Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRichard Novotný
1
1 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Interní vzdělávání personálu AMS (servisu pracovního trhu) Informační akce pro ředitelky a ředitele jihočeských úřadů práce
2
2 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Přehled témat Principy podnikového vzdělávání a zvyšování kvalifikace. Základní vzdělávání v AMS (servis pracovního trhu) Základní principy Cíle Struktura, trvání Moduly vzdělávání Nástroje zajišťování kvality Čísla, data, fakta
3
3 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Principy podnikového vzdělávání a zvyšování kvalifikace Základní vzdělávání Zprostředkování nezbytných znalostí a dovedností, které nelze získat jinak (škola, studium, učební obor, resp. na objednávku od jiných firem), předběžné (vstupní) vzdělávání / praktikum / zaškolení na pracovišti, profesní vzdělávání / vzdělávání, které může překročit rámec čistě podnikových požadavků.
4
4 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Principy podnikového vzdělávání a zvyšování kvalifikace Další vzdělávání Oborově specifické další vzdělávání Změny na produktech (např. finanční podpora pracovnímu trhu), zákonů, pracovních příkazů a nástrojů (např. počítačové aplikace), organizačních struktur. Doškolování pro kompenzaci individuálních deficitů, rozšiřování kvalifikace v případě změn úkolů a / nebo pracoviště. Další vzdělávání zaměřené na osobní růst Chování orientované na zákazníka Pilíře interní komunikace a pracovních procesů Získání konkurenceschopnosti zaměstnanců
5
5 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Principy podnikového vzdělávání a zvyšování kvalifikace Z toho vyplývá : Podnikové vzdělávání slouží v prvé řadě (výlučně) podnikovému účelu. Podnikové vzdělávání je určováno potřebami podniku z hlediska produktivity a kvality (produktů a služeb). Musí se vyplatit ve smyslu „return on investment = návratnosti vložených prostředků“. Podnik má životní zájem na účinnosti vzdělávání a jeho pozitivních dopadech na pracovní procesy.
6
6 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Základní principy základního vzdělávání Povinné pro všechny nově nastupující zaměstnance Vstupní (předběžné, před zahájením jejich působení na pobočkách), každé 4 až každých 8 týdnů začíná nový vzdělávací kurs. Duálně (kombinace části vzdělávání přímo na pracovištích na pobočkách a části centrálního vzdělávání ve vzdělávacím centru v Linci). Modulárně (společné a různorodé moduly pro různé typy pracovišť, pracovních úseků). Jednotně (kvalifikační úroveň, obsahy a cíle vzdělávání jsou jednotné v celém Rakousku, jsou stanoveny normativně a odsouhlaseny podle požadavků příslušných typů pracovišť). Didaktika je prakticky orientovaná a zaměřuje se na řešení případů.
7
7 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Cíle základního vzdělávání Získání znalostí a schopností, jichž je zapotřebí pro příslušná pracoviště ( = kvalifikační funkce). Identifikace s cíli podniku, identifikace vlastní pozice a hodnoty osobního příspěvku a spolupráce k plnění úkolů ( = socializační funkce). Zjištění odborné způsobilosti nových zaměstnanců ( = selekční funkce).
8
8 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Doba trvání a struktura vzdělávání 40 týdnů vzdělávání v každém běhu z toho max. 23 týdny (= 713 hodin) prezenčních akcí ve vzdělávacím centru, z toho 288 hodin praktické práce na počítači a trénink zaměřený na řešení případů se zapojením práce na počítači, minimálně 17 týdnů (= 585 hodin) praktik ve vlastní pobočce, 6 vzdělávacích modulů pro různá působiště servisu pracovního trhu (úřadů práce), 3 vzdělávací úseky se zkouškami.
