Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rozdíl je v lidech Festival vzdělávání LABYRINT 18.- 19. 9. 2008, Janáčkova konzervatoř, Ostrava Rozdíl je v lidech Informační seminář o projektu Tento.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rozdíl je v lidech Festival vzdělávání LABYRINT 18.- 19. 9. 2008, Janáčkova konzervatoř, Ostrava Rozdíl je v lidech Informační seminář o projektu Tento."— Transkript prezentace:

1 Rozdíl je v lidech Festival vzdělávání LABYRINT , Janáčkova konzervatoř, Ostrava Rozdíl je v lidech Informační seminář o projektu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky KOMPETENCE PRO ŽIVOT Červen 2011

2 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky PROGRAM  O nás  Kompetence pro trh práce aneb ověřeno praxí  Další významné projekty  Kontext  Informace o projektu  Co si učitelé z projektu odnesou?  Přehled hlavních aktivit projektu  Aktivity projektu a jejich stručný popis  Forma a průběh zapojení pedagogů  Jak, kdy a kde se zapojit?  Prostor pro vaše otázky

3 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky O NÁS aneb PROČ PRÁVĚ MY? Vzdělávací, inovační a poradenská společnost působící na trhu od roku poboček 60 zaměstnanců Komplexní služby v oblastech: rozvoje lidských zdrojů a vzdělávání se zaměřením na klíčové kompetence přípravy a realizace evropských projektů podnikatelského poradenství rozvoje municipalit zavádění systémů managementu jakosti

4 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky KOMPETENCE PRO TRH PRÁCE aneb OVĚŘENO PRAXÍ Realizátor projektu: RPIC-ViP s.r.o národních partnerů Trvání projektu: prosinec 2004 – srpen 2008 Cíl projektu: vývoj a ověřování nástrojů a metodik pro hodnocení a rozvoj vybraných kompetencí v rámci procesu celoživotního vzdělávání od počátečního vzdělávání až po dospělé

5 Rozdíl je v lidech Projekt „SŠ – brána technické kariéry“ MĚKKÉ KOMPETENCE / SOFT SKILLS

6 Rozdíl je v lidech Projekt „SŠ – brána technické kariéry“ KOMPETENCE PRO TRH PRÁCE 1997 Inspirace z USA – „Competence at Work“ Inspirace od zaměstnavatelů - průzkumy poptávky – více než firem Inspirace pro Evropu

7 Rozdíl je v lidech Projekt „SŠ – brána technické kariéry“ KTERÉ KOMPETENCE JSOU DŮLEŽITÉ?

8 Rozdíl je v lidech Projekt „SŠ – brána technické kariéry“ KOMPETENCE PRO TRH PRÁCE 2004 Kompetenční model MS kraje, schválený Radou a Zastupitelstvem kraje 2005 Příprava a zahájení projektu „Kompetence pro trh práce“ – tréninkové programy k rozvoji 14 kompetencí pro dospělé a 6 kompetencí pro školy

9 Rozdíl je v lidech Projekt „SŠ – brána technické kariéry“ KOMPETENCE PRO TRH PRÁCE 2006 Iniciativa „Kompetence pro trh práce“ oceněna Evropskou komisí jako příklad dobré praxe 2007 Ověření programů se zahraničními účastníky – Anglie, Belgie, Německo, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Španělsko Zahájen transfer tréninkových programů a systému přípravy certifikovaných trenérů do mezinárodního prostředí – převod do angličtiny, zapojení do dalších mezinárodních projektů Adaptace do dalších zemí a jazyků – Belgie, Polsko, Španělsko, Turecko, Rumunsko, Portugalsko ad.

10 Rozdíl je v lidech Projekt „SŠ – brána technické kariéry“ TRÉNINKOVÉ PROGRAMY – CO JE V „BEDNĚ“? Manuál lektora Průvodce kompetencí Pracovní sešit Diagnostika Video programy … Internetový test

11 Rozdíl je v lidech Projekt „SŠ – brána technické kariéry“ TRÉNINKOVÉ PROGRAMY – CO JE V „BEDNĚ“? Manuál lektora Průvodce kompetencí Pracovní sešit Diagnostika Video programy … Internetový test

12 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky „SOFT SKILLS OPERA“

13 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky KOMPETENCE PRO TRH PRÁCE aneb OVĚŘENO PRAXÍ NEJVĚTŠÍ ČESKÝ VÝVOZCE VZDĚLÁVÁNÍ

14 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky DALŠÍ PROJEKTY REALIZOVANÉ VE SPOLUPRÁCI SE ZŠ A SŠ EMA – Efektivní management škol (2009 – 2012) Střední škola – brána k technické kariéře (2008 – 2011) Podpora odborného vzdělávání na středních školách v Moravskoslezském kraji (2008 – 2011) a další

15 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky KONTEXT Zavádění výuky klíčových kompetencí do vzdělávacího systému probíhá v souladu s celoevropskými trendy. V posledních letech se cíle moderní pedagogiky zřetelně posouvají od předávání informací a znalostí ke snahám o to, aby účastníci vzdělávání získali dovednosti, které by si udrželi pokud možno natrvalo a které by jim usnadnily cestu k celoživotnímu učení. V průběhu uplynulých let si jednotlivé základní školy musely vytvořit své školní vzdělávací programy. Rámcový program pro vzdělávání na základních a středních školách v ČR uvádí, že programy musí být vytvořeny tak, aby výuka zajišťovala zejména rozvoj tzv. klíčových kompetencí (zejména k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální, občanské a pracovní).

