Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PRAXE PRO ŽIVOT PRAXE PRO ŽIVOT CZ.1.07/1.1.00/54.0031 Zahájení projektu: 1. 9. 2014 Ukončení projektu: 31. 7.2015.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PRAXE PRO ŽIVOT PRAXE PRO ŽIVOT CZ.1.07/1.1.00/54.0031 Zahájení projektu: 1. 9. 2014 Ukončení projektu: 31. 7.2015."— Transkript prezentace:

1 PRAXE PRO ŽIVOT PRAXE PRO ŽIVOT CZ.1.07/1.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu:

2 Projekt - Praxe pro život REALIZAČNÍ TÝM Název pozice Titul, jméno, příjmení koordinátorka projektu Mgr. Danuše Nováčková realizátorka projektu Mgr. Adriana Tošková

3 Obsah Představení týmu a jejich funkce Podnikatelský plán Představení produktu (produkt, cena produktu) Realizace prodeje (místo prodeje, průběh prodeje) Vyhodnocení ekonomické činnosti

4 Představení týmu a jejich funkce Náš tým se skládá z 12 členů. 2 kuchaři, 1 cukrář, 6 prodávajících, 1 skladní, 2 účetní, kteří budou mít na starosti propagaci podniku. Kuchaři: Michaela Uzlová, Štefan Štuller - plánují a zajistí výrobu studených a teplých výrobků. Cukrář: Jana Hasalíková - plánuje a zajistí výrobu cukrárenských výrobků. Prodávající: Barnetová Sarah, Olšanecká Natálie, Krejčířová Petra, Botoš René, Baláž René, Stohlová Monika - zajistí přípravu prodejního místa, transport výrobků, samotný prodej, úklid místnosti. Skladní:Aneta Filipovská - zajistí sestavení objednávky, převzetí zboží, výdej, evidence. Účetní: Jůlia Mucová, Michal Larysz – povedou evidenci nákladů, kalkulací a tržeb. Zajistí propagaci minipodniku.

5 Září Publicita projektu „Praxe pro život“

6 Říjen Informační schůzka se studenty

7 Listopad Jak bude naše podnikání vypadat? Sestavíme si podnikatelský plán.

8 Podnikatelský plán Název podniku: „Chuť života“ Předmět podnikání: minipodnik specializovaný na výrobu a prodej svačin Typologie podniku: Drobný podnik počet zaměstnanců: 12. aktiva v 1. roce Zaměstnanci: Pro výrobu a plynulý chod podniku je zapotřebí minimálně 12. zaměstnanců. 2 kuchaři, 6 obsluhující, 1 skladní, 2 účetní, kteří budou mít na starosti propagaci podniku. Analýza makroprostředí: Ekonomické Ačkoliv ekonomická krize stále nepominula, lidé musí potraviny kupovat pořád. Mezi spotřebiteli se těší velké přízni zejména výrobky české a výrobky domácí. Tomuto trendu spotřebitelských preferencí silně nahrávají i skandály s prošlými či zkaženými potravinami ve velkých obchodních řetězcích. Je proto součástí naší obchodní strategie až úzkostlivě dbát na to, aby naše produkty byly vždy maximálně čerstvé. Díky postupnému budování dobré pověsti firmy máme dobré předpoklady uspět i v nelehké hospodářské situaci a konkurenci.

9 Analýza mikroprostředí Produkt Čerstvé, lahodné a lákavé svačinky. Vzhledem k tomu, že místní bufet nabízí omezený sortiment s velkou částí průmyslově vyráběných výrobků, je pravděpodobné, že studenti budou nakupovat lákavější a čerstvější výrobky. V dnešní době se vedou silné konkurenční boje. Je proto nezbytné nabízet klientům rozšířené služby. Tou bude v našem případě možnost individuální objednávky produktů. Dodavatelé V rámci zajištění maximální kvality našich produktů jednáme s dodavateli poskytujícími nejkvalitnější suroviny (mouku, vejce, mléko, máslo a jiné). Distribuce Distribuce výrobků bude probíhat pomocí prodejní tříkolky v prostorách školy s velkou koncentrací studentů. Například ve vestibulu školy. Dále budeme naše výrobky prodávat při různých akcích konaných v prostorách školy i mimo ni. Propagace Internetová prezentace – svou nabídku chceme propagovat na vlastních internetových stránkách. Reklamní cedule Balící materiál na produkty a výslužky s logem a kontaktem. Propagační letáky – necháme vyrobit propagační letáky, které budou obsahovat základní informace a kontakty.