9
9 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Vzdělávací moduly Modul 1. úsek 6 týdnů Cílová skupina Všichni noví zaměstnanci Dimenze cíle socializace selekce Cíl vzdělávání Získání základních znalostí o správě pracovního trhu (AMS). Identifikace vlastního postavení ve struktuře AMS a vlastního příspěvku k poskytování služeb. Jednotný firemní styl (CI) AMS, orientace na zákazníka a cíl, interní komunikace. Identifikace s cíli a úkoly AMS. Obsah vzdělávání Přehled skupin zákazníků, produktů, služeb. Legislativní, politické a společenské rámcové podmínky. Organizace poskytování služeb (struktura a průběh). Zásadní nástroje managementu a zásadní pracovní nástroje. Ukončení vzdělávání Každý 3., 4. KV Další semináře v odborné oblasti
10
10 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Vzdělávací moduly Modul 2. úsek 19 týdnů Cílová skupina Poradci regionálních poboček Interní služby zemských a spolkových poboček Cílová dimenze socializace kvalifikace Cíl vzdělávání Pochopení pracovních postupů v dané pracovní oblasti. Identifikace přesahů a souvislostí. Zajištění součinnosti pracovních úseků. Získání schopnosti k definitivnímu vyřízení jednoduchých, resp. standardních případů. Obsah vzdělávání Průřezové znalosti a schopnosti z oborů SfA, SfU a SL. Další poznatky, které jsou nezbytné pro pochopení procesů a spolupráce s ostatními úseky. Příslušné pracovní nástroje Praktický trénink v řešení případů. Interní služby Individuální pokračování vzdělávání, ve vztahu k pracovišti, individuální ukončení vzdělávání
11
11 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Vzdělávací moduly Modul 3. úsek 14 týdnů Cílové skupiny Poradci regionálních poboček Interní služby zemských a spolkových poboček Cílová dimenze socializace kvalifikace Cíl vzdělávání Získání specifických znalostí a schopností, jichž je zapotřebí pro příslušný pracovní úsek, pro definitivní vyřešení případů při běžném chodu pobočky. Bez speciálních znalostí. Aplikace a realizace získaných schopností ve styku se zákazníky. Obsah vzdělávání Prohlubující a doplňující odborné znalosti a schopnosti pro práci s počítačovým systémem ke komplexnímu zpracování řešených případů. Komunikace zaměřená na zákazníky. Praktický trénink při řešení případů, včetně využívání počítačového systému. ID: interní zákazníci, specifický management kvality 3 A Servisní zóna 3 ID Interní služby 3 B Poradenská zóna 3 C ServiceLine 3 D Servis pro podniky
12
12 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Nástroje zajišťování kvality Elektronická zpětná vazba po všech vzdělávacích akcích. Zpětná vazba k jednotlivým úsekům vzdělávání založená na informačních technologiích. Dotazování všech absolventů a jejich nadřízených. Dotazování všech docentů a koučů působících v kurzech. Evaluace učebních pomůcek (skript). Stanovené zkušební standardy. Vlastní certifikát pro interní docenty. Hodnocení studenty. Průběžné změny kurikul podle standardizovaného postupu.
13
13 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Akademie 26 seminárních učeben 16 učeben vybavených počítači (178 tréninkových míst), 8 učeben pro velké skupiny (po 22 místech), 2 učebny pro střední skupiny (po 15 místech), 1 zkušební a referenční místnost, 8 kanceláří zaměstnanců. Multifunkční koncepce využití Prostory ve foyer pro přestávky a malé skupiny. Obytná zóna s 75 garsoniérami. Park s pracovními stoly.
14
14 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Data, čísla, fakta 1997 – založení IPA a vzdělávacího centra v Linci jako zařízení státní organizace podle § 11 zákona o správě pracovního trhu pro provádění základního vzdělávání. Zařízení je od roku 2000 přímo podřízeno představenstvu. 1997 až konec roku 2011 – 3.286 absolventů základního vzdělávání. 2003 – přesídlení do nově vybudovaného vzdělávacího centra na náměstí Bulgariplatz v Linci 353 interní referenti, z toho 274 s certifikátem zajišťování kvality, tvoří skupinu trenérů GSA. Tým tvoří sedm stálých zaměstnanců a vedoucí.
15
15 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Data, čísla, fakta V roce 2011 proběhlo 18 vzdělávacích běhů, 12 nich bylo zakončením kurzu z roku 2010, zahájeno bylo 7 standardních běhů. V 776 vzdělávacích akcích byly v roce 2011 realizovány 12.822 vyučovací jednotky. Počet zúčastněných interních trenérů a trenérek: 242. 47,41 % z nich byly ženy. V roce 2011 realizovalo 44 externích odborníků 2.477 vyučovacích jednotek (zaměření: využívání počítačových systémů a poradenské kompetence). V roce 2010 ukončili základní vzdělávání 302 absolventi a absolventky. Standardní vzdělávací běh začíná zhruba každých 6 týdnů.
16
16 Georg Jeřabek 23.09.2016 Günther Steinbach Akademie Arbeitsmarktservice Österreich Arbeitsmarktservice Österreich Interne Personalausbildung Servis pracovního trhu Rakousko Interní vzdělávání personálu Děkuji vám za pozornost Kontakt: georg.jerabek@ams.at AMS Österreich Interne Personalausbildung Wienerstraße 56 A-4020 Linz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.