16 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky KONTEXT Národní soustavy povolání a kvalifikací – měkké kompetence 1.Kompetence k efektivní komunikaci 2.Kompetence ke spolupráci 3.Kompetence k podnikavosti 4.Kompetence k flexibilitě 5.Kompetence k uspokojování klientských potřeb 6.Kompetence k výkonnosti 7.Kompetence k samostatnosti 8.Kompetence k řešení problémů 9.Kompetence k plánování a organizaci práce 10.Kompetence k celoživotnímu učení 11.Kompetence k aktivnímu přístupu 12.Kompetence ke zvládání zátěže 13.Kompetence k objevování a orientaci v informacích 14.Kompetence k vedení lidí 15.Kompetence k ovlivňování ostatních

17 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Přenositelnost kompetencí v EU aneb Kdo chce KARIÉRU, musí být „měkký“

18 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Jaké kompetence? Obecné dovednosti Měkké dovednosti Odborné dovednosti Soft skills General hard skills Specific hard skills

19 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Průzkum ve 21 zemích Evropy Dotazník Firmy Veřejný sektor 120 Vzdělavatelé 65 Rozhovory Firmy Veřejný sektor 22 Vzdělavatelé 23 Transferability of Skills across Economic Sectors: Role and Importance for Employment at European Level

20 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Dovednosti a zaměstnanost Obecné a odborné dovednosti Měkké dovednosti rozhodující podporující 66 expertů z 21 zemí Evropy

21 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Přenositelné dovednosti 2010 Kompetence Měkké dovednosti (22) Komunikace Řešení problémů Plánování a organizace Flexibilita Spolupráce Odolnost vůči stresu Kreativita Obecné dovednosti (6) ICT dovednosti Cizí jazyky Odborné dovednosti (264) 185 expertů z 21 zemí Evropy

22 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Přenositelné dovednosti 2020 Dovednosti Měkké dovednost Flexibilita (90.1 %) Komunikace (82.1 %) Intrakulturální dovednosti (67.8 %) Obecné dovednosti ICT dovednosti (80.6 %) Cizí jazyky (66.8 %) 18 sektorových studií EU Kompetence, jejichž význam do budoucnosti výrazně poroste. Více v Ekonomické revue (březnové číslo)

23 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Přenositelné dovednosti 2020 Vybrané sektoryDovednosti Logistika, doprava (NACE 60, 61, 62, 63) Legislativa a regulace, ICT dovednosti, Intrakulturální dovednosti, Komunikace, Cizí jazyky, Optimalizace procesů, Flexibilita, Analytické dovednosti ICT, elektronické a optické výrobky (NACE 30, 32, 33) ICT dovednosti, Flexibilita, Organizace a plánování času, Spolupráce, Komunikace Vybraná zaměstnáníDovednosti Vědci a odborníci ve fyzikálních a příbuzných vědách, architekti a techničtí inženýři (ISCO 21) Znalost produktu, Flexibilita, Spolupráce, ICT dovednosti, Komunikace, Analytické dovednosti, Organizace a plánování času, Intrakulturální dovednosti, Orientace na zákazníka, Networking, Kreativita Vědci a odborní duševní pracovníci v oblasti podnikání a v příbuzných oborech (ISCO 241) Legislativa a regulace, Flexibilita, Cizí jazyky, ICT dovednosti, Analytické dovednosti, Orientace na zákazníka, Komunikace, Intrakulturální dovednosti, Organizace a plánování času, Networking, Rozvoj obchodu Více v Ekonomické revue (březnové číslo)

24 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Školy a přenositelné dovednosti Jaké je vnímání školství?  školy dostatečně nerozvíjejí prakticky využitelné dovednosti  školy se příliš zaměřují na teoretické znalosti  školy neberou v úvahu požadavky zaměstnavatelů a trhu práce  chybí rozvoj měkkých dovedností (samostatnost, řešení problémů, týmová práce atd.) Kdo z následujících skupin s tímto souhlasí?  firmy ???  veřejný sektor ???  vzdělavatelé ???