10 Tvorba cen Tvorba cen bude vycházet z kalkulace nákladů na výrobu a distribuci jednotlivých výrobků. Ceny musejí být kalkulovány tak, aby byl v průběhu provozu mini podniku zajištěn kladný cash flow tak. Vzhledem ke kvalitě výrobků, může být cena stanovená o něco výše, než u konkurenčních výrobků. Nesmí být však stanovená tak, aby neodradila zákazníky. Konkurence Konkurencí našemu mini podniku je školní bufet. Sortiment v něm je nedostačující, bez nápadů. Většina výrobků obsahuje nezdravé konzervační látky. SWOT analýza Silné stránky: Kvalita a čerstvost produkce, vlastní receptury, výroba z čerstvých surovin. Slabé stránky: Vzhledem k tomu, že se naše výrobky budou vyrábět zásadně bez použití konzervačních látek, bude zkrácena jejich trvanlivost. V ceně výrobků se odrazí nákup dražších surovin. Příležitosti: Zvyšující se zájem zákazníků o kvalitní a chutné výrobky. Snižující se kvalita průmyslově vyráběného pečiva. Jsme připraveni pružně reagovat nadpožadavky zákazníků. Hrozby: Zhoršení ekonomické situace země – riziko, že si zákazníci nebudou moci dovolit koupit dražší a kvalitnější zboží. Hrozby ze strany konkurence – jednak v rámci regulérního obchodního boje, ale existuje i riziko praktik nekalé soutěže, včetně vzniku mimořádných událostí.

11 Prosinec Identita je důležitá. Máme svoje logo.

12 Leden Marketingový mix Product (produkt) Price (cena) Place (místo) Promotion (propagace)

13 Průzkum trhu

14 Únor Kalkulace a sestavení soupisky surovin

15 Březen Plánujeme výrobu

16 Představení produktu „Šneci z listového těsta se sezamovým semínkem“ Cena produktu: 7,-Kč Byly použity pouze čerstvé prvotřídní suroviny. (šunka, sýr eidam). K ochucení byla použita čerstvá bazalka a sezamová semínka.

17 „Těstovinový salát s kuřecím masem“ Cena produktu 20,- Kč Zdravá a chutná svačinka. Salát obsahoval krom kuřecího masa také čerstvou zeleninu. Při výrobě nebylo použito žádných konzervačních látek.

18 „Ovocný salát“ Cena produktu 21,- Kč Vzhledem k blížícímu se létu, volíme ovocný salát, který je vyroben výhradně z čerstvých surovin plných vitamínů. Při výrobě nebylo použito umělých konzervantů.

19 „Sorbet“ cena produktu 12,- Kč Letní osvěžující sorbet, plný čerstvého ovoce. K prodeji byla využita prodejní tříkolka s chladicím zařízením.

20 „Sorbet - cena produktu 12,- Burgr za 25,- Kč,“ Občerstvení naše firma zajišťovala i pro školní soutěž Číšnický pětiboj, která se. uskutečnila K prodeji byla využita prodejní tříkolka s chladicím zařízením.

21 Místo prodeje Místem prodeje byl zvolen vestibul školy, kde se během velké přestávky scházejí studenti a vyučující, především kvůli nákupu svačiny ve školním bufetu. Jedná se o místo s vysokou koncentrací potencionálních zákazníků. Je zde k dispozici elektrický proud a prostor na umístění chladící vitríny. Pro prodej v teplejších dnech volíme venkovní areál školy. (Prostranství vedle vstupu do školy). Vzhledem k tomu, že tříkolka je napájená elektrickým proudem.

22 Vyhodnocení ekonomické činnosti Jelikož z organizačních důvodů došlo k opoždění plánovaného prodeje, Nedosáhl náš minipodnik očekávaného zisku. Prodej byl poznamenán poklesem počtu studentů. (odborné praxe, maturitní zkoušky, závěrečné zkoušky, konec školního roku). Dalším faktorem ovlivňujícím ekonomický výsledek byl fakt, že jsme byli konkurencí nuceni výrobky prodávat za cenu pořízených surovin. Díky tomu se nám však dařilo dostávat se do podvědomí zákazníků. Výnosy za období realizační fáze činily 3.302,- Kč Náklady za období realizační fáze činily ,- Kč

23 Děkujeme za pozornost.


Stáhnout ppt "PRAXE PRO ŽIVOT PRAXE PRO ŽIVOT CZ.1.07/1.1.00/54.0031 Zahájení projektu: 1. 9. 2014 Ukončení projektu: 31. 7.2015."

Podobné prezentace


Reklamy Google