Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro."— Transkript prezentace:

1 HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej

2 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Mgr. Marie Kubátová Předmět:Hospodaření domácnosti

3 Obsah Hotovostní platby1 Nákup/Prodej2 Účtenka3 Reklamace4 Záruční doby a lhůty5 Účtenka - ukázka6 Údaje na účtence - obrázek7 Pokladní doklad - ukázka8 Záruční list9 Záruční list - ukázka10

4 Obsah Úkol11 Zápis 112 Zápis 213 Zápis 314

5 provádí se prostřednictvím peněz patří sem: služby (restaurace, cestování, zábava, opravy..) bydlení, ubytování,vzdělání lékař, lázně nákupy zboží, výrobků (potraviny, drogerie, oblečení, atp.) Hotovostní platby 1

6 NÁKUP/PRODEJ – je smluvní vztah( domluva) mezi nakupujícím a prodávajícím. Nákupem se stáváme majiteli zboží, služby atd. nákup se řídí předem právně určenými pravidly(zákony) o povinnostech a právech jak nakupujícího tak i prodávajícího. Nákup/Prodej 2

7 ÚČTENKA (PARAGON) – doklad o zakoupení výrobku nebo služby a slouží při případné reklamaci závadného zboží. BEZ ÚČTENKU PRODÁVAJÍCÍ NEPŘIJME ZBOŽÍ K REKLAMACI! Co musí obsahovat účtenka? 1/datum 2/název zboží (služby) 3/počet kusů,množství 4/razítko a podpis prodejce Účtenka 3

8 Základní důvody k reklamaci: Obecně lze použít pravidlo, že pokud je závada způsobena chybou výrobce, přepravovatele nebo prodejce má kupující nárok uplatnit právo na reklamaci. V případě, že závada vznikla nesprávným používáním,nebo neopatrností kupujícího nevzniká právo na reklamaci a prodávající není povinen reklamací vyhovět. Reklamace 4

9 Lhůta pro opravu nebo navrácení peněz - je 30dnů od data podání reklamace. O reklamaci je prodávající povinen vydat kupujícímu doklad s datumem a popisem závady a razítkem. Záruční doba: - Potraviny zakoupené u prodejního pultu do druhého dne - Potraviny v pevném obalu do data spotřeby uvedeném na obalu - Další výrobky obvykle 2 roky. Pokud se objeví závada v této lhůtě je kupující povinen reklamovat zboží ihned po jejím vzniku. Záruční doby a lhůty 5

10 ÚČTENKA - ukázka 6

11 Údaje na účtence - obrázek 7

12 POKLADNÍ DOKLAD - ukázka 8

13 Písemnou formou poskytnutá záruka na bezchybnost výrobku (práce) a na jeho užívání po dobu záruční lhůty. Na záruční list musí prodejce dát své razítko a datum prodeje. Od té chvíle běží zákonná záruční lhůta. Bez razítka není záruční list platný a pozdější reklamace nemusí být uznána! Záruční list 9

14 Záruční list - ukázka 10

15 Úkol 11 Doplň na účtence potřebné údaje: razítko firmy množství název zboží cena za 1 kus celková cena datum

16 Zápis 1 Hotovostní platby provádí se prostřednictvím peněz patří sem: služby (restaurace, cestování, zábava, opravy..) bydlení, ubytování,vzdělání lékař, lázně nákupy zboží, výrobků (potraviny, drogerie, oblečení, atp.) NÁKUP/PRODEJ – je smluvní vztah( domluva) mezi nakupujícím a prodávajícím. Nákupem se stáváme majiteli zboží, služby atd.Nákup se řídí předem právně určenými pravidly(zákony). ÚČTENKA (PARAGON) – doklad o zakoupení výrobku nebo služby a slouží při případné reklamaci závadného zboží. BEZ ÚČTENKU PRODÁVAJÍCÍ NEPŘIJME ZBOŽÍ K REKLAMACI! Co musí obsahovat účtenka? 1/datum 2/název zboží (služby) 3/počet kusů,množství 4/razítko a podpis prodejce 12

17 Reklamace Základní důvody k reklamaci: Obecně lze použít pravidlo, že pokud je závada způsobena chybou výrobce, přepravovatele nebo prodejce má kupující nárok uplatnit právo na reklamaci. V případě, že závada vznikla nesprávným používáním, nebo neopatrností kupujícího nevzniká právo na reklamaci a prodávající není povinen reklamací vyhovět. Záruční doby a lhůty Lhůta pro opravu nebo navrácení peněz - je 30dnů od data podání reklamace. O reklamaci je prodávající povinen vydat kupujícímu doklad s datumem a popisem závady a razítkem. Záruční doba: - Potraviny zakoupené u prodejního pultu do druhého dne - Potraviny v pevném obalu do data spotřeby uvedeném na obalu - Další výrobky obvykle 2 roky. Pokud se objeví závada v této lhůtě je kupující povinen reklamovat zboží ihned po jejím vzniku. Zápis 2 13

18 Záruční list Lhůta pro opravu nebo navrácení peněz - je 30dnů od data podání reklamace. O reklamaci je prodávající povinen vydat kupujícímu doklad s datumem a popisem závady a razítkem. Záruční doba: - Potraviny zakoupené u prodejního pultu do druhého dne - Potraviny v pevném obalu do data spotřeby uvedeném na obalu - Další výrobky obvykle 2 roky. Pokud se objeví závada v této lhůtě je kupující povinen reklamovat zboží ihned po jejím vzniku. Zápis 3 14

19 Použité zdroje


Stáhnout ppt "HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro."

Podobné prezentace


Reklamy Google