitu Českého ráje Neodkazující na identitu Českého ráje CelkemVnitřníVnějšíCelkemVnitřníVnějšíCelkemVnitřníVnější Krajina35,9 36,232,650,035,744,432,7 Kulturně-historické30,537,523,437,943,516,724,322,225,0 Ekonomická aktivita18,89,428,16,94,316,728,622,230,8 Přírodní28,923,434,422,423,916,734,322,238,5 Skalní útvary18,834,43,136,243,58,34,311,11,9 Trosky24,240,67,851,754,341,71,45,60,0 Jiné15,610,920,310,313,00,020,05,625,0 Zdroj: N=153, v procentech

12 Michal SEMIAN 2013 Nejvýznamnější symbol - Trosky

13 Symbolický tvar regionu Michal SEMIAN 2013

14 Institucionální tvar Českého ráje Michal SEMIAN 2013

15 Jaká instituce se stará o… Michal SEMIAN 2013Zdroj: N=107 & 51, v procentech …společenský život

16 Jste hrdí na… Michal SEMIAN 2013Zdroj: N=51 & 107, v procentech Odkazující na identitu Českého ráje Neodkazující na identitu Českého ráje

17 Symbolický tvar regionu Michal SEMIAN 2013

18  Redukce regionálního marketingu na mediální kampaň  Region potřebuje silnou značku, která zaujme všechny  Když ukážu nabídku investoři a lidé stoprocentně přijdou  Marketing je potřeba cílít ven z regionu, proč se zabývat místními  Důležitá je také spolupráce různých institucí na různých hierarchických úrovních v území  potřeba dosáhnout konsenzu na společné vizi „zdola“ i „shora“ Chyby regionálního marketingu Michal SEMIAN 2013Zdroj: podle Hospers 2011; Semian, Chromý 2014

19  Upevnění regionální identity  vztah k regionu, udržení si obyvatelstva a investorů  žitý a živý region  zapojení do dění a zájem o region  Propagace „dobrého jména“ regionu  Reprodukce regionální identity a reprodukce symbolů Proč se starat o místní Michal SEMIAN 2013

20 Thank you for your attention… This paper was prepared with the financial support from the Czech Science Foundation, project P404/12/1112: “Formation of spatial identities in areas with intensively changed landscape: The case of North-Western Bohemia” & the Charles University in Prague Foundation 632913: “Geosocial regionalization: general questions, methodological approaches and their verification“. Michal Semian semian@natur.cuni.cz Michal SEMIAN 2013


Stáhnout ppt "Regionální identita Českého ráje Michal SEMIAN Charles University in Prague, Faculty of Science, Department of Social Geography and Regional Development."

Podobné prezentace


Reklamy Google