25 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

26 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky KOMPETENCE PRO ŽIVOT – INFORMACE O PROJEKTU Realizátor projektu: RPIC-ViP s.r.o. podporováno z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Trvání projektu: říjen 2010 – září 2013 Cíl projektu: Projekt je zaměřený na posílení rozvoje měkkých kompetencí učitelů a žáků v 7 krajích České republiky. Cílová skupina: 700 učitelů ze 7 krajů ČR (tzn. 100 učitelů / kraj) žáků ZŠ a SŠ

27 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky KOMPETENCE PRO ŽIVOT – INFORMACE O PROJEKTU

28 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky CO SI UČITELÉ Z PROJEKTU ODNESOU?  Materiály pro rozvoj 6 klíčových kompetencí žáků obsáhlá sada cvičení aplikovaných na konkrétní předměty (matematika, tělocvik...) - manuál učitele, pracovní sešit žáka, průvodce kompetencí  Interaktivní výukový videoprogram z českého školního prostředí  Praktickou zkušenost z rozvoje vlastních měkkých kompetencí  Sdílené zkušenosti s kolegy řešení konkrétních problémů českých pedagogů  Tipy pro výuku interaktivní techniky, moderní trendy ve vzdělávání

29 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky PŘEHLD HLAVNÍCH AKTIVIT PROJEKTU Vývoj 6 kompetencí žáci ZŠ + SŠ Tréninky 3 kompetencí učitelé ZŠ + SŠ Workshopy k manuálům učitelé ZŠ + SŠ Evaluace Akreditace učitelé ZŠ + SŠ Webový portál učitelé ZŠ + SŠ žáci ZŠ + SŠ

30 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky AKTIVITY PROJEKTU 1) Kompetence k efektivní komunikaci 2) Kompetence ke kooperaci (týmové spolupráci) 3) Kompetence k podnikavosti 4) Kompetence k řešení problému 5) Kompetence k celoživotnímu učení 6) Kompetence k objevování a orientaci v informacích KTERÉ KOMPETENCE ŽÁCI POTŘEBUJÍ PRO TRH PRÁCE I PRO ŽIVOT? Vývoj - 6 kompetencí Výběr kompetencí je založen na průzkumech požadavků zaměstnavatelů. Projekt využívá a dále rozvíjí know-how, které bylo vytvořeno v projektu Kompetence pro trh práce. Jedná se o tréninkové programy pro 6 klíčových kompetencí:

31 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky AKTIVITY PROJEKTU Dvoudenní trénink pro učitele základních a středních škol zaměřený na rozvoj jedné z těchto kompetencí: a) Kompetence k efektivní komunikaci b) Kompetence k řešení problému c) Kompetence k celoživotnímu učení Termín: od května 2011 průběžně do prosince 2012 Tréninky 3 kompetencí

32 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky AKTIVITY PROJEKTU Učitelé ZŠ a SŠ se zúčastní dvoudenního metodického workshopu, na kterém jim bude předána kompletní metodika k rozvoji 6 kompetencí u jejich žáků, včetně výukových videoprogramů. Podmínkou k získání tohoto know-how bude jeho ověření s minimálně žáky na jejich školách a poskytnutí zpětné vazby k výsledkům ověření. Termín: od srpna 2011 průběžně do června 2013 Workshopy k manuálům

33 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky AKTIVITY PROJEKTU Evaluace & akreditace Evaluace - ze strany uživatelů (žáků i pedagogů ZŠ a SŠ) - využití webového portálu a dotazníků zpětné vazby (cca 15 minut) pedagogů ověří každý s cca 40 – 50 žáky do 3 měsíců Akreditace - Trénink pedagogů k rozvoji kompetencí žáků ZŠ - Trénink pedagogů k rozvoji kompetencí žáků SŠ

34 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky AKTIVITY PROJEKTU Webový portál obsahující e-learningovou platformu. Komunikační, informační i vzdělávací nástroj pro zapojené i pro další široké spektrum žáků a pedagogických pracovníků. OD KVĚTNA 2011!!!

35 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky FORMA A PRŮBĚH ZAPOJENÍ PEDAGOGŮ Webový portál Trénink vybrané kompetence (2 dny) Workshop k předávaným manuálům (2 dny) Ověření s cca 40 – 50 žáky (individuálně v rámci běžné výuky) Registrace na (15 minut) Zpětná vazba – dotazník (15 minut) CERTIFIKÁT LICENČNÍ SMLOUVA K BEZPLATNÉMU POUŽITÍ Webový portál Praktický trénink Praktický trénink Aplikace v praxi KROK 1: KROK 2: KROK 3: KROK 4: KROK 5: KROK 6:

36 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky JAK, KDY A KDE SE ZAPOJIT? TERMÍNY 2011: Kompetence KompetenceKompetence k efektivní komunikacik řešení problémůk celoživotnímu učení viz informační složka Registrace na (15 minut) Trénink vybrané kompetence (2 dny) Webový portál KROK 1: KROK 2:

37 Rozdíl je v lidech Projekt „Kompetence pro život“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky DĚKUJEME ZA POZORNOST prostor pro vaše otázky Kontaktní osoba projektu: Bc. Kateřina Zomberová E: tel.: Ing. Běhalová Zuzana E: tel.: Mgr. Karásek Zdeněk E: tel.: PhDr. Micková Eva E: tel.:


Stáhnout ppt "Rozdíl je v lidech Festival vzdělávání LABYRINT 18.- 19. 9. 2008, Janáčkova konzervatoř, Ostrava Rozdíl je v lidech Informační seminář o projektu Tento."

Podobné prezentace


Reklamy Google